avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi
Forum Activitate aniodehcane

Activitate aniodehcane

Ma puteti lamuri cu privire la incadrarea personalului ce utilizeaza masinile societatii astfel incat sa putem deduce cheltuielile aferente masinilor in proportie de 50% ?
Conform OUG 24/2012, din paragraful :
"n) cheltuielile de functionare, întretinere si reparatii, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat potrivit alin. (4) lit. t) la cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii"
s-ar intelege ca ar trebui sa schimbam incadrarea soferilor in functionari administrativi pentru a ca societatea sa-si poata deduce aceste cheltuieli. Adica numai angajatii din grupa 1 si grupa 4 din COR s-ar incadra, prin urmare cheltuielile efectuate de soferii cu COR 832201 nu pot fi deduse?
Si in cazul in care trebuie modificata incadrarea, e ok sa fac modificarile pana pe 19 iulie ca sa cuprind deducerea cu 1 iulie?
Multumesc pentru lamuriri!
Buna ziua,
Am sunat la CNAS pentru a ma lamuri cum se stabileste calitatea de coasigurat, insa doamna mi-a sugerat depunerea documentelor similare asiguratului fara venit, si anume:
- copie CI
- copie certificat casatorie pt a dovedi relatia de coasigurat
- Adeverinta venituri ANAF pe ultimii 5 ani
- copie dupa cartea de munca sau adeverinta somer
- Certificat de la Registrul Comertului ca nu are o societate
Pe langa toate acestea, avand in vedere ca nu are venituri trebuie cotizat 221 lei reprezentand 6 luni de contributie 5.5% din salariul minim pe economie 670 lei.

Prin urmare vin cu urmatoarele neclaritati :
- care este diferenta intre coasigurat si asigurat fara venituri?
- va trebui sa cotizeze un coasigurat lunar cei 5,5% dupa ce aduce toate actele si dobandeste calitate de coasigurat?

Cu multumiri,
Mi.G.
Răspuns la discuția Reluare concediu crestere copil
Buna ziua,

Astazi am sunat la ITM pt un caz similar de reintrare in CCC si mi s-a spus ca nu mai e valabil OUG nr.148/2005 Art.12 al(6), insa nu a avut rabdarea de a-mi comunica si ce este valabil.
De la prestatii sociale mi s-a dat un numar la care nu raspunde nimeni.
In OUG 111/2010 nu m-am lamurit, prin urmare cer si eu ajutor pe aceasta tema.

Toate cele bune!
Buna ziua,

In incercarea de a identifica un cod COR potrivit pentru doua incadrari am depistat :
- pentru director comunicare si organizare evenimente (diferit de director marketing) : 123302 sef birou marketing
- pentru coordonator departament traduceri : 122934

Cat de corect este sa utilizez aceste doua coduri?
Multumesc pentru lamuriri!