avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 733 soluții astăzi
Forum Activitate YonM

Activitate YonM

Locuiesc in com Dobroesti, Judetul Ilfov unde avem o asociatie de proprietari. Dupa 6 ani de contract cu firma Eocsal Serv Dobroesti detinuat de Primaria Dobroesti, am renuntat in 2017 la contract din mai multe motive ( defectarea ambelor masini de gunoi in acelasi timp pentru 2 saptamani, pe timp de iarna nu porneau masinile si veneau in alte zile decat cele stabilite frecvent, prea scump, .. ) si am semnat cu firma Supercom care opereaza pe raza sectorului 2 Bucuresti. In luna iulie 2018 am primit o notificare din partea firme Ecosal Serv cum ca din 2017, conform unei HCL, firma Ecosal detine monopolul pe intreg teritoriul comunei Dobroesti in baza unui contract de delegare a gestiunii iar daca in termen de 30 de zile de la primire daca nu incheiem un contract de salubritate cu firma Ecosal vor introduce taxa speciala in suma de 12lei/persoana in cadrul impozitului datorat conform unei alte HCL.
Intrebare:
1. Cum poate fi atacata o HCL deoarece din punctul meu de vedera este complet abuziva si nu am fost deloc informati in momemntul in care s-a discutat aceasta hotarare care ne vizeaza (conf legi 101/2006, capt 2, art. 5)?
2. Este legal ca sa avem o singura optiune atata timp cat sunt atatea firme in jurul comunei?
3. Tarifele sunt duble la firma Ecosal fata de firma Supercom, Ecosal ridica gunoiul odata pe saptamana (480mc) iar Supercom ridica de doua ori pe sapatamana (960mc) deci dublu cantitate de gunoi. Deci tarif dublu si servicii pe jumatate si de proasta calitate. Cum putem ataca problema asta astfel incat sa avem un pret apropiat de cel practicat de Supercom daca tot suntem obligati?

Multumesc anticipat.
Multumesc. Ar mai fi ceva. Am auzit ceva legat de o garantie depusa de administrator pe la finante sau ceva de genu asta.
Asta chiar daca administratorul este contabil de meserie?
Fac parte dintr-un bloc nou cu 12 aparatamente din care doar 9 sunt locuite si urmeaza sa infinntam asociatia de proprietari. As vrea sa stiu daca se poate sa se ocupe unu dintre noi cu socotelile si platile dupa ce infintam asociatia? Ne gandeam sa facem cu randul cate un an fiecare proprietar si sa eliminam plata administratorului. Este posibil/legal?
Avem doar un contract la enrgie elctrica si apa la primarie. Mentionez ca ficare apartament are apomentrul lui pentru apa si avem un hidrofor pe scara.
Ok, am inteles.
Multumesc.
Buna ziua,

Anul trecut am achizitionat un apartament nou si totate bune si frumoase pana a venit frigul. De atunci toate geamurile au inceput sa transpire pe toata suprafata in camera si de aici au inceput problemele: parchet umflat, egrasie, mobila mucigaita ... Devolatorul la inceput, a tot incercat sa ne evite: ba ca este blocul nou, ca nu incalzim bine apartamentele, ca nu sunt toate apartamentele incalzite, dupa aceia nu a mai raspuns la telefon, si tot asa au trecut 2 luni.
Pana la urma a venit pe la sfarsitul lui decembrie reprezentantii firmei de termopane si a constat ca nu a fost dat cu silicon pe margine afara/interior le termopane. A venit dezvoltatorul si a dat cu Silocon si degeaba. Apoi tot cei de la termopane au zis ca nu avem Glafuri pe interior si acum asteptam sa vina cu glafuri.
Dar in decembrie noi tot insistand ca geamurile sunt de vina, cu amenintari, in decembrie dezvolatatorul a venit cu o alta firma de termopane si a constatat geamurile nu sunt LOW-e desi el spune ca in contract cu firma de termopane asa este trecut. De fapt asta este marea problema nu Glafuri si silicon dupa care asteptam noi acum
Ba nu mai zic ca la unu din vecini s-a constatat ca termopanul nu este fixat bine in suruburi si sa desprins.

Acum intrebarea mea este cum ar trebui sa procedeam pe cale legala pentru a rezolva aceasta problema? Pentru ca se pare ca Dezvoltatorul si Firma de termopane da vina unu pe altul si noua ni se degradeaza totul prin apartament si ajungem sa treaca iarna, garantia si nu se rezolva nimic sau daca "se rezolva ceva" nici nu avem cum sa verifcam pentru ca vara nu se intampla nimic. Nu mai zic ca Dezvoltaturul este la "Schi" pana la sfarsitul luni si iar nu mai raspunde la telefon.

Multumesc.
In primul rand tin sa multumesc tuturor pentru raspunsuri si sa va urez un an nou fericit si plin de realizari.
Eu as vrea sa stiu estimativ la cat sa ne asteptam sa cheltuim pentru infintarea asociatiei pentru a decide cu restul vecinilor daca sunt de acord cu cheltuiala (ceva de genu 2500 Ron 3000Ron sau 1000Ron).
Din cate inteleg aici se vorbeste de niste acte, dar am inteles ca este vorba si de un fond pe la finante/administratie si acela este undeva pe la 2000 de lei.
Stiti ceva?

Multumesc.
Multumesc si inca ceva: aveti idee cat costa infintarea unei asociatii? Estimativ taxe, am inteles ceva de o garantie sau fond pe la finante?

Exita un numar minim de apartamente pentru a infiinta o asociatie? Locuiesc intr-un bloc nou cu 12 apartamente. Alta intrebare are fi daca ne putem alipi la o alta asociatie de locatari? Daca da care sunt pasi?
Multumesc.