Proprietara imi spune ca pe ea n-o intereseaza ce litigii am avut eu cu delegatul ( pe care ea l-a numit) si inteleg ca intr-un fel ea nu se considera vinovata de aceasta situatie.
Din cate stiu eu, Mandatarul este reprezentantul legal al Proprietarului si de ceea ce face mandatarul este responsabil Proprietarul, in fata instantei, nu-i asa? Ca doar nu eu l-am numit pe delegatul respectiv, nu i- am dat eu mana libera sa faca tot ceea ce a facut...
Eu i-am cerut proprietarei sa se gandeasca cum pot sa-mi recuperez pierderile financiare ( in sensul de a nu ajunge in instanta, sa ne intelegem ca oameni responsabili si maturi) - m-am gandit ca poate imi reduce din chirie sau ceva de genul asta... si ea imi zice ca pe ea n-o intereseaza ce litigii am avut eu cu mandatarul ( delegatul ei)!!!
Ea este absolvita de orice responsabilitate in cadrul unui proces? Pentru ca nu ea a fost cea care nu a inregistrat contractul? Eu cred ca mandatarul nu a actionat de capu' lui si ca ei ii convine sa fie pusa in situatia comiterii unei ilegalitati de catre un individ anume ( fiindca, in fata instantei, ea a beneficiat de banii aia, eu am platit banii in contul ei), ea a incasat toti banii, fara sa plateasca impozitul la ANAF.
Deci ea e absolvita de responsabilitate?
Daca ar fi sa actionez in instanta pentru prejudiciile aduse, pe cine ar trebui sa actionez?
Practic, contractul initial este redactat intre Proprietar ( reprezentat de Mandatar ) si Chirias.
Buna ziua,
Va multumesc pentru lamuriri!
Prin neinregistrarea contractului, mie mi-a adus mari prejudicii financiare, fiindca nu pot deconta nici un leu pe o perioada de 8 luni.
Asteptand sa primesc contractul, pentru a sti ce anume platesc, eu nu am platit chiria pe decembrie si pe ianuarie.
Acum proprietara spune ca daca nu platesc pe cel putin o luna, voi elibera apartamentul.
Cum ar trebui sa procedez, in conditiile in care ea mi-a adus prejudicii financiare semnificative si in conditia in care ea se afla in ilegalitate, prin neinregistrarea contractului.
Ma gandesc sa merg la ANAF si sa le expun situatia pe larg pentru ca sa stiu ce penalitati va suporta proprietara si in ce masura poate sa imi solicite eliberarea apartamentului, in conditiile in care, pana la momentul in care eu am aflat ca nu exista niciun contract inregistrat legal, am platit chiria solicitata.
Buna ziua
Am inchiriat un spatiu pt cabinet in 2015, pe o perioada de 1 an. iunie 2015- iunie 2016. Proprietara a delegat o persoana care sa se ocupe de acest demers si de tot ceea ce presupune acest contract.
Contractul a fost intregistrat la ANAF si am primit exemplarul meu.
In 2016 mi-am schimbat denumirea cabinetului, cu un nr de inregistrare, dar cu pastrarea CIF- ului si la incheierea termenului de valabilitate al contractului - iunie 2016 - am anuntat delegatul de aceste modificari si de faptul ca va trebui sa incheiem un nou contract cu datele mele noi.
Contractul a fost modificat si eu am semnat contractul pe care el urma sa-l inregistreze la ANAF.
Am asteptat ca delegatul sa vina sa imi aduca exemplarul meu, dupa inregistrarea la ANAF, dar asta nu s-a intamplat.
In septembrie am solicitat contractul prin email, telefon, sms, dar delgatul a refuzat sa imi raspunda, iar la un moment dat a spus ca are niste probleme de sanatate si ca sa-l inteleg.
I-am cerut ca sa-l trimita prin cineva si intr-un final a spus ca va face asta a doua zi.
Asta nu s-a intamplat, a amanat cat a putut si am inteles ca este foarte posibil sa nu fi fost cu el la Administratia Financiara.
Am intrebat daca a inregistrat contractul si mi-a spus ca a facut asta in luna septembrie.
Vazand ca gaseste tot felul de motive pentru a nu-mi aduce contractul, am luat legatura cu proprietara care mi-a spus ca ea nu are noul contract si ca acesta se afla la delegat.
Dupa telefoane repetate, sms-uri si emailuri, m-am dus personal la ANAF, facand cerere scrisa pentru a primi o copie a contractului.
Inspectorul a verificat in fata mea daca exista contractul nou inregistrat si mi-a spus ca apare doar contractul din 2015- 2016, deci contractul nou ( 2016- 2017) nu a fost inregistrat.
