avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 677 soluții astăzi
Forum Activitate ariaint

Activitate ariaint

Context: Entitate Contractanta (Legea 99), Procedura simplificata, Achizitie de telefoane mobile. In caietul de sarcini se solicita un numar de telefoane albe si negre. Unul din ofertanti a inaintat o propunere tehnica in care a precizat culoarea telefoanelor: gold. In urma evaluarii PT nu s-a observat acest aspect si s-a declarat oferta conforma. Avand pretul cel mai scazut a fost declarat castigator. In acest moment suntem in etapa semnarii contractului.

In urma discutiilor cu operatorul economic s-a constatat evaluarea gresita si faptul ca telefoanele o sa fie aurii (gold), lucru pe care Entitatea Contractanta nu-l doreste.

Va rugam sa ne detaliati care ar fi optiunile pe care le avem in aceasta situatie.
In mod concret se au in vedere urmatoarele:
a) Revenirea asupra evaluartii PT si declararea neconforma in conditiile in care deja aceasta anterior a fost declarata conforma si alegerea ofertantului de pe locul 2. Care sunt prevederile legale in situatia in care se greseste evaluarea PT?
b) Anularea procedurii
c) Gasirea unei modalitati de reglementare a acestei abateri o intelegere cu operatorul prin care partile convin schimbarea culorii , daca si operatorul este de acord.
In elaborarea documentatiei de atribuire entitatea contractanta a solicitat achizitionarea unei licente software perpetue sursa de finantare fiind lista de investitii (mijloc fix necorporal, pif , amortizare etc.)

Unul din ofertanti a prezentat in cadrul propunerii tehnice o licenta software de tip subscriptie.

Conform modelului de licentiere al producatorului
Subscriptia = 5 lei si Licenta perpetua = 30 de lei
Subscriptia presupune ca anual platesti 5 lei si obtii functionalitatea
licenta perpertua platesti 30 de lei si o folosesti tot timpul

Intrebat prin calificari cum a procedat pentru elaborare, ofertantul sustine ca a ofertat o licenta perpetua care insa necesita subscriptie.

Din analiza noastra existau unele prevederi in codul fiscal, pe care insa nu le mai regasim in noua forma

in sensul art. 128 alin (8) lit e: furnizarea de programe pe un purtator de date insotita de o licenta care permite instalare se considera livrare de bunuri

In sensul art 129 din codul fiscal sunt considerate prestari de servicii:
a) furnuzarea de programe informatice prin internet ... necesitant interventie umana minima fiind un serviciu furnizat pe cale electonica..

Va rugam o opinie referitor la acest aspect.
1) Care este cadrul legal in vigoare din care putem determina daca licenta ofertata reprezinta furnizare de produse sau livrare de servicii
2) Avand in vedere sursa de finantare (lista investitii) se poate considera subscriptia (serviciul) ca fiind un mijloc fix necorporal cu pif, amortizare etc...
3) Unde este definit termenul de perpetuu si subscriptie in legislatie Este explicatia ofertantului ca este o licenta perpetua care insa necesita plata anuala suficienta pentru a accepta o astfel de oferta.

Mai jos un exemplu de software pe care producatorul il vinde perpetuu si ca subscriptie anuala. Este exact acelasi software pe care il poti achizitiona cu plata anuala de tip subscriptie , avantajul este ca beneficiezi mereu de ultima versiune

Toad For Oracle Professional Edition [Commercial - Perpetual Licence With Maintenance (1-Year) Per Seat - Boxed Direct *Non-Returnable*] £1,020.24

Toad For Oracle Professional Edition [Commercial - Subscription Licence (1-Year) Per Seat - Boxed Direct *Non-Returnable*] £356.85
Buna ziua,

In elaborarea documentatiei de atribuire entitatea contractanta a solicitat achizitionarea unei licente software perpetue sursa de finantare fiind lista de investitii ( mijloc fix necorporal, pif , amortizare etc.)

Unul din ofertanti a prezentat in cadrul propunerii tehnice o licenta software de tip subscriptie.

Conform modelului de licentiere al producatorului
Subscriptia = 5 lei si Licenta perpetua = 30 de lei
Subscriptia presupune ca anual platesti 5 lei si obtii functionalitatea
licenta perpertua platesti 30 de lei si o folosesti tot timpul

Intrebat prin calificari cum a procedat pentru elaborare, ofertantul sustine ca a ofertat o licenta perpetua care insa necesita subscriptie.

Din analiza noastra existau unele prevederi in codul fiscal astfel

in sensul art. 128 alin (8) lit e: furnizarea de programe pe un purtator de date insotita de o licenta care permite instalare se considera livrare de bunuri

In sensul art 129 din codul fiscal sunt considerate prestari de servicii:
a) furnuzarea de programe informatice prin internet ... necesitant interventie umana minima fiind un serviciu furnizat pe cale electonica..

