avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 639 soluții astăzi
Forum Activitate S.C. PENTACO S.R.L.

Activitate S.C. PENTACO S.R.L.

Nu cunosc legislatia specifica italiana, dar stiu ca legislatia romaneasca in materie de securitatea muncii este aliniata la legislatia europeana; in acest fel, consider ca, facand referire la legislatia romaneasca puteti gasi corespondent in Italia.
Deci:in Romania, angajatorul era obligat sa faca o comunicare a evenimentului la inspectoratul teritorial de munca si, daca s-a produs incapacitate temporara de munca a lucratorului, sa dea decizie pentru incepera cercetarii evenimentului.
Pentru angajat- mai ales ca dupa cum descrieti evenimentul, el s-a produs din vina angajatorului [ n.b.-rafturile si dulapurile trebuiesc fixate in perete, fiecare raft trebuie inscriptionat cu greutatea maxima pe care o suporta iar lucratorii trebuiesc instruiti ca sa nu aseze obiecte grele la partea superioara, si nu este permis ca lucratorul sa aiba rafturi in spatele postului lui de munca, tocmai pentru ca sa nu se prabuseaca rafturile peste el]
Urmarea e concediu medical care daca ar fi pentru accident de munca ar fi in cuantum mai mare decat obisnuit si anume primele 5 zile se platesc de catre angajator cu 100% din salariu, iar urmatoarele zile de concediu medical se deconteaza de catre stat cu 85% din salariu, fata de 75% cat e pentru boala obisnuita.
intrebati-va oare de ce angajatorul dvs nu a comunicat evenimentul la inspectoratul lor de munca, pentru ca daca o facea, erati chemata de catre o comisie sa dati declaratie cum s-a intamplat etc...intrebati-va de ce se musamalizeaza cazul si luati masuri in consecinta...luati atitudine
Răspuns la discuția analizele medicale
Art. 13 din Legea nr. 319/2006 a Securitatii si Sanatatii in munca:
"In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au urmatoarele obligatii:
......
lit. j) sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si SA ASIGURE CONTROLUL MEDICAL PERIODIC SI DUPA CAZ, CONTROLUL PSIHOLOGIC PERIODIC, ULTERIOR ANGAJARII;"

Art. 24 din legea nr 319/2006 a Securitatii si Sanatatii in munca:

"Masurile prin care se asigura supravegherea corespunzatoare a sanatatii lucratorilor in functie de riscurile privind securitatea si sanatatea in munca se stabilesc potrivit reglementarilor legale."

Art. 25 din Legea nr 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca:

"(1) Masurile prevazute la art. 24 vor fi stabilite astfel incat fiecare lucrator sa poata beneficia de supravegherea sanatatii LA INTERVALE REGULATE"
(2) Supravegherea sanatatii lucratorilor este asigurata prin medicii de medicina a muncii."

deci: angajatorul dvs.este obligat sa va asigure gratuit si la termene regulate controlul medical cu privire la capacitatea dvs in munca

sanctiune pentru angajator din partea ITM:
incalcarea dispozitilor art.13 lit j) se incadreaza la contraventie de la 4000 lei la 8000 lei conform art 39 alin (2) din Legea nr. 319/2006 a Securitatii si Sanatatii in munca



In legatura cu respectivul curs de igiena, daca acesta este obligatoriu pentru ocuparea functiei sau a meseriei in cadrul firmei la care lucrati, in temeiul art. 194 si 195 din codul muncii (pe care angajatorul dvs, spune ca il stie!!??) angajatorul este obligat sa-l plateasca. La terminarea lui, angajatorul poate incheia cu dvs un act aditional prin care de comun acord sa stabiliti niste clauze suplimentare la contractul de munca, prin care sa se stabileasca in primul rand ca nu puteti avea initiativa incetarii contractului de munca pe o anumita perioada de timp sub sanctiunea platii intregii sume suportate de catre angajator cu pregatirea dvs profesionala.
Iar dansul, va putea deduce costurile cu pregatirea dvs profesionala din profitul impozabil in conformitate cu art. 21 lit.h) din codul fiscal.

concluzii:

