Multumesc pentru informatie. Am observat expertiza dvs. in domeniu si mai am o intrebare.
Avand in vedere prevederile actualizate in materie, si ma refer la hotararile din ultimul an, cum pot sa imi desfasor eu activitatea in mod legal (greu in Romania pentru ca e un termen relativ).
Dau un exemplu concret: eu firma x am contract cu fimele a,b,c care lucreaza in domeniul telecomunicatii/energetic/demolari/dezafectari si la sfarsit de saptamana/luna/an firmele a,b,c constata ca au o cantitate de deseuri care ar putea fi valorificate in urma contractului semnat cu mine. Eu ma duc sa ridic materialele si constat: 500kg deseu/capete/rebut cablu pe care eu manual sau mecanic le valorific in componente: cupru, aluminiu, otel, manson etc si le vand mai departe sortate; 10 utilaje fara potential de reutilizare pentru casat pe care la fel le dezasamblez la fata locului sau in spatiu inchiriat si rezultatul il vand sortat....etc. Ce autorizare este necesara pentru mine ca firma, pentru spatiu unde imi desfasor activitatea de sortare si depozitare temporara si ce sa documente sa ii emit eu celui care mi le vinde si la randul meu ce acte sa ii solicit (evident pe langa schimbul legal de factura-chitanta vs. numerar-virament) asta in ideea in care sa nu ma trezesc dupa 6luni/1an ca sunt intrebat de unde am cules eu 5000 de kg de cupru/aluminiu/otel fir/tocat/segmente etc. in conditiile in care este in voga furtul pe acest segment si nu as vrea sa imi petrec timpul explicand realitatea prin declaratii scrise si procese verbale ci muncind constructiv si mai ales legal .
Multumesc anticipat pentru ajutorul dvs. Cu stima.
Am posibilitatea extinderii unui sc spre o activitate de colectare deseuri metalice si nemetalice de la operatori economici care desfasoara activitati de productie si servicii si au rezultat o serie de deseuri (bucati de cabluri, cabluri inlocuite si casate, confectii metalice dezafectate, utilaje si obiecte care pot fi valorificate prin dezmembrare si dezafectare) pe care pot sa le achizitionez la un pret rezonabil petru a produce profit prin vanzarea catre centre de colectare de mai mici sau mai mari dimensiuni. In ideea ca nu intentionez sa creez eu un depozit sau centru de colectare de la persoane fizice si juridice si nici sa stochez mai mult decat necesar aceste deseuri sau rezultatele prelucrarii lor ce autorizatii ar trebui sa obtin pe firma pe care o administrez si ce documente ar trebui evidentiate contabil pentru achizitia deseurilor si vanzarea materialelor sortate respectand legislatia in vigoare?
Conduc in calitate de presedinte o asociatie de proprietari care a fost constituita de mult timp dar care nu a fost in regula mai niciodata cu reglementarile legale. Statutul si cif-ul dateaza din anul 2000 dar niciodata nu au fost finalizate demersurile pentru inregistrarea si obtinerea pesonalitatii juridice a asociatiei.
Incerc sa indrept spre fagasul normal desfasurarea activitatilor in asociatie si vreau sa finalizez si demersurile pentru ca asociatia sa fie inregistrata si sa obtina personalitatea juridica.
Daca asociatia nu are personalitate juridica cum poate fi modificat statutul (actualizat conform 230/2007 pentru ca in felul in care arata poate fi confundat cu anuarul statistic al Romaniei) si mai apoi care sunt pasii pentru inregistare la judecatorie in situatia de fata?
Va multumesc
Ce elemente trebuie sa contina un document de retragere a unui mandat? Nu as vrea ca dupa comunicare sa ma trezesc ca nu am indeplinit toate conditiile...
Exista un model standard?
suna a pleonasm avand in vedere ca media de varsta e...de domeniul cretacicului. prin consultanta it in asociatii vorbesc de implementare softuri de contabilitate specifice asociatiilor(nu dau nume sa nu fac publicitate). toate asociatiile cu care am vb pana acum vorbesc de informatizare parca ar vorbi de fizica cuantica...iar cei interesati chiar deschid urechile. eu am cautat la altii in oras oferte dar m-am trezit ca nu am de la cine sa iau sau cine sa implementeza...m-am informat si ofer eu toate acestea si utilizandu-le chiar pot sa spun ca e o diferenta enorma intre un amarat de excel si un soft pe care dai 50 de ron cateva luni.
multumesc de sfat.
Sunt presedinte la o asociatie, administrator la alta si am un srl care presteaza anumite servicii de consultanta si servicii it. Din cate stiu as intra intr-un conflict de interese daca ar aparea o relatie comerciala intre asociatiile pe care le administrez ca presedinte sau administrator si societatea mea, nu? Dar ce ma fac daca nu am alternativa la serviciile oferite in localitate?
firmele respective consuma apa, folosesc serviciile rossal si trebuie sa contribuie la cheltuielile din asociatie. contractele existente sunt foarte vechi si nu mai sunt de actualitate avand in vedere ca proprietarii s-au schimbat de cateva ori din anii '90. pentru incasarea sumelor datorate pentru apa, gunoi, alte cheltuieli care tin de reparatii comune la scarile respective trebuie sa aiba un temei legal, un contract intre asociatia de proprietari si sc-urile care le detin.
Caut de ceva timp un model de contract intre o asociatie de proprietari si firmele care detin spatii comerciale la parterul blocului, cat si pentru chioscurile care activeaza in spatiile detinute de asociatie. As dori daca are cineva un model sau un contract care se foloseste in practica in relatia asociatii de proprietari-sociatati comerciale care detin spatii.
Dar pentru desfasurarea activitatilor economice, ce solutie, schitata in linii mari, as avea pentru a fi in limitele legale? Scopul meu fiind sprijinirea copiilor, cum pot desfasura activitati petru realizare de fonduri? O solutie ar fi realizarea unui srl care sa desfasoare activitatile respective, dar nu exista o portita prin care sa evit acest demers?
As dori sa infintez o asociatie non profit care are drept scop sprijinirea copiilor cu o situatie materiala deficitara in vederea continuarii studiilor, incurajarea performantei in educatie prin sprijinirea acestor copii si organizarea de diverse activitati constructive si educative cu ei, evident si orice activitati conexe.
Intrebarea mea: ce coduri caen sa folosesc? Pentru ca specializarea mea in informatica ma ajuta sa dezvolt si sa intretin aplicatii web (mai clar creez pagini de internet in orice limbaj, fac servisare si implementare a solutiilor pentru orice necesitati) si as dori sa desfasor voluntar asemenea activitati pentru atragerea de fonduri. Pe langa asta as dori si o activitate de personalizare obiecte (inscriptionari tricouri, cani, brichete, pixuri, agende, etc.) si desfacerea lor intr-un magazin online(poate si unul normal daca afacerea merge) pentru strangere de fonduri, cat si vanzarea unor alte produse in cadrul site-ului/site-urilor asociatiei.
1. Ce coduri caen sa folosesc pentru a face toate astea legal, si in acelasi timp sa nu ma incarc de impozite si sa ingreunez contabilitatea?
2. In ce masura pot dispune in statut clauze suplimentare pentru intrarea si iesirea din asociatie ca membru si daca pot desfasura activitati cu persoane voluntare in vederea realizarii obiectivelor fara a le remunera, iar daca le platesc in ce conditii (am citit OG nr. 26/2000 si Legea nr. 246 din 18.iulie.2005, dar doresc clarificari).
3. Ce deduceri fiscale mai exista in vigoare sau vor apare in Romania pentru ONG-uri?