avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 851 soluții astăzi
Forum Activitate silviaiordache

Activitate silviaiordache

Răspuns la discuția atentionare in recipisa D112:
pentru straini se obtine de la anaf NIF (numar de identificare fiscala) si pe acela il folositi pentru procesarea datelor
Buna ziua,
am urmatoarea problema: sunt functionar public, angajat in cadrul compartimentului contabilitate al unei institutii publice(o primarie locala). As dori sa inchei un nou contract de munca cu timp partial pentru intocmirea evidentei contabile in cadrul unei scoli. Am cumva incompatibilitate in a incheia noul contract de munca?
Am citit Legea nr. 284/ 28.12.2010 art. 40 alin. 3 care prevede urmatoarele:
" 3. La articolul 96, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 96. - (1) Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice, al creaţiei literar-artistice. Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public, funcţionar public parlamentar sau funcţionar public cu statut special, potrivit fişei postului."

Acest text de lege imi reglementeaza cumva incompatibilitatea sau ar mai fi si altceva?
Răspuns la discuția Contributii CAS consilieri locali
Conform art.3 din Legea nr.154/1998, funcţia de demnitate publică este acea funcţie publică care se ocupă prin mandat obţinut direct, prin alegeri organizate, sau indirect, prin numire, potrivit legii.
Potrivit art.19-20 din Legea nr.154/1998, persoanele care ocupă funcţii de demnitate publică au dreptul, pentru activitatea desfăşurată, la o indemnizaţie lunară, impozabilă, conform legii, ca unică formă de remunerare a activităţii corespunzătoare funcţiei şi reprezintă baza de calcul pentru stabilirea drepturilor şi obligaţiilor care se determină în raport cu venitul salarial.
Potrivit art.51 alin.(5) din Legea nr.215/2001, pentru participarea la şedinţele consiliului local şi ale comisiilor de specialitate, consilierul local primeşte o indemnizaţie stabilită în condiţiile legii si anume, conform art.34 alin.(2)-(3) din Legea nr.393/2004, indemnizaţia de şedinţă pentru membrii consiliului care participă la şedinţele ordinare ale consiliului şi ale comisiilor de specialitate va fi în cuantum de până la 5% din indemnizaţia lunară a primarului, iar numărul maxim de şedinţe pentru care se poate acorda indemnizaţia este de o şedinţă de consiliu şi 1-2 şedinţe de comisii de specialitate pe lună.
Potrivit art.57 alin.(5) din Legea nr.215/2001, pe durata mandatului, primarul şi viceprimarul primesc o indemnizaţie lunară, ca unică formă de remunerare a activităţii corespunzătoare funcţiei şi care reprezintă baza de calcul pentru stabilirea drepturilor şi obligaţiilor care se determină în raport cu venitul salarial. Primarul şi viceprimarul nu beneficiază de sporul de vechime în muncă şi nici de alte sporuri prevăzute de lege, iar durata mandatului constituie vechime în muncă şi în specialitatea studiilor absolvite.
Potrivit art.55 alin.(2) lit.a) din Codul Fiscal, indemnizaţiile din activităţi desfăşurate ca urmare a unei funcţii de demnitate publică, stabilite potrivit legii, sunt considerate venituri asimilate salariilor şi li se aplică regulile de impunere proprii veniturilor din salarii. Ca atare, aceste venituri se impozitează astfel:
cu cota de 16% reprezentând impozitul pe veniturile din salarii, potrivit art.43 alin.(1) din Codul Fiscal;
cu cotele prevăzute de legile bugetare anuale pentru contribuţia asiguratului şi a angajatorului la FNUASS, potrivit art.257 alin.(2) lit.a) din Legea nr.95/2006 (“Contribuţia lunară a persoanei asigurate se stabileşte sub forma unei cote de 5,5%, care se aplică asupra veniturilor din salarii sau asimilate salariilor, precum şi orice alte venituri realizate din desfăşurarea unei activităţi dependente;”) şi art.258 din Legea nr.95/2006 („Persoanele juridice sau fizice la care îşi desfăşoară activitatea asiguraţii au obligaţia să calculeze şi să vireze la fond o contribuţie de 5,2% asupra fondului de salarii, datorată pentru asigurarea sănătăţii personalului din unitatea respectivă.”)
cota de 0,75% reprezentând contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, aplicată la fondul de salarii, potrivit art.256 alin.(5) din Legea 95/2006. ((5) Cota de contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, destinată exclusiv finanţării cheltuielilor cu plata acestor drepturi, este de 0,75%, aplicată la fondul de salarii sau, după caz, la drepturile reprezentând indemnizaţie de şomaj ori asupra veniturilor supuse impozitului pe venit, şi se achită la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în condiţiile legii.)
Conform art.38 din Legea nr.393/2004, primarii şi viceprimarii beneficiază de concedii de odihnă, concedii medicale, concedii fără plată, precum şi de concedii plătite în cazul unor evenimente familiale deosebite, potrivit legii, rezultă astfel că în cazul consilierilor locali nu se aplică această contribuţie pentru pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate. Totuşi, conform art.1 alin.(1) pct. B din OUG nr.158/2005, Persoanele asigurate pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, denumite în continuare asiguraţi, au dreptul, pe perioada în care au domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul României, la concedii medicale şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, dacă desfăşoară activităţi în funcţii elective sau sunt numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti, pe durata mandatului.
contribuţia angajatorului pentru asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, stabilită funcţie de tarife şi clase de risc, potrivit art.80 şi art.5 lit.b) din Legea nr.346/2002 (persoanele care îşi desfăşoară activitatea în funcţii elective sau care sunt numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti, pe durata mandatului);
contribuţia asiguratului şi, respectiv, a angajatorului la CAS, potrivit art.5 alin.(1) pct.II şi art.21 din Legea nr.19/2000 – în cotele prevăzute de legile bugetare anuale (persoanele care îşi desfăşoară activitatea în funcţii elective sau care sunt numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti, pe durata mandatului.
contribuţii şomaj asiguraţi şi angajator, potrivit din art.19 lit.c) din Legea nr.76/2002 (persoanele care îşi desfăşoară activitatea în funcţii elective sau care sunt numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti, pe durata mandatului), în cotele prevăzute de legile bugetare anuale.
Răspuns la discuția Penalizari intarziere
Asociatiile de LOCATARI nu pot decat sa repartizeze penalizarile venite pe facturile furnizorilor in functie de restantieri.

