Ati dedus gresit ca fac parte din administratie. Ma ocup doar de partea de online.
Revenind la articolul din lege, termenul de avizier nu are o definitie restrictiva doar la acel panou din holul blocului. De aceea am intrebat daca exista o interdictie legislativa.
Referitor la "Nu toata lumea are acces la internet si nici nu puteti d-voastra sa ii obligati sa isi faca.", recititi PS-ul din intrebarea mea.
Si vin cu o intrebare de paralelism: asociatiile ce au apelat la solutii de administrare de la firme ce merg exclusiv online (nu dau nume, sa nu fie cu reclame, dar sefu' google stie tot [cautati dupa avizier online]), ei cum de pot afisa exclusiv online acele liste?
Pentru ca suntem in 2020 si incercam sa fim ceva mai ecologisti (taiat mai putini copaci), vrem sa punem la dispozitia locatarilor listele de intretinere doar in format electronic, cu acces public (fara parole si alte restrictii).
Masura ar afecta aprox 70 blocuri (8000 apartamente) pt care, doar pentru afisarea la avizier, se listeaza in jur de 320 foi A3. Dorim sa ramana in varianta printata doar exemplarul ce ramane la Asociatie si pe care sa-l verifice si sa-l valideze cenzorii/presedintele de asociatie etc (cu semnatura olografa+stampila, ca si pana acum).
Intrebarea este...in afara de acordul tuturor proprietarilor, ce articol de lege ne obliga sa afisam la avizier aceste liste?
PS: pentru cazurile de exceptie in care nu exista acces la internet (telefon vechi/fara internet/fara cunostine de acces de pe PC etc), masura nu se va aplica in acel bloc.
Salut si la multi ani pentru 2017.
Redeschid discutia pe acest thread legat de fondul de investitii.
Pe scurt: avem fond de investitii infiintat, plafon initial 7.200 lei pentru 2016. Din acestia s-au consumat aprox 50% din banii incasati. Asociatia s-a oprit din incasat cand am atins scriptic plafonul de 7.200 lei, chiar daca au fost facute cheltuieli.
Vreau, pentru 2017, sa reincepem incasarile pentru acest fond de investitii stabilind un plafon mai mare pe o perioada mai mare (vreau 25.000 lei incasabili in 7 ani).
Cum se procedeaza in acest caz? E suficient sa decida 50%+1 din cei prezenti la sedinta (prima sau reconvocare, daca e cazul) sau trebuie sa culeg din usa in usa 50%+1 din semnaturile proprietarilor?
Si totusi....daca nu exista legi care sa permita asociatiei de proprietari sa aplice amenzi (sa zicem cazul fumatului in lift/casa scarii), exista vreo lege care sa interzica asta sau ... sa mentioneze in clar cine poate aplica amenzi?
In asociatia noastra se doreste implementarea unui ROI care are cateva clauze pe care unii din locatari nu le accepta.
Una din clauze suna exact asa:
Prezentul Regulament (“Regulamentul”) stabileste regulile general aplicabile, precum si principiile de convietuire, in cadrul Ansamblului Rezidential “xxxx”, respectand dispozitiile legale in vigoare, obligatorii pentru toţi Rezidentii (proprietari sau detinatori cu orice titlu) actuali şi viitori, în conformitate cu termenii si conditiile mai jos dezvoltate, şi, totodata cu dispozitiile art. ___ din Antecontractele devanzare cumparare, incheiate cu cumparatorii de Proprietăţi din Ansamblul Rezidential „xxxx”, precum si pentru asociatiile de proprietari constituite/care urmeaza a fi constituite la nivelul Ansamblului Rezidential. Regulamentul are aplicabilitate generală în interiorul Ansamblului Rezidenţial „xxxx”, stabilind regulile aplicabile in raporturile dintre Rezidenti, Administratia Ansamblului Rezidential si Asociatiile de Proprietari, urmand a seconstitui Anexa la Contractele de vânzare – cumpărare ce urmeaza a fi incheiate incepand cu data aprobarii prezentului.
Va rog sa va exprimati punctul de vedere argumentat juridic in mod special pe partea bolduita. Parerea noastra este ca se incalca dreptul de a vinde un bun fara interventia unui tert, exceptie banca - pentru cazurile in care apartamentele au ipoteca constituita asupra lor.
avem acel sistem de degivrare pe streasina si burlanele de scurgere, avem si parazapezi (probabil nu cele mai performante), dar tot se formeaza turturii.
sunt mai multe balcoane, insa constructorul nu a facut totul la boloboc, asa ca...exista variatii de distanta.
Consiliul local nu a dat o astfel de hotarare (sau nu am gasit - comunicarea e precara cu primaria noastra).
Deci, care ar fi solutiile viabile ca acesti turturi sa fie curatati de asociatie fara pabube materiale/vieti omenesti.
Se apropie sezonul rece si, ca in fiecare an, avem dispute legate de cine are raspunderea si obligatia de a da jos turturii.
Ca date informative, sunt aprox 50 de blocuri cu cate 6-8 etaje, acoperisul este inclinat iar accesul pe el se poate face exclusiv prin casa unuia din proprietari.
Distanta de la cel mai apropiat balcon pana la acoperis si zona unde se formeaza turturii este de aprox 3m, fiind destul de periculos a face o astfel de operatiune pe timp de iarna+balcon deschis.
Prin urmare, a cui este responsabilitatea de a inlatura aceste pericole, conform caror legi si ce recomandati (bazat pe lege)?
Nu dorim sa fugim de responsabilitati in calitate de proprietari, dar ma gandesc ca nici nu putem arunca total responsabilitatea in sarcina administratorului (firma de administrare).
salut. situatia expusa se poate aplica la o asociatie care gestioneaza cateva scari. cum ar trebui facut insa la o asociatie foarte mare (>30 blocuri cu 1 scara) in care din fondul de reparatii se repara atat lucruri de interes local (interfon, usa acces, gresie sparta trepte), dar si lucruri de interes general (pompe canalizare, bariere, etc)? Poate unele blocuri nu vor dori sa faca investitii sau vor dori sa investeasca mai mult local. Se mai poate amesteca fondul de investitii cu cel de reparatii?