avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1249 soluții astăzi
Forum Activitate rocsmary

Activitate rocsmary

Buna seara,
In anul 2002, am cumparat un apartamen in rate de la fostul DAFI/imobiliara. La incheierea contractului de vanzare cumparare am fost obligați, ambii soți, sa dam declaratie notariala cum ca nu am mai detinut nicio alta proprietate. La calcularea pretului ni s-a aplicat TVA de 19% iar pe parcurs cand s-a marit TVA-ul la 24% ne-a marit si noua si apoi s-a scazut, in functie de legea tva. Intrebarea mea este; in anul 2002 aveam dreptul de a achizitiona casa cu tva de 5% si care este legea? Pot sa cer recalcularea tva la cota de 5%? Mulțumesc anticipat pentru raspuns.
Buna ziua,
In primul rand ar fi indicat pt asociatie sa schimbe banca, CEC-ul fiind una dintre bancile cele mai nerentabile/scumpa. Sunt banci care au oferte super bune mai ales pt asociatii. Pt. a evita comisioanele, solicitati asociatiei sa va dea drept de depunere in contul asociatiei; intrebati la CEC si va va da un formular si/sau va spune ce trebuie sa faceti. Repet, insistati sa schimbe banca, este mult mai bine pt. toate platile asociatiei! Toate comisioanele cu plata facturilor se resfrang tot asupra dv. locatarii!
Răspuns la discuția Obligatii proprietari la bloc
Multumesc, am aratat si eu asta.
Răspuns la discuția Obligatii proprietari la bloc
Multumesc pt. raspuns dar, as vrea daca se poate, legea care obliga proprietarul sa depuna la asociatie documentul care face dovada proprietatii-acesta fiind necesar pentru: insciere in cartea de imobil, dovada proprietar-in caz de litigiu/restante, specificatii suprafata utila, cota indiviza-fiind necesare pentru calcularea cheltuielilor s.a.m.d. Din cate stiu eu evidenta persoanelor era reglementata de lg. 114/1996, OUG 97/2005. 230/2007 cu normele de aplicare 1588......astept cu interes si alte opinii avizate. Multumesc
Buna seara!
Va rog sa-mi spuneti daca proprietarii apartamentelor, au obligatia de a se inregistra in asociatie si sa depuna copie dupa contractul de dobandire al apartamentului si ce lege ii obliga asta.
Multumesc
Atata timp cat nu cunoastem obiectivele expertizei si expertiza in cauza, eu cred ca, acele penalizari va sunt calculate pt. mai multe sume si perioade restante. Nu cred ca, un expert ar putea face o asemenea eroare. Penalitatile nu pot depasii suma restanta! Hotararea este, probabil, ca dv mai aveti de dat debit principal 46.00 lei si 846.00 lei sunt penalizarile pentru perioadele pe care le-ati aratat. Cred ca ati ,,omis'' sa ne spuneti de unde si cum sunt cei 46 de lei. Ati avut expertiza la fond, de ce nu ati contestat-o? Oare omiteti voit sa dati toate informatiile?!
Am expus motivele, cititi cu atentie! In momentul in care, diferentele/pierderile sunt mai mari de 10% , clar exista o avarie, furt etc. si se impune urgent investigatii. Si daca nu stiti inca, de legi nescrise, mai informati-va!
Pt. ca, legislatia Asoc. de Prop., lasa loc de multe interpretari si este incompleta, de cele mai multe ori se merge si pe ,,legi nescrise(experiente din practica)'', orice mod de calcul/aplicare, hotarari, decizii, reguli de ordine interioara, trebuie sa fie stabilite in Ad. Gen si nu pot fi contrare legilor in vigoare; In principiu diferentele/pierderile de apa pot fi recuperate astfel: -proportional cu consumul(cand nu se cunoaste cauza), -pe cota indiviza(cand au fost avarii sau apa a fost folosita in scopuri comune(curatenie, udat gradina etc) apropo consumul cu ,,udatul ierbii vecinului'' sa stiti ca intra la cota indiviza(consum comun)...vecinul nu isi ia gradina in casa(chiar daca se ocupa, poate, doar dumnealui de ea) ar trebui sa-i fiti chiar recunoscatori!...gradina este atat a dv. cat si a tuturor proprietarilor!