Va rugam o opinie referitor la acest aspect.
1) Care este cadrul legal in vigoare din care putem determina daca licenta ofertata reprezinta furnizare de produse sau livrare de servicii
2) Avand in vedere sursa de finantare (lista investitii) se poate considera subscriptia (serviciul) ca fiind un mijloc fix necorporal cu pif, amortizare etc...
3) Este explicatia ofertantului ca este o licenta perpetua care insa necesita plata anuala suficienta pentru a accepta o astfel de oferta

Mai jos un exemplu de software pe care producatorul il vinde perpetuu si ca subscriptie anuala:

Toad For Oracle Professional Edition [Commercial - Perpetual Licence With Maintenance (1-Year) Per Seat - Boxed Direct *Non-Returnable*] £1,020.24

Toad For Oracle Professional Edition [Commercial - Subscription Licence (1-Year) Per Seat - Boxed Direct *Non-Returnable*] £356.85
Context:
Autoritate Contractanta (întreprindere publica) cu
• Sediu central
• 8 subunitati fara personalitate Juridica
• Sectii subordonate subunitatilor

Presupuneri:
a) Bugetul se intocmeste anual la nivelul Autoritatii Contractrante conform necesitatilor identificate in sediul central;
b) Subunitatile nu elaboreaza bugete, avand prevazuta alocarea unor sume pe programe ce includ necesitatile la nivelul subunitatilor si sectiilor pe care le administreaza;
c) PAAP se elaboreaza la nivel de Autoritate Contractanta tinand cont de prevederile legale in baza propunerilor transmise la nivelul sediului central si al subunitatilor tinad cont de:
• necesităţile obiective de produse, de lucrări şi de servicii;
• gradul de prioritate a necesităţilor;
• anticipările cu privire la fondurile ce urmează a fi alocate prin bugetul anual;
• contractele de achiziţie publică aflate în derulare.
cu detalierea urmatoarelor informatii:
• Obiectul contractului/acordului-cadru
• Cod CPV
• Valoarea estimată fără TVA (lei şi euro)
• Procedura care urmează să fie aplicată
• Data estimată pentru începerea procedurii
• Data estimată pentru finalizarea procedurii
• Responsabilul achiziţiei publice ce urmează a fi făcută

d) Prevederile legii193/2013 pentru aprobarea OUG 77/2012 in vederea modificarii si completarii OUG 34/2006. Conform cărora articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 19. - Autoritatea contractantă achiziționează direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziției, estimată conform prevederilor secțiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depășește echivalentul în lei a 30.000 euro exclusiv T.V.A. pentru fiecare achiziție de produse ori servicii, respectiv a 100.000 euro exclusiv T.V.A. pentru fiecare achiziție de lucrări. Achiziția se realizează pe bază de document justificativ.'

e) Principiul Achizițiilor Publice conform cărora produsele similare (produse cu același uz sau cu uz similar) respectiv produsele care se încadrează in accesai grupa CPV (adică primele 3 cifre din codul CPV) se vor cumula pentru calculul valorii estimate si se va organiza procedura corespunzătoare

f) Principiul Achizițiilor Publice conform cărora valoare estimata se calculeaza in primul rand in functie de obiectivul (necesitatea) ce urmeaza a fi atinsa si de specificiul Autoritatii Contractante prin care necesitatile sunt identificate in amplasamente diferite (la nivelul subunitatilor)

g) Limitatile actuale ale platfomei SEAP se precizează 1 cod Principal si 4 coduri CPV secundare, in practica procedurile necesitând detalierea mai multor coduri CPV ;

Intrebari:

A) Ținând cont de gruparea produsele similare la nivel de grupa in cadrul unei proceduri, la elaborarea propunerilor PAAP, pentru o procedura ce cuprinde produse similare din aceeași grupa, determinarea depășirii valorii plafonul de 30.000 EUR se aplica la nivelul codului CPV sau al grupei?

B) In cazul unei Autorități Contractante cu subunități distribuite regional (necesitați in amplasamente diferite) la elaborarea PAAP in determinarea depășirii valorii plafonul de 30.000 EUR in cazul Achizițiilor Directe se aplica individual pentru fiecare necesitate (subunitate si sediul central) sau la nivelul Autorității Contractante?

