avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 479 soluții astăzi
Forum Activitate zetubald

Activitate zetubald

Buna ziua!
In conditiile in care aceasta persoana plateste CASS 10% pe veniturile din dividende, este totodata considerata asigurata in sistemul public de sanatate? Sau pentru a fi asigurata trebuie sa incheie contract individual cu casa de asigurari de sanatate si sa plateasca separat inca 10% din salariul minim pe economie?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Interesant subiectul, dar am o nelamurire.

Trebuie sa incheiati cu as. prop. care va agreeaza un Contract de prestari de servicii - Administrare as. prop. si cu asta basta.


Sigur este vorba despre un contract de prestari servicii sau asociatia incheie cu o PFA contract/conventie potrivit Codului Civil?
Pentru ca daca imi aduc bine aminte, prin 2011, exista un ghid al asociatiilor de proprietari care specifica ceva de genul acesta ([ link extern ] ).
Ma refer la punctul 3.2 din ghid, caz in care AP retinea la sursa impozit, CAS si somaj.
Desigur, asta era prin 2011, intre timp s-au schimbat multe, dar intrebarea mea ramane valabila:
PFA (prin contract prestari servicii) emite factura precum un SRL, urmand a-si declara/plati singura contributiile...
... sau AP (prin contr./conv. civila) are obligatia de a retine la sursa si de a declara in D112 impozit/CAS/somaj, urmand ca PFA sa aibe doar grija declararii si platii CASS (5.5%).

Poate este o intrebare prosteasca, dar nu mai sunt in tema cu ultimele reglemetari asa ca incercati sa ma lamuriti, nu dati cu pietre. :confused:
Multumesc de raspunsul prompt.
Da, sunt in termenul de 15 zile. Astazi a sosit PV-ul.
Buna ziua,

Speta:
Am primit prin posta un PVCC pentru ca am circulat in data de 04.09.2011 pe drumurile publice fara a detine o rovineta valabila.
Initial am crezut ca este vorba despre o eroare din sistemul lor informatic, deoarece eu stiu ca de fiecare data cand ma deplasez in afara bucurestiului am grija sa imi procur rovinieta pe perioada respectiva. Asa s-a intamplat si atunci, inainte sa plec din localitate, am oprit la o benzinarie de unde mi-am procurat rovinieta pentru 7 zile (02.09.2011-08.09.2011).
Revenind in ziua primirii PVCC, dupa ce am verificat cu atentie, am observat ca, intr-adevar, atat pe dovada rovinietei cat si pe chitanta aferenta acesteia s-a gresit numarul de inmatriculare si implicit nr. de sasiu (care se pare ca se trece automat in functie de nr. de inmatriculare). Vinovati de aceasta greseala sunt in egala masura atat "benzinarul" care a completat rovinieta, cat si eu prin faptul ca nu am verificat cu atentie datele trecute in aceasta; eu am verificat nr. de inmatriculare, dar dat fiind ca erau inversate doua dintre litere, nu am realizat ca este gresit.

Problema este ca acum trebuie sa platesc amenda in valoare de 225 lei plus "contravaloare tarifului de despagubire" in valoare de 28 euro. TOTAL - 370 lei.
Daca m-ar da banii afara din casa as zice ca am gresit... platesc, si as achita-o fara probleme, dar, din pacate, nu este asa.

Daca as contesta in instanta PVCC-ul si as invoca buna-credinta a subsemnatului, aducand ca dovezi si alte roviniete anterioare si ulterioare pe care le-am pastrat (unele de 1 sapt, altele de 1 luna), credeti ca as avea vreo sansa de castig?

Mentionez ca am verificat nr. de inmatriculare ce apare pe rovinieta (cel care a fost trecut eronat pe aceasta) pe site-ul CSA (Comisia de supraveghere a asigurarilor) si nici macar nu apare cu asigurarea RCA valabila la data la care am fost eu surprins de camera CNADNR. M-ar interesa si alte informatii despre acesta, dar nu stiu de unde as putea sa le obtin. Ma gandesc ca daca nu are asigurare RCA, este posibil ca autovehiculul respectiv sa fie chiar radiat din circulatie si atunci sa se demonstreze clar ca intr-adevar a fost o greseala.