Eu una sunt impotriva discutiilor pe la colturi, mult mai util ar fi daca ati discuta direct cu persoanele pe care le-ati desemnat sa se ocupe de bunul mers si contabilitatea asociatiei!
Ca si ,,lege nescrisa'' diferentele/pierderile de apa nu au voie sa depaseasca 10% din consumul lunar total. Diferente vor exista, din diferite motive: fie nu se citesc apometrele toate odata, fie apometrul general este de clasa diferita fata de cele din apartamente s.a.m.d.
Important este sa existe comunicare si sunt sigura ca se gaseste si raspuns. Numai bine!
Regulamentul de ordine interioara se voteaza si se aproba in ad. gen.
Adunarea generala voteaza si aproba daca se angajeaza persoane diferite pt. fiecare functie, casier, contabil, administrator, sau o singura persoana care sa intruneasca cele trei functii. Ba chiar multi avocati sustin ca trebuie specificat si in documentele de infiintare asociatie prop/statut. Atunci comitetul/presedintele nu vor putea trece peste aceasta hotarare.
Asociatiile de proprietari fiind non-profit isi recupereaza cheltuielile functie de cum aceastea au fost efectuate: cheltuieli pe consum individual, CPI, nr. persoane, beneficiar etc. Comisioanele bancare pt. plata furnizori si administrare cont nu pot fi incadrate in aceeasi categorie cu cel pt. plata cote intretinere personala...eu simplu locatar nu am de ce sa suport comisionul vecinului care prefera sa plateasca prin OP.(am exemplificat diferentele de sume!), plus ca exista alternative de plata fara comision. Comisionul bancar pt. plata cote intretinere nu poate fi incadrat la servicii administrative catre proprietatea comuna . Plata intretinerii nu este un interes comun ci o obligatie a achitarii consumurilor/beneficiilor personale, deci cheltuiala per beneficiar. Sustin plata prin banca pt. toate cele mentionate si de catre dvs.
Incasarile/platile prin banca necesita inregistrare.....acestea facandu-se in reg. jurnal.
Asociatiile nu au obligativitatea de a intocmi registru de casa, inregistrarea incasari/plati facandu-se doar in reg. jurnal.
Scuze pentru expresia registru bancar, am vrut sa spun reg. jurnal in rubrica incasari/plati banca.....probabil ora tarzie la care am facut comentariul....desigur aceasta nu este o scuza!
Poate ca eu gresesc, dar sunt curioasa sa stiu logica pentru care dv. ati recupera comisionul bancar pt plata intretinere pe CPI.
Cu stima,
Răspuns la discuția Intrebare nepusa
Daca nu au de unde plati sunt de compatimit, dar va intreb si eu asa ca simplu locatar, care poate si eu fac eforturi mari (2-3 locuri de munca) sa platesc intretinerea: de ce trebuie sa suport eu penalitatile de la furnizori sau chiar sistarea de utilitati? Cand nu ai bani te rezumi la cat ai. Nu am vazut niciun restantier care sa renunte la apa canal etc cu atat mai putin sa iasa sa dea cu o matura in jurul blocului ca sa facem economie si sa nu mai cheltuim cu serviciul de curatenie! In schimb toti dar absolut toti, asa zisi restantieri ( din punctul meu de vedere, majoritatea sunt rau platnici) au mobile de ultima generatie si abonamente maxime la internet! La ce le foloseste oare, daca nici locuri de munca nu au?
Intradevar, procentul este mare de 0,2%, dar nu se penalizeaza decat pana ce suma penalitatii este egala cu suma datorata si apoi tot pe spinarea adevaratilor amarati(pensionarii) care sunt primii la plata din farama lor de pensie!!! Astia sunt de compatimit nu puslamalele care nu au locuri de munca! Locuri de munca sunt, dar cine sa mai stea pe fb?!