Buna ziua! Am un aparament care in acest moment nu il pot inchiria personal cu ctr. la Anaf. Cum pot sa procedez? Il dau cu ctr. comodat catre alta persoana cu clauza ca il poate inchiria la randul lui, sau cu ctr. de cesiune si el o inchiriaza? Multumesc!
Buna ziua. Am o hotarare judecatoreasca definitiva cu domiciliul copilului la mama. In urma cu 1 an si jumatate, eu, mama, am facut o intelegere verbala cu tatal copilului de a putea copilul sa locuiasca cu el pentru indreptarea comportamentului ( 13 ani) deoarece pe mine nu ma mai asculta si isi formase un anturaj gresit, eu fiind implicata si in 2 contracte de munca necesare intretinerii mele si a copilului. Acum cand copilul trebuie sa vina acasa dupa cei 2 ani scolari petrecuti la tatal lui, tatal mi-a deschis dosar cu obiect: ordonanţă preşedinţială. Am fost contactata de o persoana de la anchete sociala sa confirm adresa de domiciliu a mea si a minorului caruia nu-i stia numele. Asa am aflat de acest dosar. Ce ar trebui eu sa fac in aceasta situatie? Mentionez ca dosarul este deschis la Judecatoria Oradea unde tatal are domiciliu, eu am domiciliul in Buc. In sept. 2021 am dat o declaratie notarial necesara si solicitata de tata cum ca sunt de acord ca pe o perioada de 2 ani, domiciliul minorului sa fie in Oradea. Cu ce ma afecteaza aceasta declaratie?
Buna ziua. Am si eu o speta. Parintii decedati si nu s-a facut inca succesiunea dupa nici unul din parinti. Mostenitorul este singurul baiat care de multi ani se lupta cu problema drogurilor. A fost internat in mai multe randuri la clinici specializate fara inca un rezultat. Doresc sa stiu daca exista o solutie in legatura cu demararea succesiunii dar sa nu poata intra momentan in posesia ei. Exista riscul sa vanda apartamentele parintilor la sume modice pentru interesele lui (copilul/mostenitorul, 32 ani). Eu sunt ruda apropiata, verisor, mama mea, matusa este in viata si fratele tatalui decedat, tot in viata. Doresc sa aflu daca se poate bloca mostenirea in situatia in care el este singurul mostenitor. Va multumesc! Cu stima!
Buna ziua.
Am si eu o speta. Sunt proprietar(constructie individuala) intr-un ansablu care este gestionat de o asociatie de proprietari formata in cadrul ansamblului. La cererea administratorului in dec.2014 am depus autorizatia de constructie pentru a putea demonstra suprafata utila a proprietatii pentru calculul de cota parte indiviza la cheltuielile comune. Ulterior, autorizatia de constructie a fost abrogata de emiterea unei alte autorizatii de constructie in care nu este specificata separat suprafata utila. Suprafata utila trecuta in prima autorizatie de constructie este cu mult mai mare decat suprafata utila care reiese din memoriu tehnic. Am specificat acest lucru asociatiei si am depus o declaratie pe propria raspundere cu suprafata utila reala dar nu a fost luata in calcul, solicitanu-mi cadastru imobilului.
Doresc sa ma informati cu privire la posibilitatea de recalculare a cotei parti indivize pe ultimii 5 ani daca voi reusi sa fac o cheltuiala pentru a intocmii acest cadastru.
Mentionez ca nu imi este util sau necesar pentru alt serviciu, doar pentru a putea demonstra suprafata utila asociatiei pentru cota parte la cheltuielile comune ale ansamblului. Pot demonstra prin alt document aceasta suprafata utila (certificat fiscal - ex.)?
Pot recupera din cheltuilelile deja incasate conform unei suprafete utile mult mai mare?
Multumesc de intelegere!
0723548603
Multumesc pt. raspuns in primul rand si pt. interesul acordat. Eu am fost foarte surprinsa cand am fost sunata si mi s-a spus ca eu nu platesc consumul de apa de aproape un an. Am spus ca nu-i problema am toate chitantele de intretinere din 2008 si pot dovedi, sunt sume platite destul de mari. Nu mi s-a parut niciodata ca as plati mai putin pt. ca de cate ori aveam ocazia sa ma uit pe acele liste ma comparam ca suma de plata cu alte apartamente care aveau acelasi nr. de persoane ca si mine si eram la fel. Nu am citit niciodata sirul tabelului cu tot ce cuprinde el desfasurat.
Eu as dori doar sa stiu a cui este vina ca nu au fost trecute aceste cote de consum nici macar asa cum timp de 5 ani au tot fost trecute cu mici exceptii in care am vazut acum ca au mai avut luni in care au trecut 0 si dupa au revenit din nou la acel 3 si 5.
Tot acum am vazut si ca eu platesc aceasta firma de contabilitate care face aceste liste, vreau sa stiu pt. ce am platit-o timp de 6 ani cand ei nici nu sesizau faptul ca lunar ani la rand trec acelasi consum si in unele luni nu trec nimik, specific firma este de mai mult de 6 ani responsabila de blocul nostru.
Eu sunt de buna credinta si imi asum daca este o gresala facuta de mine, dar eu timp de 6 ani nu am fost niciodata sesizata sa declar sau sa confirm vreun consum. Au fost ani in care eram plecat din tara pe perioade mai lungi, am si nascut intre timp si am stat la parintii perioade mai mari. Doresc doar sa stiu ce ar trebui sa fac pentru ca ma simt neindreptatita asumandumi'se vina doar mie.
multumesc de intelegere si timpul acordat si puteti sa va imaginati ca vi s-ar inbtampla chiar si dvs. o stire de acest gen care va da viata peste cap ,neintelegand unde ati gresit, acolo unde am platit cate 200-300ron pe luna as fi platit atunci si acest consum, dar la vremea respectiva si la timp, nu acum de odata o imensa suma de banii reprezentant luni de neatentie.
buna ziua.
am si eu o speta.
anul acesta s-a sesizat administratorul asociatiei de locatari ca pe anul 2012 consumul la apa calda si apa rece la apartamentul meu a fost trecut 0.
Din anul 2007 cand eu am specificat la asociatia blocului ca nu mai doresc sa declar apometrele de apa pana in momentul cand nu vor avea majoritatea locatarilor instalate aceste apometre, pe lista de consum am fost trecuta cu un consum clasic de 3mc la apa rece si 5mc la apa calda, pana in 2011, fiind luni in care s-a trecut si consum 0 la ambele citiri. In 2012 nu au mai trecut acel clasic consum de 3 si de 5, au trecut 0. Eu nu am sesizat acest lucru deoarece nu am fost interesata de calcule fiind o buna platitoare la zi cu sumele trecute in tabelul afisat.
Astazi (03.06.2013) m-am trezit cu o notificare din partea asociatiei facuta pe regularizare 2007-2013 a costurilor de apa in suma de 3024lei.
Ma intreb acum a cui este vina ca ei au omis inregistrarea unor cote la consumul de apa, de ce nu am fost sesizata in decurs de 6 ani sa declar un consum de apa deoarece ei inregistrau mereu acelasi consum, chiar in unele luni 0!.
nu exista o metodologie de regularizare a acestor apometre de apa?
Nu cred ca poate fi facuta o regularizare pe un numar de 6 ani , deoarece s-a prescris.
Am nevoie de un sfat ce pot face in aceasta situatie.
multumesc de intelegere.
buna. am si eu nevoie de un model de contract civil , de fapt art. unde stipulez de impozitul retinut pentru sanatatea – 5.5% si impozitul pe venit – 16%. cum trec aceasta clauza in contract.