Conform COR ar fi cam astea:
"Grupa majora 3 - Tehnicieni, maistri si asimilati
Subgrupa majora 32 - Tehnicieni in stiintele vietii, ocrotirea sanatatii si asimilati
Grupa minora 321 - Tehnicieni in stiintele vietii, ocrotirea sanatatii si asimilati
Grupa de baza 3213 - Tehnicieni agronomi, zootehnisti si silvici in unitati de productie
8 OCUPATII
Tehnicienii din activitatea de productie agricola si silvica acorda asistenta tehnica cu privire la metodele de exploatare; acorda consultatii tehnice privind metodele de ameliorare a calitatii produselor si de crestere a randamentului; pentru eliminarea factorilor de eroziune a solului sau de infestare parazitara; centralizeaza date si estimeaza costurile materiale si de forta de munca necesare realizarii lucrarilor; organizeaza demonstratii, tin conferinte si distribuie materiale documentare pentru favorizarea adoptarii unor metode de munca imbunatatite; utilizeaza cunostintele teoretice si practice acumulate, pentru identificarea si rezolvarea problemelor care apar in timpul activitatii, tehnicienii din activitatea de productie agricola vegetala, zootehnie si silvicultura realizeaza activitati si servicii cu caracter tehnic pentru cresterea randamentului de productie si ameliorarea calitatii produselor, acorda asistenta tehnica si consultanta privind tehnologiile de cultura a plantelor, tehnologiile de crestere si reproductie a animalelor, lucrari specifice silviculturii"
Vedeti si subgrupele (nu stiu exact la ce anume va incadrati)
Am incercat sa atrag atentia asupra intrebarii si prin postarea unui link catre topic pe FB.
Din nefericire a crescut doar numarul vizualizarilor, dar nu au aparut si alte opinii.
Va rog, daca aveti alte opinii, daca va este cunoscut un alt "raspuns" sa imi spuneti.
Multumesc !
De asemenea, multumesc d-nei Gabriela Paduraru pentru aceasta discutie / dezbatere.
Din prevederile Codului Fiscal (Legea 571/2003), la titlul IV, Art.103, sunt enumerate conditiile pentru IMM:
"a) are înscrisă în obiectul de activitate producţia de bunuri materiale, prestarea de servicii şi/sau comerţul;
b) are de la 1 până la 9 salariaţi inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depăşit echivalentul în lei a 100.000 euro;
d) capitalul social al persoanei juridice este deţinut de persoane, altele decât statul, autorităţile locale şi instituţiile publice. "
In ce priveste situatia unei societati cu 11 angajati, ea nu se mai incadreaza in categoria sus mentionata,din punct de vedere fiscal, fiindu-i aplicabile prevederile Titlului III.
Vezi si Art. 104, alin 2 (CF):
"(2) Microîntreprinderile plătitoare de impozit pe profit pot opta pentru plata impozitului reglementat de prezentul titlu începând cu anul fiscal următor, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 103 şi dacă nu au mai fost plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor. "
Daca intrebarea dumneavoastra nu are scop fiscal, exista norme speciale pentru incadrarea aceasta insa, atentie, multe dintre ele au fost abrogate prin adoptarea Codului Fiscal.
Conform legii 230 se precizeaza, la Art. 33, lit. d doar:
"cel puţin o dată pe an, întocmeşte şi prezintă adunării generale rapoarte asupra activităţii sale şi asupra gestiunii asociaţiei de proprietari, propunând măsuri."
Nu cred sa existe un model de raport privitor la activitatea cenzorului, insa va trebui mentionata situatia gestiunii si sa propuna masuri.
Vedeti si :
www.avocatnet.ro/content/for...
Poate fi acest Ordin al MF singura reglementare legala de armonizare cu Standardele si, in definitiv, de reglementare a intregii activitati de evaluare a unor bunuri, in Romania ? (mai putin cele definite prin legi speciale)
[ link extern ]
Cu mentiunea ca si acesta a fost deja modificat de OMFP 2.869/2010.
In OMFP 3055 Sectiunea 8 se refera strict la evaluari iar persoanele fizice pot fi incluse in prederile acestui act normativ la Art. 7, alin. 4 ?
Si cum sunt ele recunoscute in legislatia romana ?
Care este temeiul legal de armonizare a legislatiei nationale cu acestea ?
Doar acel Ordin al MF de armonizare cu Directiva Europeana a IV-a ?
Temeiul de drept pentru angajarea unui expert al partii este in CPrCv, art 201, alin 5.
Tot acolo, in continuare, pina la Art. 241-22, o sa gasiti toate prevederile legale privitor la experti si expertize.
Angajarea unui avocat va poate ajuta in lamurirea acestor probleme procedurale.