Intre timp, proprietara a mers la ANAF si mi-a comunicat intr-un mail ca intr- adevar, contractul nu a fost inregistrat si ca a renuntat la serviciile delegatului respectiv.
I-am spus ca eu trebuie sa-mi deduc toate cheltuielile facute cu cabinetul- chirie, intretinere, si celelalte utilitati. Mi-a spus ca va face un act aditional la contractul anterior si ca va rezolva situatia, urmand sa incheiem un nou contract din ianuarie 2017.
Este posibila inregistrarea acestui act aditional retroactiv? Din cate stiu eu, nu este posibil. Trebuie sa-mi deduc aceste cheltuieli genarate de cabinet.
Pe ce perioada se face acest Act Aditional?
Se poate face acest act aditional pe perioada de 1 an ( asa cum a fost in contract- din iunie 2016 pana in iunie 2017? )
Mai poate fi inregistrat retroactiv, astfel incat eu sa-mi deduc cheltuielile cu cabinetul?
Ce trebuie sa fac acum, daca proprietara nu a inregistrat un nou contract/ act aditional incepand cu iunie 2016, fiindca mie mi-a adus prejudicii. Cum remediez situatia si cine e responsabil de asta?
PS; este posibil ca proprietara sa nu fi stiut ca delegatul nu a inregistrat contractul? Mi-e greu sa cred asta... aici e vorba de o ilegalitate.
Va multumesc!
Buna seara,
Va multumesc pentru model.
Care este valoarea actului aditional incheiat in ian 2017 daca el nu a fost inregistrat si se refera la perioada iunie 2016- decembrie 2016 ?
Este un act ce se incheie intre mine si proprietar, fara ca el sa fie inregistrat la Admin. Financiara?
Buna ziua
Am inchiriat un spatiu pt cabinet in 2015, pe o perioada de 1 an. iunie 2015- iunie 2016. Proprietara a delegat o persoana care sa se ocupe de acest demers si de tot ceea ce presupune acest contract.
Contractul a fost intregistrat la ANAF si am primit exemplarul meu.
In 2016 mi-am schimbat denumirea cabinetului, cu un nr de inregistrare, dar cu pastrarea CIF- ului si la incheierea termenului de valabilitate al contractului - iunie 2016 - am anuntat delegatul de aceste modificari si de faptul ca va trebui sa incheiem un nou contract cu datele mele noi.
Contractul a fost modificat si eu am semnat contractul pe care el urma sa-l inregistreze la ANAF.
Am asteptat ca delegatul sa vina sa imi aduca exemplarul meu, dupa inregistrarea la ANAF, dar asta nu s-a intamplat.
In septembrie am solicitat contractul prin email, telefon, sms, dar delgatul a refuzat sa imi raspunda, iar la un moment dat a spus ca are niste probleme de sanatate si ca sa-l inteleg.
I-am cerut ca sa-l trimita prin cineva si intr-un final a spus ca va face asta a doua zi.
Asta nu s-a intamplat, a amanat cat a putut si am inteles ca este foarte posibil sa nu fi fost cu el la Administratia Financiara.
Am intrebat daca a inregistrat contractul si mi-a spus ca a facut asta in luna septembrie.
Vazand ca gaseste tot felul de motive pentru a nu-mi aduce contractul, am luat legatura cu proprietara care mi-a spus ca ea nu are noul contract si ac acesta se aflta la delegat.
Dupa telefoane repetate, sms-uri si emailuri, m-am dus personal la ANAF , facand cerere scrisa pentru a mi se oferi o copie a contractului.
Inspectorul a verificat in fata mea daca exista contractul nou inregistrat si mi-a spus ca apare doar contractul din 2015- 2016, deci contractul nou ( 2016- 2017) nu a fost inregistrat.
Intre timp, proprietara a mers la ANAF si mi-a comunicat intr-un mail ca intr- adevar, contractul nu a fost inregistrat si ca a renuntat la serviciile delegatului respectiv.
I-am spus ca eu trebuie sa-mi deduc toate cheltuielile facute cu cabinetul- chirie, intretinere, si celelalte utilitati. Mi-a spus ca va face un act aditional la contractul anterior si ca va rezolva situatia, urmand sa incheiem un nou contract din ianuarie 2017.
Este posibila inregistrarea acestui act aditional retroactiv? Din cate stiu eu, nu este posibil. Trebuie sa-mi deduc aceste cheltuieli genarate de cabinet.
Ce ar trebui specificat in acest act aditional si cum trebuie sa procedez eu in continuare?
Pe ce perioada se face acest Act Aditional?
Daca ea va face acest Act aditional pentru perioada iunie 2016- dec 2016 ( sau ian 2017), cum trebuie sa procedez, incepand cu ianuarie 2017? Se face al doilea Act Aditional sau incheiem un nou contract?
