O persoana cunoscuta a implinit varsta de pensionare pe 19.10.2011.Conform art.56 , lit.d , contractul ei a incetat de drept dar angajatorul nu i-a notificat acest lucru.De asemenea , dosarul de pensie a fost depus abia la 31.10.2011. Persoana respectiva se intreaba daca mai are dreptul sa vina la servici si mai ales , in situatia in care continua sa vina , daca mai poate fi platita conform contractului pe care l-a avut. Ce poate face , conform legislatiei actuale?
Codul Muncii art. 57 alin (5)
(5) Persoana care a prestat munca în temeiul unui contract individual de muncă nul are dreptul la remunerarea acesteia, corespunzător modului de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu.
Aici este vorba de greseli ale firmei:
- nu a efectuat incetarea CIM de drept
- nu a efectuat reincadrarea persoanei ca angajat pensionar
Persoana in cauza va primi pensia de la data de 31.10.2011, data depunerii cererii.
Va primi si salariul pe perioada cat mai lucreaza in baza vechiului CIM.
Incep sa cred ca angajatorii nu cunosc inca modificarea Codului Muncii (aparuta de la 18.05.2011) cu incetarea de drept a CIM la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si stagiu minim de cotizare, deoarece am intalnit deja mai multe cazuri.
Codul muncii
ONELIN
Care credeti ca este rationamentul pentru care legiuitorul a modificat prin legea nr.49/2010, litera d) a art.56 din Codul Muncii?
Cum inceteaza CIM in cazul ... (vezi toată discuția)