Buna ziua.
Am o societate pe consultanta IT si servicii IT. Pot functiona ca societatea platitoare de impozit pe venit? Consultanta (alta decat ceea ce este 7022 - activitati de consultanta si management) este inclusa in categoriile de la Art. 112(2) din Codul fiscal? Sau, avand consultanta de orice fel, trebuie sa platesc impozit pe profit? Mentionez ca firma este infiintata in 2013.
Va multumesc
Nu, pana acum am avut contract de comodat intre persoana fizica si pfa-traducator si din aceasta luna persoana fizica are contract cu o alta persoana fizica, care a fost inregistrat la ANAF. Contractul de comodat trebuie reziliat pentru ca exista o singura camera.
De aceea intervine necesitatea mutarii sediului si/sau a deschiderii unui punct de lucru.
Un ONG fara activitate economica, neplatitor de TVA, primeste din Franta, de la alt ONG, tot neplatitor de TVA o factura pentru prestari de servicii aici in Romania (francezii vin in Romania sa tina cursuri si ulterior emit factura pentru aceste cursuri).
Factura are mentiunea "TVA non aplicable art. 293B a CGI", iar numarul lor de identitate fiscala nu apare ca fiind valid la verificarea pe VIES.
ONG din Romania are sau nu obligatia inregistrarii in scopuri de TVA sisau in registrul operatorilor intracomunitari? Si daca da, inregistrarea se va face in scopuri de TVA special pentru aceste operatiuni pe art 153 indice 1?
Am un traducator autorizat care pana in prezent a avut sediul la domiciliu.
Incepand cu aceasta luna a incheiat un contract de inchiriere pentru domiciliul sau - garsoniera.
Ca urmare doreste sa isi mute sediul si/sau sa deschida un punct de lucru pentru desfasurarea activitatii sale de traducator.
Va rog sa imi spuneti ce proceduri trebuie urmate in vederea declararii sediului/punctului de lucru intrucat cei de la ANAF solicita dovada de la Min Justitiei inainte de modificare- care a eliberat autorizatie, iar cei de la Min Justitiei solicita dovada modificarii la ANAF....
Va multumesc
#-o
multumesc...din pacate nici eu nu am reusit sa primesc un alt raspuns.
cei de la ANAF sustin telefonic ca ar fi necesar si RO in fata insa nu exista o baza legala din care sa reiasa clar.
Am vorbit cu cei de la casa de marcat si ei sustin ca este corect ca pe bonul fiscal sa apara doar cui-ul societatii-client, fara particula RO, ca nu permite casa de marcat inserare de litere si in lipsa altor precizari de ANAF se poate deduce tva asa.
Cei de la ANAF nu stiu cum este corect si spun ca nu exista nici o precizare in acest sens.
As vrea sa stiu daca este de ajuns doar cui-ul societatii deoarece, conform prevederilor HG 84/2013:
Pentru achiziþiile de bunuri ºi servicii pe bazã de bonuri fiscale emise în conformitate cu prevederile Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaþia agenþilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, deducerea taxei poate fi justificatã cu bonurile fiscale care îndeplinesc condiþiile unei facturi simplificate în conformitate cu prevederile art. 155 alin. (11), (12) ºi (20) din Codul fiscal dacã furnizorul/prestatorul a menþionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului.
De acord, daca de exemplu am vorbi de un contract de 2ore pe zi, sa acordam 20 de zile lucratoare. Dar daca vorbim de un contract de doua ore pe saptamana sau de doua ore pe luna ajungem in situatia de a nu putea sa respectam aceste prevederi. Nu cred ca o societate ar fi de acord sa ii dea angajatului jumatate de an de concediu...mai ales in conditiile incare are nevoie de acest om...doar o data pe saptamana.
si daca lucrau doar doar doua ore pe luna...adica o zi pe luna...nici nu puteai acorda douazeci de zile, adica douazeci de luni pe an!
imi cer scuze, nu am vrut sa se interpreteze cumva insa aceasta este realitatea cu care societatea se confrunta si de aceea am incercat sa vad daca a mai fost cineva in aceasta situatie.