avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Activitate margot_mlm

Activitate margot_mlm

Răspuns la discuția Radiere auto la cerere
Mai am o intrebare....daca se declara talonul furat/pierdut se va putea totusi radia masina?

Multumesc,
Buna seara,

As dori sa stiu daca se poate radia o masina la cerere fara sa fi platit impozitul datorat la stat si fara talonul masinii.

Multumesc anticipat!
Sarbatori fericite!

As vrea sa sti daca mai este valabila reducerea programului de lucru la 4h/zi in timpul preavizului de concediere.

Multumesc anticipat.
Buna ziua,

Sunt in situatia de a fi concediata cu motivul de restructurare a postului. Stiu ca perioada de preaviz este de minim 20 de zile in cazul functiilor de executie, dar nu mai regasesc acea clauza care se refera la timpul de lucru diminuat in timpul preavizului de concediere. Stiu ca se puatea reduce la 4 ore in loc de 8 ca sa iti poti gasi alt loc de munca in aceasta perioada.

Nu mai este valabila?

Multumesc anticipat pentru ajutor.
Nu ne regasim :(
NU stiu sigur in ce ramura se incadreaza ,
Alte activitati referitoare la sanatatea umana
, CAEN 8690.
Buna ziua,

La compania la care lucrez s-au inceput concedieri in felul urmator: te suna departamentul de HR si stabileste cu tine o intalnire, de obicei a doua zi cand primesti o decizie care suna cam asa:

Decizie

art. 1. D-lui.........avand functia....., CNP......, ii inceteaza CIM pentru motive ce nu tin de persoana salariatului, ca urmare a concedierii individuale

art. 2. Motivele de fapt ale concedierii sunt urmatoarele:

La nivelui SC...................SA, a avut loc, conform notei mentionate in preambul, desfiintarea postului de .............., desfiintare determinata de:

- intarirea concurentei pe piata relevanta si modificare accelerata a conditiilor economice
- nevoia de reorganizare a Societatii prin cresterea disciplinei operationale a personalului si cresterea eficienteu muncii depuse de angajati;
- intarirea pozitiei financiare a Societatii prin diminuarea costurilor cu personalul

art. 3. De la data de 11.08.2011 pentru angajatul..............................., nu s-a indentificat o alta pozitie in companie, in conformitate cu pregatirea sa

art. 4. NU exista alte posturi disponibile in companie la aceasta data

art. 5. Prin urmare contractul de munca al d-lui.....................inceteaza la initiativa angajatorului de la data de 14.09.2011

art. 6. Temeiul de drept al concedierii il constituie artt. 65 din legea 53/2001 - COdul muncii cu modificarile si completarile ulterioare

art. 7. Salariatul beneficiaza de un termen de preaviz de 20 de zile lucratoare, care incepe sa curga de la data comunicarii prezentei decizii. La expirarea termenului de preaviz, respectiv 14.09.2011, inceteaza CIM al salariatului

art. 8. 1. Dep. de resurse umane va aduce la indeplinire prevederile prezentei decizii
2. Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.

art. 9. Prezenta decizie poate fi contestata la TRibunalui Bucuresti, in termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii.

Reprezentant legal Angajatil
Semnatura Mi-a fost comunicat un exemplar
Stampila semnatura/nume in clar


As vrea sa stiu care sunt toate drepturile unui angajat in cazul in care este pus in fata unui astfel de document. Din cate stiu eu in contractul colectiv de munca la nivel de tara este mentionat la cap 6, art 78 alin 1 si 2 urmatoarele:

ART.78. - (1) La încetarea contractului individual de muncă din motive ce nu ţin de persoana salariatului, angajatorii vor acorda acestuia o compensaţie de cel puţin un salariul lunar, în afara drepturilor cuvenite la zi.
(2) Prevederile alin. 1 sunt aplicabile atunci cand încetarea contractului individual de muncă a intervenit ca urmare unor motive ce nu ţin de persoana salariatului.


Mentionez ca Societatea in cauza nu are un CCM adoptat la nivel de societate si deci se aplica cel la nivel national. Daca aceste drepturi nu sunt mentionate in decizie singura solutie ramane contestarea ei in instanta?

Multumesc anticipat pentru ajutorul dvs.

Numai bine,


Buna ziua,

Va copiez mai jos o parte dintr-un act aditional pe care va trebui sa il semneze tot personalul unei companii in care lucrez si eu, mie mi se pare foarte ambiguu si as vrea sa stiu care sunt drepturile mele inainte de a-l semna in forma actuala.

Multumesc frumos,

1.2 Informaţiile considerate confidentiale sunt detaliate în Regulamentul de Ordine Interioara al Angajatorului (nu sunt detaliate) şi pot consta în informatii precum: rezultatele investigaţiilor medicale şi interventiilor efectuate, liste de pacienti si clienţi, bilanţuri contabile, metode de calcul al preţurilor, informaţii privind vânzările, informaţii de marketing, obiective şi strategii etc.

