avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 662 soluții astăzi
Forum Activitate silvanus

Activitate silvanus

Ce formalitati trebuie indeplinite pentru ca o persoana careia i-a expirat CIM de drept si a carei pensie nu depaseste salariul mediu brut pe tara sa poata fi mentinuta in activitate? Trebuie organizat concurs pentru post si incheiat un nou contract de munca?
Codul Muncii art. 57 alin (5)
(5) Persoana care a prestat munca în temeiul unui contract individual de muncă nul are dreptul la remunerarea acesteia, corespunzător modului de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu.
Va multumesc pentru raspuns. Este vorba de varsta standard de pensionare, neredusa.
Am si eu urmatoarea intrebare: ce se intampla cu un salariat (care indeplineste cumulativ conditiile de varsta standard de pensionare si stagiu minim de cotizare) intre data depunerii dosarului de pensie si data primirii deciziei de pensionare? Potrivit art. 56 din Codul Muncii, contractul individua de munca inceteaza de drept la data indeplinirii cumulative a celor doua conditii, iar conducatorul unitatii trebuie sa faca decizie de constatare a incetarii de drept a contractului individual de munca in termen de 5 zile lucratoare si sa o comunice salariatului respectiv in alte 5 zile lucratoare.
Omul respectiv va primi salariul pana la primirea deciziei de pensionare, sau doar pana in ziua cand indeplineste conditiile de varsta standard si stagiu minim de cotizare? (avand in vedere incetarea de drept a contractului sau individual de munca).
La institutia unde lucrez, un muzeu judetean, avem urmatoarea situatie: directorul adjunct s-a pensionat recent, si in locul lui doresc promovarea unui salariat prin numire temporara in functia de conducere, pe timp de 6 luni. Directorul adjunct avea functie de executie de cercetator stiintific gradul III. Mentionez ca si al doilea director adjunct al institutiei e incadrat ca cercetator stiintific III.
Intrebarea mea este urmatoarea: cum va fi platit cel pe care doresc sa il promovez prin numire temporara, pe 6 luni, avand in vedere si prevederile articolului 2 din Legea 285/2010 care suna astfel:
"În anul 2011, pentru personalul nou-încadrat pe funcţii, pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică în care acesta este încadrat. "
Va trebui sa primeasca un salariu egal cu cel al directorului adjunct in functie, chiar daca functia lui este de restaurator si are alt salariu de baza? Sau, cum imi spune contabilul, se pleaca de la salariul lui de baza, la care se adauga indemnizatia de conducere si sporul de vechime?