As aprecia orice sugestie pertinenta in aceasta speta.
Multumesc anticipat.
Art. 6 din OUG 70/2011:

Art. 6. — În sensul prezentei ordonanțe de urgență, termenii
și noțiunile de mai jos se definesc după cum urmează:
a) consumator vulnerabil — persoana singură/familia care
nu își poate asigura menținerea locuinței în condiții adecvate de
temperatură, respectiv 21°C și ale cărei venituri sunt situate în
limitele prevăzute la art. 7 alin. (1);
.................................................................................................................
d) familie — soțul, soția, precum și alte persoane, indiferent
dacă între acestea există sau nu relații de rudenie, care au
același domiciliu sau reședință
și/sau care locuiesc și se
gospodăresc împreună, sunt înscrise în cartea de imobil și sunt
luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreținere a locuinței;
.................................................................................................................
f) locuință de domiciliu sau de reședință — locuința situată la
adresa înscrisă în actele de identitate ale membrilor de familie
sau, după caz, adresa la care persoanele sunt înscrise în cartea
de imobil
și sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de
întreținere a locuinței
;


Cu alte cuvinte, daca persoana nu are adresa respectiva trecuta in buletin, trebuie sa fie obligatoriu trecut in cartea de imobil si sa fie luat in calcul la plata ch. de intretinere.
Aveti dreptate, depinde ce fel de activitati a prestat si daca se incadreaza in cele de intretinere si curatenie.
Eu ma refeream la viitor (ca am inteles ca nu si-a achitat toate restantele), cand ar putea gasi de exemplu curatarea terasei blocului, sau a subsolului, in cazul in care acestea nu intra in atributiile femeii de serviciu. Sau curatarea frunzelor sau pomilor din gradina blocului (tocmai am mai gasit o activitate care se poate folosi de asociatiile de propr. - pomicultura :yeah: ); Un alt exemplu ar fi indepartarea zapezii in timpul iernii. Cred ca locatarii blocului ar fi incantati sa plateasca pe cineva care sa ii scape de aceasta munca. Mai ales cand se vor trezi dimineata si vor avea loc sa-si scoata masina din parcare in timp ce vecinii lor de la blocul alaturat vor fi imbracati la costum si inarmati cu lopeti si spargatoare de gheata :D .

Ideea este sa gaseasca o activitate care sa justifice remuneratia zilierului si, bineinteles, sa fie benefica blocului. Cred ca in orice bloc sunt cateva puncte ce nu sunt cuprinse in atributiile femeii de servici. Acele puncte pot fi acoperite lejer de zilieri.
LocatarB a scris:

Zilier, conform Legii 52/2011, reprezinta persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, cu caracter ocazional, pentru un beneficiar. [b]Din pacate, legea nu prevede activitati desfasurate avand ca beneficiar asociatiile de proprietari,
cu toate ca exista activitati cu caracter ocazional care se desfasoara la asociatiile de proprietari.


@LocatarB: Legea nu prevede nici ca asociatiile de proprietari nu pot angaja zilieri.
Conform art.11 din Legea 52/2011 - Legea zilierilor:

Art. 11
Se pot presta activitati cu caracter ocazional in urmatoarele domenii:
a) agricultura;
b) vanatoare si pescuit;
c) silvicultura, exclusiv exploatari forestiere;
d) piscicultura si acvacultura;
e) pomicultura si viticultura;
f) apicultura;
g) zootehnie;
h) spectacole, productii cinematografice si audiovizuale, publicitate, activitati cu caracter cultural;
i) manipulari de marfuri;
j) activitati de intretinere si curatenie.