C) Ținând cont de prevederile bugetare valabile anual (ex: 2015) si de contractele de achiziție publica aflate in derulare încheiate in anul anterior (ex: 2014), la elaborarea propunerilor PAAP, determinarea depășirii valorii plafonul de 30.000 EUR in cazul Achizițiilor Directe , va rugam se ne comunicați care din scenariile de mai se poate aplica:

a) In determinarea valorii estimate se tine cont de întreaga valoare a contractului de achiziție semnat in anul precedent ( ex: Valoare Contract: 25.000 EUR)
b) In determinarea valorii estimate se tine cont de valoare facturilor certificate la zi in cursul exercițiului bugetat curent pentru contractul de achiziție semnat in anul precedent ( ex: Valoare Contract: 25.000 EUR Din care: 10.000 EUR facturi 2014 5.000 EUR facturi certificate la zi in cursul exercițiului bugetar 2015, 10.000 EUR ramasi de executat in 2015 )
c) In determinarea valorii estimate se tine cont de valoare ne-executata executate si ne-executate n cursul exercițiului bugetat curent pentru contractul de achiziție semnat in anul precedent ( ex: Valoare Contract: 25.000 EUR Din care: 10.000 EUR facturi 2014 5.000 EUR facturi certificate la zi in cursul exercițiului bugetar 2015 + 10.000 EUR ramași de executat in 2015 )
d) Nu se tine cont de aceste valori, procedura fiind atribuita in anul 2014 se iau in considerare doar necesitățile aferente anului 2015

D) In funcție de răspunsul de la punctul A si ținând cont de limitările curente SEAP, 1 cod Principal si 4 secundare, va rugam sa ne precizați cum recomandați sa se facă urmărirea depășirii plafonului de 30.000 EUR si daca este necesara existenta unui registru separat de platforma la nivel de Autoritate Contractanta per grupa si sau cod CPV
Buna ziua,

Lucrez intr-o companie SA cu capital de stat, ca sef departament IT
Conform regulamentului intern existent orice structura poate initia achizitii prin includere in PAAP in domeniul IT Prin decizie DG , departamentul pe care il conduc acorda viza de specialitate in domeniul IT pentru toate cele 3 documente caiet sarcini , nota justificativa necesitate si nota fundamentare a valorii estimate

Intrebari

1) Daca CS , NJ si NF valoare sunt redactate de alt departament, ce ar insemna viza de specialitate pe valoare estimata? In practica sumele sunt completate, noi verificam acest document dpdv de vedere tehnic sau e necesar sa verificam si valoarea trecuta in nota fundamentare?

2) In acest moment viza e acordata exclusiv de sef departament. Tinand cont de specificul activitatii IT si ca in cadrul departamentului sunt specialisti in diferite domenii aplicatii , retea , baza de date, este posibila delegarea acestei responsabilitati in urmatorul fel:

Sef departament coordoneaza un grup de lucru virtual , format din specialisti tehnici. Cand primim o solicitare sef departament desemneaza una sau mai multe persoane tehnice responsabile de a viza documentele in functie de specificul fiecarui caiet.

Semnatura pe caiet ar trebui sa fie a specialistului (lor) tehnici si a sefului de departament (care nu este specialist in respectiva chestiune tehnica)
insa confirma prin semnatura opinia specialistilor.
Daca da ce responsabilitati are persoana tehnica si ce responsabilitati are seful de departament referitor la viza de specialitate a caietului.

Se poate considera ca seful a confirmat opinia tehnica a specialistului?


Buna ziua,

Detin functia de sef departamet intr-o companie SA cu capital de stat. Departamentul contine 1 serviciu - 7 oameni si 1 birou - 2 oameni.

Din motive obiective as dori sa reorganizez structura actuala in vederea desfintarii postului sef serviciu prin mutarea a 2 persoane din serviciu sa raporteze direct la sef departament , 4 sa-i mut intr-un alt birou.

In calitate de angajaror , la desfintarea postului sef serviciu compartiment specializat, persoanei care ocupa aceastea pozitie trebuie sa i se propuna o pozitie similara sau paraseste compania.

Intentia este evidenta , respectiv o modalitate de despartire definitiva, motivul principal este legat de competente , insa caut varianta cea mai rapida.

Nu ne incadram in zona de functionari publici.
Buna ziua,

Avem urmatoarea situatie , AC deruleaza o procedura de achizitie directa, prin invitarea 1,2 sau mai multi OE. Conform norme interne chiar daca este achizitie directa sub plafonul de 30000 EUR , se aplica aceeasi procedura de deschidere , evaluare tehnica , economica etc..

