avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 705 soluții astăzi
Forum Activitate alinabuzaianu

Activitate alinabuzaianu

Am înțeles.

Mulțumesc frumos pentru răspuns.

Vă doresc ca noul an să vă aducă sănătate și multe împliniri!
La mulți ani!
Buna ziua,

Revin cu o intrebare: am depus notificarea privind încetarea CIM cf. art. 31, alin (3). Angajatorul mi-a inregistrat-o si ma gandesc ca la data convenita pentru incetarea CIM, angajatorul va trebui sa emita si o decizie in acest sens, nu? Sau va trebui sa solicit, tot eu, emiterea deciziei? De asemenea, eliberarea unei adeverinte de vechime este obligatorie la incetarea CIM sau se face doar la solicitarea expresa a angajatului?

Multumesc
Am înțeles...
Mulțumesc frumos pentru răspunsuri.
Vă urez tuturor un an nou mai bun!
La mulți ani!
Mulțumesc mult pentru răspunsul prompt.

Un lucru îmi este totuși neclar. Din moment ce sunt eu, în calitate de angajată, cea care are inițiativa notificării angajatorului privind încetarea CIM cf. art. 31, alin (3), și nu invers, mă mai încadrez, în această situație, în prevederile art. 5, lit. b) din Normele de aplicare a Lg. 76/2002 - care fac referire la încetarea raportului de muncă la inițiativa angajatorului(...) - astfel încât să pot beneficia de indemnizația de șomaj?

sau singurul meu ”câștig” din acest demers este încetarea CIM fără a mai fi ținută de preaviz?

Mulțumesc
Aș dori să notific angajatorul cu privire la dorința de a înceta CIM conform dispozițiilor art. 55, lit. b) din Codul Muncii, cu acordul părților, la o dată ce se află în interiorul perioadei de probă de 90 de zile calendaristice prevăzute în contract.

1. Dacă depun această notificare și angajatorul o aprobă, având în vedere cele menționate mai devreme, pot beneficia de indemnizația de șomaj?
și
2. Angajatorul îmi mai poate impune efectuarea perioadei de preaviz?

