avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 373 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Monopol servicii de salubritate cu firma primariei in ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Monopol servicii de salubritate cu firma primariei in baza legi 101/2006

Locuiesc in com Dobroesti, Judetul Ilfov unde avem o asociatie de proprietari. Dupa 6 ani de contract cu firma Eocsal Serv Dobroesti detinuat de Primaria Dobroesti, am renuntat in 2017 la contract din mai multe motive ( defectarea ambelor masini de gunoi in acelasi timp pentru 2 saptamani, pe timp de iarna nu porneau masinile si veneau in alte zile decat cele stabilite frecvent, prea scump, .. ) si am semnat cu firma Supercom care opereaza pe raza sectorului 2 Bucuresti. In luna iulie 2018 am primit o notificare din partea firme Ecosal Serv cum ca din 2017, conform unei HCL, firma Ecosal detine monopolul pe intreg teritoriul comunei Dobroesti in baza unui contract de delegare a gestiunii iar daca in termen de 30 de zile de la primire daca nu incheiem un contract de salubritate cu firma Ecosal vor introduce taxa speciala in suma de 12lei/persoana in cadrul impozitului datorat conform unei alte HCL.
Intrebare:
1. Cum poate fi atacata o HCL deoarece din punctul meu de vedera este complet abuziva si nu am fost deloc informati in momemntul in care s-a discutat aceasta hotarare care ne vizeaza (conf legi 101/2006, capt 2, art. 5)?
2. Este legal ca sa avem o singura optiune atata timp cat sunt atatea firme in jurul comunei?
3. Tarifele sunt duble la firma Ecosal fata de firma Supercom, Ecosal ridica gunoiul odata pe saptamana (480mc) iar Supercom ridica de doua ori pe sapatamana (960mc) deci dublu cantitate de gunoi. Deci tarif dublu si servicii pe jumatate si de proasta calitate. Cum putem ataca problema asta astfel incat sa avem un pret apropiat de cel practicat de Supercom daca tot suntem obligati?

Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Carmen Matei , Avocat 23:55, 1 August 2018
Buna seara!
Din pacate pentru Dvs., in situatia in care nu detineti un contract de prestari servicii cu o firma de salubritate care sa fie specializata, licentiata, autorizata si avizata pe raza unitatii administrativ-teritoriale unde este asociatia de proprietari, singura optiune este aceea de a achita o taxa speciala la Primarie, care poate fi, intr-adevar, usor mai mare decat taxa perceputa de catre o firma de salubritate. O astfel de hotarare nu exista doar in comuna Dvs., ci si in alte localitati din tara.
Pot sa fie zeci de firme in jurul comunei Dvs. care sa aiba ca si obiect de activitate similar firmei Ecosal Serv, cat timp acestea nu sunt specializate, autorizate, licentiate si avizate sa presteze ridicarea gunoiului menajer/nemenajer pe raza unitatii administrativ-teritoriale a comunei Dobroesti; cu atat mai mult cu cat respectivele firme de salubritate nu au incheiate contracte de delegare a gestiunii cu Primaria de care apartineti.
Solutia ar fi fost sa nu fi reziliat contractul cu aceasta firma de salubritate si sa fi contestat majorarea tarifului in situatia in care nu ati fi fost instiintat in scris despre acest aspect sau sa fi solicitat anularea facturii si stornare acesteia, in sensul emiterii unei facturi care sa corespunda numarului de prestari de servicii ridicate in luna respectiva (reclamata ca nu s-a ridicat gunoiul sau s-a ridicat cu intarziere ori partial) si in caz de neconformare sa fi solicitat acest lucru in instanta sau restituirea unei parti din suma deja achitata.
In plus, contractarea Primariei cu firma Ecosal Serv SRL cu siguranta s-a luat printr-un HCL care putea fi contestat daca ati fi fost nemultumit/a.
Mai mult, in cazul schimbarii imprejurarilor de fapt, societatea de salubritate are indatorirea de a sesiza Primaria in sensul inexistentei unui contract cu asociatia Dvs., intrucat acestia trebuie sa tina o evidenta pentru a nu fi trasi la raspundere.
Cautati eventual HCL care atribuie delegarea de gestiune acestei firme si pe ce perioada pe raza unitatii administrativ-teritoriale de care apartineti ori solicitati direct Primariei sa va comunice acest fapt, intrucat in eventualitatea unei noi prelungiri a perioadei contractuale sa puteti ataca HCL daca aveti vreo nemultmurire sau motive intemeiate si justificate.
Sper sa va fie de folos cele mentionate!
Ultima modificare: Miercuri, 1 August 2018
Carmen Matei, Avocat

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Taxa de habitat la sectorul 2 prettydaniola prettydaniola Aceasta postare se adreseaza in special profesionistilor legii care locuiesc in sectorul 2 si care sunt in tema cu acest subiect. Art. 1270 din Noul Cod ... (vezi toată discuția)
Taxa pe habitat sector 2: asociația de proprietari are deja contract cu o firmă de salubritate, vom plăti și taxa la primărie, și costul ridicării gunoiului la întreținere? bellefille bellefille Consiliul Local al sectorului 2 a notificat contribuabilii ca trebuie sa depuna o declaratie de impunere pentru o noua taxa aprobata de Consiliul Local al ... (vezi toată discuția)
Contestare taxa habitat sector 2 danac71 danac71 Buna ziua, Ce demersuri legale se pot face impotriva HCL 392/2018 (https://www.impozitelocale2.ro/dvbl/acte_norm/HCL-392-2018.pdf) ? In ce masura este ... (vezi toată discuția)