Comisia : Presedinte drept vot , 3 membrii drept vot , un coordonator de la achizitii

1. Poate fi declarat o oferta neconforma in cazul achiztiei directe tinand cont ca se pot cere clarificari?

2. OE a transmis in oferta tehnica un plan proiect conform cu scopul achizitiei insa a transmis suplimentar nefiind cuprins in caiet si o desfasurare a activitatilor pe locatii. In acest document care nu a fost cerut a omis o locatie.
Comisia a decis sa solicite clarificari


Tinand cont de:
- Si-a asumat prin contract si restul de documente proiectul
- A omis o locatie din plan detaliat care nu fusese cerut ca parte a ofertei

S-au cerut clarificari
OE - are urmatoarele optiuni

1. Majoreaza efortul si pretul -> oferta neconforma
2. Isi asuma locatia si costurile asociate , fara modifcari legate de efort, termen si financiar

In situaita 2 , se poate considera ca a fost modificarea ofectei tehnice sau o omisiune in completare prin care nu se realiza modifcarea ofertei tehnice in mod substantial fata de solicitarea din cs
Buna ziua,

Avem urmatoarea situatie , AC deruleaza o procedura de achizitie directa, prin invitarea 1,2 sau mai multi OE. Conforme norme interne chiar daca este achizitie directa sub plafonul de 30000 EUR , se aplica aceeasi procedura de deschidere , evaluare tehnica , economica etc..

Comisia : Presedinte drept vot , 3 membrii drept vot , un coordonator de la achizitii

Strict legat de procedura ar fi urmatoarele intrebari.

1) Dupa incheiere PV deschidere , in perioada de evaluare care poate dura cateva zile cine pastreaza documentele primite de la ofertant in original: oferta , doc de clarificare.., desii membrii au consulat documentele in sedinta acestea se tot plimba de la un membru la altu, acestia fiind practic in posesia actelor .
Ce se intampla daca se pierde 1 act

2) Daca in timpul evaluarii , membrii nu ajung la un consens privind pv intermediar, daca sa se solicite clarificari sau nu, ce se intampla ? Nu se poate incheia PV sau se incheie cu mentiuni?

3) Daca presedintele are o opinie si cei 3 membrii alta opinie poate folosi dreptul de veto, daca da in ce conditii strict pe subiectul daca sa ceara clarificari de la OE sau nu referitor oferta tehnica.

4) In ce conditii se poate suspenda o sedinta , cine o poate suspenda presedintele sau orice membru si in ce conditii.

5) Daca la procedura a fost invitat 1 OE, insa la data deschiderii mai vine o oferta, respectivul nefiind invitat si teoretic nu a avut access la caiet de sarcini si documentatie, avem motive sa credem ca unii membrii in comisie au furnizat datele necesare intocmirii ofertei, intelegem ca OE poate participa , insa din punct de vedere al companiei , aceasta scurgere de informatii se poate investiga? Cum e mai bine sa se semnaleze: in pv deschidere, completare la pv deschidere , separat de procedura?
Buna ziua,

Am infiintat un PFA in Februarie 2013, am atasat la dosarul de infintare documentele necesare din care reiese faptul ca sunt in primul an de activitate si am fost disponibilizat in ultimele 3 luni in vedera obtinerii reducerii de mai jos

Reducere a normelor de venit:
4) Reducerea cu 50% pana la data de 31,12 a anului in curs pentru persoanele care se afla in primul an de activitate si au fost disponibilizate in ultimele 3 luni
Am depus si declaratia 600 pentru CAS la un venit lunar declarat de 900 RON

Dupa 30 de zile am primit o Decizie de Impunere fara reducere si in coloana cu CAS 0 , am platit insa CAS Trim1 conform unei decizii a unui prieten ce avea exact aceasi situatie cu mine.

Am semnalat la Fisc au refacut Decizia de impunere si am primit reducere la Impozit si CASS 50% si in continuare CAS 0

Acum la sfarsit de an am constatat ca apar in calculator cu CAS Aferent TRIM3 si TRIM4 in valoare de aproximativ 1800 RON restant

Pe scurt intrebrile ar fi

1) Reducerea normei implica si reducerea CAS cu 50%? sau doar Imp si CASS
2) Daca pe decizie si pe Anexa 2 la Decizie sumele CAS apar 0 cum se poate ca in PC-ul de la administratie sa apara altceva?

Parea mea este inspectorul responsabil a bulucit deciziile alea de impunere.
Eu vad solutionarea:
1) Achit toata suma insa stiu ca am fost asigurat CAS
2) Sumele achitate TRIM 1 si 2 se reporteaza pentru anul 2014 si ce apare TRIM3si TRIM4 se anuleaza din PC

Multumesc
Va multumesc pentru promptitudine si raspuns, am inteles referitor norma.

Totusi la ce se refera 392B - respectiv cei care au desfasurat in anul de referinta livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitii este doar pentru cei in venit real sau o anumita categorie?