Mulțumesc anticipat.
Mulțumesc frumos pentru răspuns
Bună seara,

În primul rând doresc să precizez faptul că sunt angajată în domeniul privat din 10.05.2018.
În al doilea rând, în data de 03.09.2018 mi s-a adus la cunoștință printr-o notificare faptul că începând cu data de 04.09.2018 sunt în ”preaviz lucrativ de 20 de zile lucrătoare până în data de 01.10.2018, la expirarea căruia pe data de 02.10.2018, contractul individual de muncă urmează a fi desfăcut potrivit art. 65, alin. (1) din Codul muncii”.
În al treilea rând, începând cu data intrării în vigoare a preavizului, angajatorul nu mi-a mai dat nimic de făcut, mi-a luat computerul la care lucram, cheile de la birou și incintă și abia dacă mă mai bagă în seamă. M-am prezentat la serviciu ca de obicei, fără a avea ceva concret de făcut (menționez că nu are și nu a avut vreodată condică de prezență, pontajul zilnic este ținut de către Directorul general, prin viitoarea noră a dânsului, angajată pe postul de operator introducere, prelucrare și validare date; firma are doar 4 angajați ce se încadrează ca personal TESA- inclusiv subsemnata). De ceva vreme sunt convocată la serviciu de către viitoarea noră, mai târziu decât ora stipulată în contract (8:00) și mi se spune să plec, de asemenea, mai devreme de ora 17:00. Pe perioada mai-august 2018 nu am avut probleme în ceea ce privește pontarea mea. Semnul mare de întrebare rămâne pe perioada preavizului.
Așadar, mi s-a propus reducerea timpului de lucru la 4 ore. În principiu am fost de acord, dar am precizat angajatorului faptul că niciun act administrativ intern (CIM, Regulament intern, CCM la nivel de unitate) sau CCM la nivel național/de ramură nu include o astfel de prevedere, pe modelul prevederilor din cuprinsul art. 74, alin. (3) din vechiul și expiratul CCM național 2007-2010 atribuit funcționarilor publici. Oricum ar fi fost nevoie de o decizie a angajatorului în acest sens.
În consecință mi-a propus altceva: ca eu să întocmesc o cerere prin care să solicit această reducere a timpului de lucru, la 4 ore, iar ca răspuns angajatorul să emită un act adițional care să cuprindă această derogare.
Întrebare 1: ce sustenabilitate legală ar avea o astfel de cerere, din moment ce nu pot face trimitere/referire la vreo prevedere dintr-un act administrativ intern existent și nu numai? Poate fi o capcană?
Întrebare 2: ce sustenabilitate legală are un act adițional încheiat în perioada preavizului? Reducerea programului de lucru ar deveni operabilă începând cu data încheierii actului adițional? Sau se poate aplica și retroactiv?
Întrebare 3: în contextul formulării acestei cereri și preluând în cuprinsul acesteia prevederile art. 74, alin. (3) din CCM 2007-2010 (respectiv, ”În perioada preavizului, salariaţii au dreptul să absenteze patru ore pe zi de la programul unităţii, pentru a-şi căuta un loc de muncă, fără ca aceasta să afecteze salariul şi celelalte drepturi”) poate angajatorul să se folosească de această derogare drept pretext/subterfugiu și să refuze plata integrală a drepturilor salariale pe perioada preavizului? Are acest drept/acestă posibilitate (n.a. - de a refuza) - având în vedere și prevederile art. 38, Codul Muncii: ”Salariaţii nu pot renunţa la drepturile ce le sunt recunoscute prin lege. Orice tranzacţie prin care se urmăreşte renunţarea la drepturile recunoscute de lege salariaţilor sau limitarea acestor drepturi este lovită de nulitate.”? Mă pot trezi în final cu salariul aferent perioadei de preaviz, diminuat ca urmare a acceptării reducerii timpului de lucru la 4 ore?
Mulțumesc anticipat și vă cer scuze pentru întinderea formulării.
chiar nu are nimeni un raspuns ?
Buna ziua,

Tatal meu se confrunta cu urmatoarea situatie neplacuta: in urma decesului tatalui (in speta bunicul meu) in anul 1984 au ramas aprox. 4 pogoane de pamant, suprafata ce ar fi trebuit impartita in mod egal intre cei cinci copii ai familiei (deoarece decedatul nu a facut vreun act pe numele unuia sau altuia dintre copii).

Dezbaterea mostenirii pentru acest pamant nu s-a realizat pana in prezent.

Primaria de pe raza comunei defunctului parinte a eliberat acum mult timp titlul de proprietate al acestuia (in original) unuia dintre copiii urmasi (in speta unei surori, cu care tatal meu nu vorbeste de mai bine de 20 de ani), acesta dispunand dupa bunul plac impartirea terenului.

Tatalui meu i-a revenit (la indicatiile surorii) o suprafata anume pe care a dat-o partial in arenda (cultura de grau). In fiecare an, tatal meu se ducea si-si ridica partea de grau aferenta.

Anul acesta, respectiva sora s-a dus la depozitul de grau al asociatiei la care tatal meu avea arondata respectiva suprafata si sub un anume pretext a ridicat cantitatea de grau aferenta in numele tatalui meu (pe care binenteles refuza sa o mai dea si nici macar nu mai recunoaste ca a ridicat-o ea, in ciuda celor sustinute de administratorul depozitului de grau, care dupa parerea mea are o parte din vina). Ea, ca de altfel toti urmasii (inclusiv tatal meu) nu detine un certificat de mostenitor nici pentru partea sa si nicidecum pentru intreaga suprafata.

Ce posibilitati are tatal meu pentru recuperarea prejudiciului? (mentionez ca intentioneaza sa deschida o actiune pentru stabilirea clara a succesiunii, dar pana atunci....exista vreo sansa sa recupereze cantitatea de grau?)

Poate face reclamatie sau plangere? daca da...catre cine? (politie?, etc.), impotriva cui mai exact? (a surorii?, a administratorului de la depozit? sau a ambilor?) si ce motiv ar trebui invocat?

Multumesc foarte mult pentru amabilitate.

Multumesc tuturor.