Expertiza fiind o proba pentru Instanta este normala utilizarea: "dosarul cauzei, constatarile facute in teren, actele imobilului supus expertizarii, planul de incadrare in zona"
Decretul Lege 61/1990 se refera la :"...vinzarea de locuinte construite din fondurile statului catre populatie" - deci nu are relevanta intr-o cauza de partaj intre mostenitori.
Coeficientii de actualizare MTC si buletinele documentare (ori chiar colectia MATRIX - ROM - invocata si aceasta ca temei legal) nu sunt temeiuri de drept ci documente de practica ce pot fi luate in considerare de catre expertii tehnici (de altfel si sunt distribuite prin birourile de expertiza), dar au aceasi valoare (daca nu mai mica) probatorie ca si Indicele Preturilor de Consum / Inflatiei publicat de INS.
In toate cautarile mele de a determina un temei legal al "evaluarilor" pentru bunuri in cauze civile, de mostenire, partaj, divort, etc, nu am gasit precizari exprese ale Legii. Aceasta face precizari stricte doar in ce priveste: imobile nationalizate, locuinte construite din fonduri de stat, vinzari de bunuri sau terenuri ale societatilor comerciale cu capital sau participatii de stat, evaluari si/sau reevaluari ale bunurilor unor Administratii Publice (desi acestea sunt autonome) si/sau ale unor Servicii Publice Descentralizate.
Astfel, in ce priveste evaluarea de bunuri (mobile ori imobile) apartinind unor persoane (cu titlu general) nu gasesc temeiuri legale de justificare a unor proceduri "tehnice" (inclusiv acele tabele cu indici de actualizare, ori alte norme cu destinatie precisa si limitata de aplicare).
Singurele precizari cuprinse in normele legale, care sa aibe aceasta acoperire imi par a fi cele de armonizare a Codului Fiscal cu directivele europene, respectiv cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, si prin trimitere de la acestea, cu Standaredele de Evaluare (IVSC).
Totusi, imi aduc aminte ca "am vazut" la un moment dat o precizare a procedurilor instantelor de judecata (din nefericire nu mai gasesc nici documentul, nici nu imi aduc aminte cum sa il identific) de considerare a Procedurilor Europene si Internationale de Evaluare.
Cu scuze, daca exprimarea mea nu a fost suficient de explicita, si cu speranta ca acum m-am facut mai bine inteles, intreb daca stiti sa imi spuneti care sunt normele legale ce reglementeaza activitatea de evaluare a expertilor tehnici pentru cauze civile, evaluare de bunuri ale persoanelor, fara nici o precizare speciala de domeniu, categorie. Cele legate de activitatea de evaluare efectiva, nu de organizare a activitatii de expertiza.
Multumesc !
Nu am pus in discutie suveranitatea judecatorului in timpul derularii cauzei, am constatat doar o stare de fapt, in care un judecator ignora, in baza inamovibilitatii sale, chiar norme si principii de drept.
Privitor la activitatea de expertiza tehnica, OG 2/ 2000 precizeaza doar cadrul organizatoric / functional al acestei categorii sociale, fara nici o referire la "metode" sau "principii aplicate" - nu generale, pe baza carora acesti profesionisti sa isi intocmeasca lucrarile.
Nu ma refer la legile speciale, cum sunt cele privitoare la evaluarea unor bunuri ale societatilor comerciale sau la reevaluarea patrimoniilor unior autoritati publice.
Ma refer la un cadru standardizat de practici si metode, chiar daca nu exista o norma legala de reglementare si, punctual, intreb daca exista asa ceva in desfasurarea activitatii de expertiza tehnica ?
Sau aceste expertize invoca toate abrogatul Decret 256/1984 ?
Multumesc !
Buna ziua,
Ma confrunt cu o situatie ce imi pare ciudata si nu vreau sa gresesc din prea multa implicare personala.
Intr-o cauza de partaj intre mostenitori (instanta ne admitind exceptia de lucru judecat a sentintelor unor instante - chiar si superioare - in acesta problema) "judecatorul" a dispus proba cu expertiza (fara ca ea sa fi fost solicitata de parti).
Punctual, privitor la expertiza:
expertul isi intemeiaza "opiniile" pe Decretul 256/1984, care a fost abrogat prin Legea 114/1996.
In aceste conditii, si pentru ca "metoda" ar putea fi mai raspindita, va rog sa imi spuneti, daca stiti sa existe, care sunt temeiurile legale pe care se bazeaza "expertizele tehnice" si, mai larg, daca in afara de Standardele de Practica (fie ele nationale sau europene) pot fi invocate alte "temeiuri" in derularea unui proces de expertiza ?
Mai mult, care sunt ratiunile, temeiurile, juridice prin care, eventual, aceste standarde sunt acceptate si/sau adoptate in practica judiciara romana ?
Multumesc !