avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 607 soluții astăzi
Forum Activitate arockz

Activitate arockz

ynocentta a scris:

[...]Vecinul,are la indemana mai multe variante daca are interesul real al platii intretinerii-fara a se deplasa la casieria asociatiei de proprietari...poate achita lunar prin mandat postal cu confirmare de primire,poate deschide cont persional din care asociatia sa ridice lunar c/v intretinere,poate sa apeleze la un vecin sa faca oficiul de predare suma si ridicare document justificativ[...]


Iata citat din prima pagina a acestui post.
Vedeti partea subliniata si ingrosata. Astfel de sfat este prezent in mai multe postari, acesta fiind motivul interventiei la acea data ca si moderator.
Buna seara la toata lumea,

Nu mai sunt moderator, si nici timpul nu mi-a mai permis sa intervin asa des (spre deloc) cum mi-as fi dorit, dar sunt inca aici. Iar comentariul meu la acea vreme la postarile @ynocenttei se refereau strict la impracticabilitatea si absurditatea ca fiecare locatar sa deschida un cont in care sa plateasca intretinerea. Nu am afirmat niciodata ca asociatiile nu trebuie sa aiba cont sau ca acesta sa fie tinut secret fata de locatarii respectivei asociatii.

Multumesc.
Alin
De acord ca dureaza, desi de cele mai multe ori se achita pe loc la solicitare, dar faptul ca se ruleaza permanent nu creeaza un blocaj. Depinde de la caz la caz, de la asociatie la asociatie, dar am mai spuso si in trecut ca atunci cand lucrezi cu acte nu te doare capul. Si da exista "n" metode de a gestiona accesul si tehnologii din ce in ce mai avansate: interfoane care functioneaza cu cod si nu cu token/ cartele/ cip. De exemplu accesul auto se face la noi cu un modul specializat gsm (nici nu a fost scump ... cca 1000 lei ... care permite inregistrarea a 1000 de numere de telefon de acces si costul pentru utilizator este 0), astfel ca sunt din ce in ce mai putini care au nevoie de telecomenzi.
Solutii sunt, tehnologii cu caru', sa vrea omu, sa suporte costul, sa se faca transparent si cu acte.
Tocmai pentru a evita orice fel de discutii si probleme, si datorita faptului ca furnizorul nostru este in celalat capat al Bucurestiului, noi achizitionam prin asociatie periodic un numar de cartele si telecomenzi "pe stoc" (blocand o suma ifima de bani, cca 500-600 lei la 3 luni). Astfel ca in momentul in care doritorii se adreseaza administratiei pentru acces ii putem servi pe loc (99%din cazuri) si distribuim suma corespunzator beneficiarilor. Totul se face cu acte si inregistrat in contabilitatea asociatiei.
Răspuns la discuția Debransare abuziva GDF Suez
si de ce tipati la noi?

Interventie moderator
Regulament forum:
1.2. Scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, sau cu alte artificii este greu de citit. Tineti cont ca folosirea excesiva a tehnicilor de subliniere a textului echivaleaza cu a tipa la ceilalti utilizatori, actiune care ar putea fi interpretata ca fiind agresiva in forum.
Răspuns la discuția Penalizari
Cu tot respectul, dar sunt doar cifre fara nicio semnificatie pentru noi din afara.
Ce inseamna acea baza de 1120.29? e o singura luna? care? sunt mai multe luni? care? ce scadente au avut? penalizarea de 11.81 este pentru o singura luna? pentru mai multe?
Ce intelegeti Dvs. prin regularizare?
Cum ati transmis pana acum citirea apometrelor? Index initial / index final / consum? sau daor consum.

Regularizare inseamna o citire a apometrului. Adica cineva (daca nu proprietarul, atunci chiar administratorul) citeste apometrul: 676.58 mc. Se uita la ultima valoare inregistrata in evidente (sa zicem 675 mc) si gata rezulta consumul si faptul ca apometrul este cu citirea la zi. Daca asa se porcedeaza luna de luna este o citire normala, nu are treaba cu regularizarile.