Am boldit lit. j) pentru ca acolo este singurul domeniu in care se pot incadra asociatiile de proprietari.
@migaste: Deci, puteti angaja un zilier care sa va presteze diferite activitati de curatenie in interiorul si/sau anexele condominiului dv.. Desigur, trebuie sa cititi Legea Zilierilor cu atentie si sa va planificati ce anume activitati va presta si cum il veti remunera pe respectivul restantier.
Va multumesc pentru raspunsuri. Asteptam o confirmare din partea voastra, gandindu-ma ca mi-a scapat mie ceva prin lege. Si confirmarea a venit.

@adriantot: ma agatasem si eu de articolul respectiv, crezand ca pot scoate ceva din el, dar se pare ca se refera in mod expres la dreptul proprietarului de a solicita in scris scutirea de la plata ch. pe persoana, nicidecum obligatia lui de a declara in scris ori de cate ori se modifica numarul de persoane, si aici ma refer in mod special la adaugarea de persoane la plata ch.
Orice proprietar isi doreste sa plateasca mai putin la intretinere, de aceea nu cred ca este nevoie de o lege care sa ii sugereze sa reduca numarul de persoane; si totusi acest aspect apare in lege.
In schimb, cand vine vorba sa adauge persoane la intretinere, marea majoritate "se da lovita"; si culmea, nicio lege nu-i poate obliga...:thumbdown:

@elga: aveti dreptate, toate sesizarile ar trebui sa fie in scris, dar nimeni nu isi asuma aceasta responsabilitate. eu sunt acum la stadiul in care incerc sa il conving pe presedinte sa apeleze la bunul simt al proprietarilor, si pana la urma chiar daca or mai ramane 2-3 persoane nedeclarate, n-or saraci ceilalti proprietari ca platesc in locul lor.
Pe de alta parte, are si presedintele dreptatea sa: este o chestiune de principiu si de corectitudine, in primul rand. Chiar daca, sa zicem, eu, ca proprietar, sunt corect si am declarat adevarul, iar vecinul meu nu, inseamna ca eu sunt prost, iar el destept. Atunci de ce sa nu fiu si eu destept si sa mai scot o persoana de la intretinere? Astfel nu fac economie de 1 leu (in cazul in care ar declara corect si vecinul meu), ci de 20 lei (cam cat costa partea unei persoane la cotele de intretinere). Daca toata lumea ar proceda asa, atunci ar trebui eliminate complet cheltuielile pe numar de persoane.
Ma rog... m-am cam indepartat de subiect. scuze de ultima parte de offtopic.
Normal ca voi face acest lucru, dar cum ii conving eu pe proprietari sa comunice in scris ori de cate ori se modifica nr. de persoane care locuiesc in apartament. O solutie ar fi sa decida CE acest lucru, dar parca un articol de lege ar fi avut mai multa convingere. Chiar sunt surprins ca a fost eliminata din lege o astfel de reglementare; eram convins ca exista, dar chiar daca am citit legea de "n" ori, nu am sesizat pana acum lipsa articolului cu pricina :O .
Ma intreb care este baza legala pentru o astfel de cerere.
In HG 400/2003, art. 22, alin 3, litera p) prevedea urmatoarele:
Constituie obligatie din partea proprietarilor să anunte, tot prin cerere, numărul persoanelor care locuiesc temporar, venite în vizită, sau care prestează activităti gospodăresti conform prevederilor art. 18 alin. (5) lit. c).

...dar atat HG 400/2003, cat si Legea 234/2002 la care se referea au fost abrogate la aparitia Legii 230/2007 si normele sale de aplicare prin HG 1588/2007.
Astfel, atat in legea in vigoare cat si in normele sale metodologice nu mai apare nimic scris despre obligativitatea unei astfel de cereri :( .

Intreb pentru ca tocmai am primit de la presedintele asociatiei o ciorna pe care trebuie sa o redactez si sa o afisez la avizierul blocului, in continut facand referire la acel art. 22, alin 3, lit. p) din HG400/2003.