Regulile penalizarilor trebuie hotarate intr-o adunare generala si sunt inscrise intr-un proces verbal.
Numai existenta unui document indreptateste administratorul sa aplice penalizarile.

Cadrul legal al penalizarilor in cadrul asociatiei de proprietari:

- Exista doua tipuri de penalizari:
1) -penalizari din partea furnizorilor de utilitati care se repartizeaza restantierilor proportional cu valoarea restantei la plata cotelor de intretinere.
2) -penalizari impuse de asociatia de proprietari conform propriului sistem de penalizari adoptat de Adunarea Generala de constituire a asociatiei de proprietari SAU ulterior.

Art.25 din HG 400/2003 prevede:
- ''Cotele de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, calculate pentru fiecare proprietar din condominiu, vor fi achitate de acestia, după caz, in termen de maximum 15 zile de la data afişării listei de plată, data care trebuie să fie incrisă inlista de plată respectivă''.
- După o perioadă de 30 de zile de la expirarea termenului stabilit pentru plată, asociaţia de proprietari poate calcula si percepe penalizări de intarziere pentru suma neachitată, in condiţiile stabilite şi aprobate de adunarea generală a asociaţiei de proprietari. Penalizările de intarziere nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de intarziere şi se vor aplica pentru fiecare cotă de intreţinere lunară, fără ca suma penalizărilor să poată depaşi suma cotei de intreţinere lunare la care s-a aplicat.''

- Sistemul propriu de penalizari trebuie sa precizeze data scadenta pentru efectuarea platilor, data de la care incepe penalizarea, procentul de penalizare /zi aplicat sumelor restante, sumele care se penalizeaza (cheltuielile de intretinere, fondul de rulment, fondul de reparatii).
- Sistemul propriu de penalizari trebuie aprobat de Adunarea Generala si consemnat in Procesul-Verbal.
- Din momentul aprobarii, el este OBLIGATORIU pentru TOTI proprietarii.
- Nu se poate aplica asociatiilor care nu s-au transformat in asociatii de proprietari.

b) In cazul dvs. principial se evidentiaza penalizarea separat pentru FIECARE LUNA pana in momentul achitarii simultane a lunii si penalizarii aferente ei.
- Penalizarea se aplica conf. legii dupa 30 de zile de la data scadenta a intretinerii
- Concret intretinerea totala =
- Luna 1 + penalizarea calculata pana in ziua platii;
- Luna 2 + penalizarea calculata pana in ziua platii.

Cu bine !
Mai pot ei la acest moment sa ceara reconstituirea dr de proprietate?
Eu in calitate de angajat al compartimentului de impozite si taxe le-am spus ca pot incheia contract de concesiune, caz in care pentru mine administratie publica inseamna incasari la bugetul local
Va multumesc pentru raspuns.
Societatea in cauza are domeniul de activitate exploatarea zacamintelor de suprafata.
Pe raza teritoriala a unei comune se afla o societate comerciala din anul 1980. Acum in ianuarie 2011 au venit sa solicite conform HG 834/1991 dreptul de proprietate al terenului aferent sediului administrativ. Poate solicita acest lucru acum?
Răspuns la discuția inventar
Daca sunteti angajat cu contract de munca, aveti o decizie de numire gestionar, sau contract de garantie materiala? Daca nu aveti CIM mai greu se poate indrepta impotriva dvs, este parerea mea.
1.comisia de inventar inventariaza pe o lista separata bunurile propuse spre casare. Gestionarul da o declaratie prin care arata motivele pentru care s-au propus aceste bunuri spre casare, daca se face sau nu se face cineva vinovat pentru nefunctionarea acestor bunuri.
2.Se incheie procesul verbal al comisiei de inventar in care se mentioneaza valoarea bunurilor propuse de comisie spre casare
3.Consiliul de administratie avizeaza procesul verbal si numeste o alta comisie pentru casare si declasare. Aceasta comisie analizeaza bunurile propuse spre casare si stabileste daca in urma casarii si declasarii rezulta bunuri care vor fi inregistrate ca stocuri sau bunurile vor fi duse la REMAT.
4. Daca se duc toate bunurile la Remat, se intocmeste un PV cu toate bunurile ce au fost predate, iar societatea va primi o suma de bani cu care se va inregistra in contabilitate.
5. Se scad din evidenta contabila
Răspuns la discuția achizitie cabinet medical
durata minima 40 ani durata max 60 ani