Va multumesc!
Buna ziua,
Presedintele asociatiei si administratorul blocului in care am locuit, au furnizat informatii scrise unei terte persoane, care nu are nici o legatura cu apartamentul respectiv.
Din cate stiu eu, aceste informatii sunt confidentiale si nu privesc pe nimeni, decat pe mine, asociatia si proprietarul apartamentului.
As dori sa stiu ce lege a fost incalcata, unde gasesc informatii si cum pot sa-i dau in judecata pentru prejudiciul care mi-a fost adus si pentru imaginea creata de acestia, fara a cunoaste detalii legate de discutiile dintre mine si proprietarul apartamentului respectiv.
Va multumesc!
Va multumesc tare mult pentru completari.
M-ati ajutat cu aceste detalii.
O zi minunata!
Va multumesc.
Da exista un contract inregistrat la administratia financiara
In conventia de incetare a contractului trebuie sa mentionez si detalii despre restituirea garantiei?
am formulat in acest fel:
CONVENŢIE DE ÎNCETARE A CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE
1. PĂRŢILE CONTRACTANTE
1.1 Dna........... , domiciliat/ă în Bucuresti, str. .... denumit/ă în continuare Proprietar, şi
1.2 Cabinet de Psihologie reprezentată de dl/d-na ....... , denumită în continuare Chiriaş, au convenit să încheie prezenta convenţie de încetare a contractului de închiriere, datorita unei situatii de forta majora, independeta de vointa chiriasului, prin care acesta este obligat sa se mute din localitate.
2. Obiectul convenţiei
Proprietarul şi Chiriaşul convin încetarea contractului de închiriere semnat in data de ....... , înregistrat la Administraţia fiscală cu nr. , având ca obiect închiriere a imobilului situat în str. ......
3. Data de la care intervine încetarea contractului de închiriere
Încetarea contractului de închiriere intervine la data de 8 mai 2015
4. Mentiuni
Garantia platita la semnarea contractului va fi restituita chiriasului dupa ce vor fi platite facturile legate de utilitati.
Prezenta convenţie a fost semnată astăzi, 11 mai 2015 , în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Chiriasul se obliga sa elibereze apartamentul in maxim 2 saptamani, in functie de numarul de zile , oprindu-se chiria din garantia data la semnarea contractului.
Chirias, Proprietar,
sau este suficient sa scriu asa , fara sa fac precizari legate de garantie, daca dna doreste sa depuna urgent hartia la admin finaciara , ulterior urmand a stabili detaliile legate de garantie si eliberarea spatiului:
În atenţia domnului [numele proprietarului]
NOTIFICARE
Subscrisa Cabinet de Psihologie vă solicit încetarea Contractului de închiriere incheiat la data de 5 . 02. 2015 si înregistrat la Administraţia financiară .... pentru imobilul situat in Bucuresti, începând cu data de 8 mai 2015, datorita unei situatii de forta majora care nu tine de vointa mea.
Data _________ Semnătura ______________
va multumesc
Buna ziua,
Din motive independente de voita mea, ma vad pusa in situatia sa renunt la contractul de inchiriere.
Am anunatat proprietara si mi-a spus ca vrea sa semnez o hartie prin care sa anunt asta. Are nevoie de ea la administratia financiara ca sa nu mai plateasca. Normal ca sunt de acord cu asta. Plata chiriei a fost facuta pana la data de 8 mai, dupa aceasta eu trebuie sa inchei contractul. Deci, perioada pana la eliberarea apartamentului, va fi platita din garantie, restul urmand ca sa fie utilizata la plata facturilor, de catre proprietara, asa cum se specifica in contract.
Cum trebuie sa procedez?
Cineva mi-a spus sa nu semnez preaviz, si sa semnez un acord cu proprietara in care sa mentionez si detaliile referitoare la garantia platita la semnarea contractului. Din cate am discutat, proprietara nu prea are de gand sa restituie diferenta de bani dupa plata facturilor legate de utilitati.
As putea sa mentionez in acord/ preaviz ca voi elibera locatia dupa 2 saptamani?
( in felul acesta, jumatate din garantie ar fi pentru plata acestor 2 saptamani)
Va multumesc!
Buna ziua,
Ma vad pusa in situatia sa fac o contestatie la executare silita si o contestatie la sumele percepute de catre executorul judecatoresc.
Cum trebuie facute acestea si ce onorariu percepe un avocat pentru a redacta aceste contestatii si pentru a se ocupa de caz?
Am inteles ca trebuie sa platesc o taxa de timbru. Care este valoarea acesteia ?
Va multumesc!