Buna ziua
Am cumparat de la o persoana fizica pe SRL un autoturism, prin contract de vanzare-cumparare, in valoare de 8000 de lei. Am decis sa vand masina si sa folosesc altfel acei bani; intrebarea mea este: fiind SRL platitor de TVA, daca vreau sa vand masina cu 8000 de lei o pot vinde fara TVA sau trebuie sa adaug TVA pe factura la aceasta suma, sau TVA poate fi inclusa? Exista o varianta simpla si legala sa imi pot recupera acesti bani fara sa trebuiasca sa platesc la stat TVA? O pot vinde cu o valoare mai mica? Printre obiectele de activitate ale societatii se numara si comertul cu autovehicule <3.5t.
Multumesc
din cate stiu, din ce am discutat cu diverse persoane pe aceasta tema in ultimele zile, pentru autoturismele noi, neinmatriculate pana acum in nici o alta tara a UE nu se aplica procedura de recuperare a taxei, aceasta fiind valabila doar pentru autoturismele second-hand inmatriculate anterior intr-un alt stat membru UE
Buna ziua
Pentru judetul Prahova stiti cumva care ar fi cea mai buna metoda de a evita/recupera taxa? Pot face o cerere catre servicul de inmatriculari pentru a imi inmatricula autoturismul fara plata taxei, sau mai bine fac cererea dupa inmatriculare catre finantele publice?
Multumesc
Buna ziua
Am trecut de curand ca platitor de TVA si as vrea sa aduc niste produse din UE cat si din afara UE(ex China); mai am nevoie de alt document legat de TVA in afara de certificatul de inregistrare in scopuri de TVa sau trebuie sa ma declar undeva ca importator; trebuie sa indeplinesc anumite conditii atat inainte cat si dupa ce aduc marfa(ca si importator).
Sunt ceva proceduri, conditii speciale?
Pot gasi pe un site al unei institutii a statului aceste informatii?
Multumesc anticipat pentru ajutor
O zi buna
Buna seara,
Am si eu cateva nelamuriri/intrebari, poate ma ajuta cineva (multumesc anticipat)
1.Am depus capitalul social, l-am mutat apoi intr-un cont curent, iar in ultimele 2 luni banca si-a retras comisionul de administrare. Intrebare:capitalul social trebuie sa ramana constant, adica trebuie sa am mereu cei 200 ron in cont?daca nu, cum justific eu depunerea de bani in cont, astfel incat sa acopere comisioanele bancii?
2.Daca lucrez de ex pe domeniul de vanzare/intermediere vanzari piese auto:pot emite in continuare chitanta, sau trebuie sa achizitionez o casa de marcat fiscala iar de acum inainte emit doar bonuri fiscale pentru toate activitatile(am mai multe coduri caen functionale)?de chitanta nu mai am nevoie?
3.pentru a cumpara marfa, mai pot face imprumut catre firma in baza unui contract?se mai impoziteaza ceva la returnarea imprumutului?
Buna seara
Am infiintat de curand o firma, cu obiect principal de activitate - activ.comb.de secretariat, iar ca obiect secundar de activitate -comert cu amanuntul pe interrnet(activ). Vreau sa vand parbrize auto - le iau de la depozit, le duc direct la client, nu ma intereseaza montajul. Vreau sa stiu daca trebuie activat alt cod caen, daca o sa am nevoie de ceva autorizatii in plus, sau de ce mai am nevoie pentru a fi in legalitate.
Multumesc