Sunt administrator, avem un restantier care nu are venituri corespunzatoare si are datorii mari la asociatie; fiind un om priceput s-a hotarat sa presteze activitati pentru asociatie si sa i se scada din restante. Prima lucrare inceputa in septembrie si finalizata in octombrie a fost evaluata la 300 lei, dintre care o parte a fost restanta la fondul de rulment, iar cealalta parte penalizarile pana in septembrie; omul a vrut chitanta, eu i-am eliberat-o, iar acum m-am blocat: cum operez mai departe in registrul de casa, deoarece banii au fost doar pe hartie? daca am gresit dandu-i chitanta, cum rezolv? va multumesc
Platiti-l sub o anumita forma,zilier , conventie civila , pentru munca prestata , il puneti sa semneze pe stat de plata si ii eliberati chitanta de plata a intretinerii , nu ii dati si nu va da bani decat pe hartie.
daca ati facut un contract pentru lucrarea prestata,se poate scade/retrage suma din fondul de rulment,ulterior se plateste cu acesti bani"restanta omului in cauza."
Orice lucrare facuta de catre cineva trebuie platita (in afara cazulului de voluntariat) pe un stat de plata. Omul semneaza de primire, nu i-a banii efectiv, acestia raman in casa, iar dvs. taiati chitanta corespunzatoare - asa cum a spus de altfel si @elenazan. Este nevoie de o anumita forma de angajare si de asemeni de intelegerea cu persoana respectiva pentru a proceda cum am spus. Este simplu!
Zilier, conform Legii 52/2011, reprezinta persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, cu caracter ocazional, pentru un beneficiar. Din pacate, legea nu prevede activitati desfasurate avand ca beneficiar asociatiile de proprietari,
cu toate ca exista activitati cu caracter ocazional care se desfasoara la asociatiile de proprietari.
Cred ca pentru prestarea diverselor activitati trebuie apelat la firme, PFA sau contract individual de munca.
In Legea 230/2007 art 35(5) - Comitetul executiv decide şi asupra acordării unor drepturi băneşti membrilor asociaţiei de proprietari care desfăşoară activităţi lucrative folositoare acesteia, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a
proprietarilor. Nu stiu daca este de folos situatiei prezentate de dvs.
- se elibereaza chitanta pentru incasarea intretinerii, care trebuie sa fie egala/mai mica cu suma ce rezulta din stat (se inregistreaza la incasari in registrul de casa)
-se semneaza statul de plata de catre proprietar (se inregistreaza la plati in registrul de casa)
Nu se umbla cu numerar.
@accente
Poate ati vrut sa spuneti fondul de reparatii...
@migaste
In cazul dv. omul nu are o activitate zilnica, regulata, astfel incat ii puteti face pentru orice lucrare execuita in asociatie o conventie civila.
Atasat de conventia civila faceti un stat de plata cu net, CAS si impozit. Deci lucrarea pe total va costa mai mult decat v-ati tocmit cu omul.
Platiti prin Decl.112 in luna respectiva CAS-ul si impozitul, iar pentru net-ul pe care ar trebui sa i-l dati lui in mana faceti o chitanta pentru fondul de rulment restant si alta pentru restante (acele penalizari de care vorbeati).
In registrul de casa scadeti intreaga suma rezultata din statul de plata (inclusiv CAS-ul si impozitul) si la primiri scrieti chitantele omului.
Suma scazuta se dovedeste cu forma listata a Decl.112 (pentru CAS si impozit) + conventia civila (pentru net-ul convenit).
Diferenta rezultata intre statul de plata si chitantele omului o platiti la ANAF (CAS-ul si impozitul).
Suma pe lucrare, in totalitate, o puneti pe liste (inclus CAS si impozit).
Fond de rulment
man4pot
Buna ziua
As avea cateva nelamuriri cu privire la fondul de rulment si va solicit cateva detalii :
Este obligatoriu ca proprietar de apartament sa ... (vezi toată discuția)