avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 569 soluții astăzi
Forum Activitate Elena Tanase

Activitate Elena Tanase

Orice raport de evaluare se intocmeste si are valabilitate la o anumita data si intr-un anumit scop.
Asadar raportul efectuat pentru garantare bancara nu va fi primit la Administartia financiara pt stabilirea cotei de impozit. Scopul si data sunt altele. Prin urmare trebuie sa refaceti evaluarea.
Dar eu stiam ca doar constributia la asigurarile de sanatate este obligatorie iar la pensie este facultativa.
Si eu am PFA si nu am platit decat contributia pentru asigurarea de sanatate.
Sunt si salariat cu un nr redus de ore la o societate. In acest caz sunt in regula ?
Am avut si eu aceasta nelamurire si am intrebat la Primaria de Sector la care persoana juridica ar trebui sa depuna raportul de evaluare.
Este de preferat ca data evaluarii sa fie 31.12.2011. In situatia in care valoarea cladirii a scazut si valoarea s-ar modifica anterior datei de 31.12 ar fi de recuperat impozitul aferent anului precedent, situatie in care ...autoritatile nu prea sunt avantajate.
Oricum raspunsul lor a fost ca este de preferat ca data sa fie de 31.12, insa se pot face si in cursul lunii decembrie.
Eu chiar am in lucru acum 2 lucrari de evaluare cladiri pentru stabilirea cotei de impozit.
Ar mai fi de mentionat ca trebuie despus raportul de evaluare in termen de 30 zile de la data evaluarii.
Speta: Potrivit prevederilor art. 253 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

(1) În cazul persoanelor juridice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a clădirii.
[...]
(3) Valoarea de inventar a clădirii este valoarea de intrare a clădirii în patrimoniu, înregistrată în contabilitatea proprietarului clădirii, conform prevederilor legale în vigoare.
[...]
(5) În cazul unei clădiri care a fost reevaluată, conform reglementărilor contabile, valoarea impozabilă a clădirii este valoarea contabilă rezultată în urma reevaluării, înregistrată ca atare în contabilitatea proprietarului – persoană juridică.
(6)*) În cazul unei clădiri care nu a fost reevaluată, cota impozitului pe clădiri se stabileşte de consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucureşti între:
a) 10% şi 20% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă;
b) 30% şi 40% pentru clădirile care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă.

Imi poate spune cineva care sunt formalitatile pentru a te retrage dintr-un SRL cu doi asociati ? Mentionez ca sediul firmei este la domiciliul asociatului care vrea sa se retraga.
Multumesc.
Răspuns la discuția Plata factura din UE
Nu ati specificat daca sunteti inscris la Registrul Operatorilor Intracomunitari-ROI. Altfel nu puteti factura in euro. Iata mai multe info despre inscriere :[ link extern ] /.
Nu stiu daca sunteti sau nu platitor de TVA. Daca nu sunteti si va inscrieti in ROI, din pacate veti fi autiomat trecut ca platitor de TVA.
Stagiul se efectueaza in maxim 2 ani de la sustinerea examenului. Se efectueaza la o societate de evaluari cu un tutor /lector ANEVAR.La ANEVAR exista o lista de tutori si iti alegi de acolo unul.
Se finalizeaza cu un examen si sustinerea a 5 lucrari efectuate pt evaluator de proprietati imobiliare iar pt intreprinderi , 3 lucrari.
Răspuns la discuția PFA - infiintare
1.Formalitatile nu sunt complicate. Trebuie sa faci un drum la Registrul Comertului sa iti spuna exact ce acte iti trebuie. Le gasesti si pe siteul lor. Eu am rezolvat in 3 drumuri la ei si ca timp...cateva zile. Prima oara m-am dus si mi-am rezervat numele si mi-am luat lista de acte necesare. A doua zi am revenit pentru depunerea actelor. Peste inca 1 -2 zile te duci sa iti dea actul constitutiv. Apoi trebuie sa mai mergi la Administratia fnanciara sa te inregistrezi si la Casa de asigurari.

2. Obligatiile unui PFA nu se compara cu ale unui SRL.
Contabilitatea o poti tine singur- in partida simpla. Se depun la Administratia financiara doar doua declaratii -una de venit estimat si una de venit realizat. Vei primi apoi acasa prin posta declaratia de impunere cu care trebuie sa mergi sa achiti impozit de 16% din venitul net (venit brut -cheltuieli deductibile)
Se merge si la CASMB sa iti platesti cotizatia de asigurare de sanatate (5,5% din ventul brut realizat). Optional poti plati si la pensie.

Cam asta ar fi.
Elena Tanase