Va solicit o parere cu privire la urmatoarea situatie:
O firma infiintata in anul 2009 de 2 asociati A si B, a tot fost creditata cu diverse sume sa zicem ca s-a ajuns pana la aproape 18 000 euro din 2009 pana in 2013.
S-au facut contracte de finantare pe termen de un an. Acum mi-am dat seama ca trebuia in fiecare an sa prelungesc termenul fiecarui contract neachitat, printr-un act aditional.
Problema e ca asociatul A, care a finantat societatea in primii ani, s-a retras in anul 2012 si astfel B a devenit asociat unic.
1) Se poate face act aditional de prelungire a imprumutului de la A, chiar daca acesta nu mai este asociat si statutul lui in firma e doar de salariat?
2) Contractele trebuiau declarate la BNR si la oficiul anti frauda si spalarea banilor? In ce conditii?
Buna ziua!
As dori sa stiu cum se procedeaza in cazul in care administratorul societatii a vandut masina inregistrata pe firma unei persoane fizice si a incasat contravaloarea facturii in numerar direct de la persoana fizica, incasare prin chitanta. Valoarea este de aproximativ 12000 lei. Contabilul poate inregistra o astfel de incasare in registrul de casa? Este legal? Care ar fi intregistrarile contabile?
Va multumesc!
Buna ziua.
As dori sa intreb la cine pot apela in cazul in care patronul firmei careia ii tin evidenta contabila vrea sa ii fie verificate actele si contabilitatea pentru a se asigura ca totul e inregistrat corect si a sta "linistit" in cazul unu control de la ANAF. Este nevoie de un auditor sau de un expert contabil? Cam la ce nivel se ridica preturile si cum se taxeaza? Puteti recomanda in Iasi pe cineva?
Va multumesc si va doresc o seara frumoasa!
Buna ziua!
As vrea sa va rog sa ma ajutati cu urmatoarea situatie:
Doi asociati, sot si sotie detin o spalatorie de textile care are si atelier de retus, infiintata sub forma juridica de SRL. Partile sociale detinute sunt egale.
Sotul este Administrator al societatii iar sotia este sef al unuia din punctele de lucru. De la inceputul activitatii, sotia a creditat firma cu diverse sume pentru sustinerea activitatii, prin urmare un momentul de fata, firma are datorii catre unul din asociati.
Acum doresc sa infiinteze o societate care sa se ocupe de comercializarea articolelor de mercerie si printre altele sa aprovizioneze spalatoria cu articolele necesare (umerase, fermoare, nasturi, etc.). Administratorul acestei societati va fi sotia (care reamintesc este asociat in spalatorie, are sume de incasat de la spalatorie ca urmare a creditatii societatii si este si angajata in cadrul acesteia).
Pentru a nu exista un conflict de interese sau alte probleme juridice sau fiscale, care ar putea sa deranjeze pe cei de la finante de exemplu, ce ar trebui sa faca sotia?
1. Ar trebui sa se retraga din asocierea de la spalatorie?
2. Ar trebui sa nu mai fie nici salariata a spalatoriei?
3. Daca se retrage din asociere, mai poate primi inapoi finantarea facuta?
4. Retragerea se face pe baza unei cereri la Registrul Comertului?
Va multumesc anticipat pentru timpul acordat acestei situatii si pentru raspunsuri!