La fostul loc de munca, Angajatul (asa ii vom spune) colabora printr-un PFA cu Angajatorul, acesta din urma virandu-i lunar salariul convenit + taxe si impozite precalculate - astfel, Angajatul avea raspunderea sa colaboreze cu un expert contabil si sa-si plateasca impozitele la stat trimestrial, conform legii.
Pe o perioada de 4 ani, Angajatul i-a dat acces contabilului la contul bancar (aici nu are rost sa dezbatem, e clar o mare greseala), iar contabilul se ocupa de tot ce inseamna declaratii, plati catre stat, s.a.m.d.
Dupa 4 ani, dupa ce a fost inchis PFA-ul, Angajatul a avut popriri pe cont in valoare de aprox 6,000 lei in total, moment in care s-a sesizat si a investigat:
Contabilul facea platile cu un an intarziere si platea penalitati din contul Angajatului, fara ca acesta sa stie.
Ce poate face in acest caz Angajatul, avand in vedere ca intre ei nu a fost semnat nici un fel de contract, dar pe toate documentele apare stampila si semnatura expertului contabil?
Tocmai am achitat o amenda de circulatie la posta, unde am primit chitanta in 2 exemplare, iar casiera mi-a spus ca una dintre acestea trebuie sa o duc la cel mai apropiat sediu al Politiei Romane, pentru a dovedi ca am facut plata.
Mi se pare absurd sa fac asta, statul nu imi plateste mie timpul si transportul pierdut pana la sediul politiei. De ce nu platim amenzile direct la sediul politiei, daca ei nu sunt in stare sa comunice un nr. de chitanta de la un institut la altul?
Este specificat undeva ca sunt obligat sa fac asta? Daca nu le duc la politie si le pastrez ce se poate intampla?
Tocmai am primit o amenda pentru depasirea vitezei legale cu 21 km / ora. Agentului care mi-a intocmit PV-ul i s-a transmis prin statie viteza cu care mergeam eu (de catre un coleg al acestuia).
In aceasta ordine de idei, se poate contesta procesul verbal / amenda?
Precizez ca la obiectii am specificat aspectul mentionat in titlu...
Sunt angajat într-o societate comercială cu răspundere limitată, firmă în care dețin 10 părți sociale, care reprezintă 10% din capitalul social al acestei societăți. Din anumite motive, mi-am dat demisia și o să-mi continui activitatea la o altă firmă.
Întrebarea mea este: Administratorul firmei, asociatul care deține restul de 90% din acțiuni, are posibilitatea de a-mi dizolva părțile mele sociale, sau are posibilitatea să le reducă, în cazul în care implicarea mea nu va mai exista?
Precizez faptul că această companie are niște datorii. Pot fi tras la răspundere pentru acestea? Ar fi mai bine să cesionez acțiunile, în cazul în care aceste datorii ar fi mari?
Mulțumesc anticipat pentru eventualele răspunsuri.