Buna ziua!
Fratii tatalui meu au un teren extravilan, in proprietate indiviza, mostenire. Am aflat ca pentru a vinde, trebuie facuta impartirea, cadastru si intabulare pe fiecare lot in parte. Totusi, nu sunt lamurit. Daca unul din frati vrea sa cumpere partea altuia, de ce trebuie facute toate aceste formalitati? Asa este? Mentionez ca raspunsul l-am primit de la un notar public, dupa ce a intrat in vigoare noul cod civil.
Va multumesc!
Am un teren viran, intre case. Pe el as vrea sa pun un container ca acelea de pe santiere. Pentru care am nevoie sa torn o platforma, pe care sa fie pozitionat. Aceasta s-ar numi lucrare de amenajare, probabil. Este nevoie de aprobarea primariei pentru aceasta? Deci trebuie sa scot certificat de urbanism si sa fac inscrierea in cartea funciara?
Va multumesc!
Asa este. Trebuie autorizatie si pentru un container de marfa/birou/servicii, m-am lovit personal de aceasta problema.
1. Diferenta este ca PFA nu are voie sa aiba angajati (cu exceptia zilierilor), pe cand II are voie.
Nu este alta diferenta.
2. Da, puteti avea in acelasi timp si active amandoua simultan, si SRL si II/PFA.
nu este nevoie sa inregistrati contractul la fisc.
Notificarea aceasta are efect retroactiv, deci isi va putea deduce TVA. Nu am inteles f bine in ce calitate facturati.
din nou sunt de acord cu @jeorj; ca principiu de lucru, sa stiti ca organul fiscal are dreptate mai intotdeauna, din experienta mea. Foarte rar se intampla, si asta in cazuri in care nu tine de competenta lor, sa greseasca. Nu spun ca nu gresesc, pentru ca o fac si ei, dar foarte rar.
Revenind la situatia dvs concreta, certificatul fiscal cuprinde obligatiile de plata restante. cum decizia de calcul accesorii este emisa la 29.06, ea devine EXIGIBILA cf codului de procedura fiscala la 30 de zile de la data comunicarii contribuabilului, adica la 29.07.11(presupunand ca ati primit-o in aceeasi zi, pentru simplificare). De aici rezulta ca nu este restanta, nefiind exigibila De altfel, acest lucru reiese si din reproducerea @jeorj asupra conditiilor emiterii certificatului fiscal (art.112 al. (2) si (3)). Nu este o eroare a organului fiscal.
OUG 30 / 31.08.2011 (MO 627/02.09.2011)
de acord cu @jeorj, daca aveti accesorii din ani anteriori, nu afectati anul curent, duceti in 117. Acum, cu esalonarea, nu exista nici o diferenta privind tratarea accesoriilor trecute; decizia de esalonare la plata consfinteste ceea ce e in certificatul fiscal, care la randul lui contine si deciziile de calcul accesorii (ele se regasesc ca numar si data pe fisa platitorului, si ar fi trebuit sa le aveti si dumneavoastra). Informativ, ordonanta s-a modificat, in favoarea contribuabilului, de aceasta data, si nu mai platiti penalitatile, care se amana la plata pana cand se inchide esalonarea in mod corect, dupa care se sterg definitiv, tot printr-o decizie a lor.