1.6 Prezenta obligaţie de confidenţialitate va produce efecte atât pe durata contractului de muncă, cât şi pe o perioadă nelimitata după încetarea contractului individual de muncă. Încălcarea obligaţiei de confidenţialitate va atrage răspunderea Salariatului pentru orice daune provocate prin nerespectarea obligaţiei asumate (inclusiv cheltuielile cu onorariile de avocat ocazionate de această încălcare a obligaţiilor contractuale).

1.9 In situatia in care angajatul dezvaluie informatii confidentiale, descrise exemplificativ, dar nu limitativ in cuprinsul Regulamentului de Ordine Interioara, va despagubi Angajatorul cu suma de 25.000 EUR.

Art.2 Obligaţia de fidelitate

2.2 Salariatul se obligă ca atât pe durata contractului de muncă încheiat cu Angajatorul, cât şi după încetarea acestuia pe o durată de 5 ani, direct sau indirect, prin alta afacere sau persoana, să nu deturneze sau sa incerce sa deturneze clientela Angajatorului către orice altă persoană ce se află în concurenţă cu acesta din urmă, sau care desfăşoară o activitate similară, asemănătoare sau concurentă cu Angajatorul, prin folosirea relaţiilor pe care şi le-a creat cu această clientelă în timpul desfăşurării activităţilor pentru Angajator.

2.3 Salariatul se obligă ca atât pe durata contractului de muncă cât şi după încetarea acestuia, pe o durată pe o durată de 5 ani, direct sau indirect, prin alta afacere sau persoana, să nu deturneze sau sa incerce sa deturneze salariaţii Angajatorului, precum si să nu atragă, in nici o formă, foşti salariaţi ai Angajatorului să desfăşoare activităţi de aceeaşi natura si pentru aceeaşi arie geografică în care au activat în cadrul Angajatorului, pentru orice Societate Concurentă.

2.4 Salariatul se obligă să nu presteze, pe toata perioada derulării prezentului contract, în interesul său propriu sau al unui terţ, o activitate similară cu cea prestată la Angajator conform fişei postului anexată prezentului contract. Salariatul nu va presta o activitate în favoarea unui terţ care se află în relaţii de concurenţă cu Angajatorul, respectiv un terţ care desfăşoară activităţi similare cu activităţile desfăşurate de Angajator conform obiectul de activitate autorizat.

2.5 Încălcarea oricareia din dispozitiile prezentei clauze constituie abatere disciplinară gravă si atrage răspunderea disciplinara si patrimoniala a salariatului conform legii. În cazul nerespectării obligaţiei de fidelitate mai sus-menţionate, Salariatul il va despagubi pe Angajator cu suma de 25.000 EUR.

Art. 5 Obligatia de neconcurenta

5.1 La incetarea relatiilor de munca, Angajatorul poate solicita angajatului, in scris, respectarea clauzei de neconcurenta prevăzuta de prezenta clauza 5, obligatie compensata de Angajator in conformitate cu legislatia muncii in vigoare.

5.2 Dupa incetarea contractului de munca din orice motiv, timp de 2 (doi) ani incepand cu data incetarii prezentului contract, Salariatul se obliga sa nu presteze, direct sau indirect, in interes propriu sau al unui tert pentru nici o alta persoana juridica privata, romana sau straina activa in domeniul sanatatii in Romania care poate fi considerata a avea o relatie de concurenta cu Societatea. Angajatul e obligat sa nu desfasoare activitati concurente, in intelesul prezentului articol, in beneficiul altor societati comerciale cu profil identic sau asemanator cu al Societatii .

5.3 Drept compensatie pentru obligatia de concurenta Salariatul va fi indreptatit la o indemnizatie de neconcurenta lunara (pt ce perioada?), platibila de Societate dupa incetarea contractului, in cuantum de 50% din media veniturilor salariale brute ale Salariatului din ultimele 6 (sase) luni anterioare datei încetării contractului. Impozitele aferente indemnizatiei sunt suportate de catre Salariat. Aceasta compensatie se acorda doar daca Angajatorul va solicita angajatului in scris, respectarea clauzei de neconcurenta, la incetarea contractului de munca.

5.4 În cazul nerespectării obligaţiei de neconcurenţă, Salariatul poate fi obligat la restituirea indemnizaţiei şi la daune-interese corespunzătoare prejudiciului pe care l-a produs angajatorului.

Art.9 Declaratii de interese

9.1 Angajatul va notifica Angajatorul cu privire la orice interes personal sau beneficiu în legătură cu el personal sau orice alta persoana cu care el are legaturi si care ar putea sa derive din contracte potentiale sau oferte.