1. angajatorul dvs trebuie sa stie ca in tara asta nu exista doar codul muncii, si daca dlui nu este in stare sa respecte legile si sa sustina costurile cu angajatii, transmiteti-i din partea mea ca nu e obligatoriu sa fii angajator, deci e liber sa se lase de meserie.
2. situatia dvs nu este singulara si se datoreaza unei atitudini complet gresite a angajatorilor prin care "legal" este o notiune facultativa pentru dumnealor, si astfel isi permit sa eludeaze chiar declaratia pe proprie raspundere pe care au dat-o in momentul infiintarii societatii la registrul comertului;
3. ma intreb cand oare o sa observe cineva falsul in declaratii facut de foarte multe firme atunci cand declara pentru infiintare la registrul comertului ca respecta legislatia privind securitatea muncii, PSI, sanitar-veterinara etc. si dupa infiintare "uita" sa mai faca acest lucru.
4. ma intreb ce serviciu de securitate si sanatate in munca are firma dvs, si cred ca nu ma hazardez cand afirm ca activitatea privind securitatea si sanatatea in munca este cel putin "aproximativa" in firma la care lucrati;
5. ma intreb ce serviciu de resurse umane are dl angajator;
6. invatati sa luati atitudine: faceti reclamatie la ITM judetean, exact cu subiectul din forum si invatati ca aveti drepturi legale ca angajat.

Sper ca cele scrise de mine sa va fie de ajutor si va doresc toate cele bune

ing. Luciana Merca
conducator serviciu extern de prevenire si protectie in domeniul securitatii si sanatatii in munca

Am un angajat, caruia medicul de medicina muncii, cu ocazia controlului medical periodic, in fisa de aptitudine si in fisa de instruire individuala privind securitatea si sanatatea in munca- la rubrica "viza medicala", l-a trecut APT CONDITIONAT, cu recomandarea de a face consult medical la ochi si purtarea de ochelari.
Pot sa-i decontez consultatia si ochelarii, sau eventual sa-l trimit pe cheltuiala firmei la consult si in general ce cheltuieli medicale pot sa fac in folosul angajatului, in ceea ce priveste sanatatea lui pentru munca?
acum ceva timp, la intrebarea mea referitoare la faptul ca mi s-a desfacut contractul de munca (8 h/zi) pe durata nedeterminata din motive ce nu tin de persoana mea si totodata mai am un contract de munca cu 2 ore, la alta firma, mi s-a raspuns ca nu pot beneficia de shomaj, deoarece contractul cu 2 ore, se considera a fi loc de munca, indiferent de nr de ore lucrate, pe zi.
daca si aceasta a doua firma imi desface contractul de munca, tot din motive ce nu tin de persoana mea, adica a angajatului, pot beneficia de shomaj de la cea de-a doua firma?
cu multumiri,
Va rog sa ma ajutati sa definesc notiunea de "loc de munca" in acceptiunea agentiei de somaj, deoarece am aflat ca daca ai firma ta, si ai contract de munca acolo cu 2 ore, inseamna ca ai loc de munca, desi salariul este o fractiune din salariul intreg pentru 8 ore prestate.
Eu consider ca un loc de munca ar trebui sa-ti acopere nevoile de trai si sa acopere un timp de lucru de 8 ore
De la o alta firma unde am avut norma intreaga-8 ore- tocmai am primit adresa de disponibilizare cu art.65 din codul muncii si desi veniturile pe care le realizez la firma mea sunt sub cuantumul somajului pe care l-as lua, mi s-a spus ca, deoarece am firma(care e pe pierderi) si am loc de munca (adica contract cu 2 ore), nu pot beneficia de somaj.

Intrepretez asta ca o invitatie la a fi somer, adica inseamna ca sunt indemnata sa renunt si la contractul cu cele doua ore, ca sa beneficiez de somaj, al carui cuantum e net superior sumei pe care o realizez la firma mea, cu 2 ore.

Eu consider ca un loc de munca ar trebui sa-ti acopere nevoile de trai si sa acopere un timp de lucru de 8 ore si deci ma intreb daca contract de munca cu 2 ore este echivalent cu loc de munca ??