Daca in schimb, in fiecare luna cineva declara ca a consumat 2 mc, 5 mc, 10 mc, sau nu a declarat 1 luna (chiar 2 luni) si admin a trebuit sa considere o valoare (de obicei media ultimelor 3 luni) rezulta in evidente o valoare (respectand exemplul de mai sus, sa zicem total apometru 670mc). Ei bine, acum putem vorbi de o regularizare, cineva citeste valoarea reala a apometrului si observa ca este 676.58 mc, face diferenta fata de evidente si se considera regularizat.

Desigur, in baza anumitor regulamente interne mai poate exista si situatia in care nedeclararea indexului un numar de luni sa se considere necontorizat si trecut la pausal (deci un numar de x mc / persoana). Deobicei in aceste cazuri regularizarea nu se mai face, ci este o penalizare a faptului ca proprietarul nu a transmis sau nu a permis citirea apometrelor. Dar e de discutat cu conducerea asociatiei.
Răspuns la discuția Penalitati la penalitati?
@sonya_67
Ca sa putem incerca sa intelegem situatia nu avem suficiente informatii.
Dar trebuie sa intelegeti cum functioneaza penalitatile.

Ipotetic vorbind, consideram:
- lista pentru luna mai (afisata in 20 iunie) contine restantele si penalitatile la listele anterioare conform statutului si deciziei CEx.
- astfel penalitatile la 20 iunie sunt de 5500 lei
- la data de 15 iulie se plateste integral restanta (fara 5500 lei penalitati)
- lista pentru luna iunie (afisata in 20 iulie) contine 0 restante si inca 500 lei penalitati pe langa cei 5500 lei anteriori
- nu intru in detalii despre procente si perioade dar, doar ipotetic vorbind acei 500 lei sunt penalitatile aplicate sumelor restante intre 20 iunie (luna mai afisata) si 15 iulie (data efectiva a platii)

Ca si observatie, ca penalitatile sa fie de 5500 lei trebuie ca perioada penalizata sa fie mare si/sau debitele-baza considerabile. Avand aceste informatii eu zic ca s-a facut un favor prin scaderea integrala a restantelor fara penalizari cand defapt ordinea dictata de codul de procedura fiscala este scaderea concomitenta a debitului si a accesoriilor (penalitati). Astfel ramanea in continuare cu debite-baza penalizabile.

Daca de curiozitate va veti uita pe un astfel de desfasurator o sa vedeti ca dupa cca 200 zile de penalizare a bazei (debitului) valoarea penalitatilor incepe sa creasca exponential.
Răspuns la discuția Constituire Fond de Rulment
@ silviu1975
Cititi va rog L230/ 2007 si HG1588/2007 pentru inceput si va veti edifica.
Fondul de rulment este obligatoriu ca si cel de reparatii.
Nu trebuia sa supuneti AG votarea acestuia, se calculeaza/ estimeaza/ pune pe liste (defalcat, sau integral) doar la decizia CEx.

Nu inteleg cum va veti descurca cu plata facturilor catre furnizori fara acest "buffer" - fondul de rulment. Poate toata lumea plateste in primele 5 zile de la afisarea listelor.
lucianrosca a scris:

[...]
Explicatii:
1. penalizarea vi se aplica pentru ca ati datorat o suma catre asociatie, indiferent natura ei.
2. Salariul femeii de serviciu nu ar putea fi calculat ca o suma fixa pe apartament pentru ca nu se poate compara mizeria facuta de O persoana care locuieste intr-un apartament cu mizeria facuta de 5 persoane care stau in alt apartament. E logic sa fie la nr. de persoane. Asa si altele asemenea.


1. corect
2. fals

HG 1588/2007


SECTIUNEA a 4-a
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviza de proprietate

Art. 44. — (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire Ia proprietatea comuna, cu privire Ia: fondul sau fondunile pentru Iucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare Ia partile de constructii si instaIatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distnibutie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electnica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; intenfonul — partea de instaIatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisuI si altele asemenea, conform prevedenilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari or persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poIite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.


Deci salariile se platesc chiar si atunci cand nu sta nimeni in apartament.
De ce? Pentru ca administrarea si intretinerea (inclusiv curatenia) se face asupra proprietatii si nu a persoanelor.