Pentru acel bon fiscal nu am factura, dar intocmesc o nota de receptie. Astfel consumabilele le voi trece pe contul 6028, iar tva-ul aferent bonului pe contul 658 (care il impozitez mai apoi). E corect?
Cum se poate inregistra un bon fiscal de papetarie ( ex. 20 RON) astfel incat sa fie deductibil? Din ce am citit in lege trebuie atasat un document justificativ: NIR, ordin ordin deplasare, decont de cheltuieli, etc.
Ce valoare trec pe cheltuiala, valoarea bonului mai putin TVA? Pe ce cont voi trece TVA-ul aferent?
In acest caz nu stiu daca angajatorul beneficiaza de vreun stimulent. Cred ca mai multe detalii gasiti in lege.
In CIM sunt prevazute 21 de zile de CO.
Rationamentul a fost urmatorul:
253 zile lucratoare (am socotit 30 Nov zi libera) ....21 zile CO
221 zile lucrate ........ x zile
x = 221*21/253 = 18. 34 zile
Intrebarea mea este rotunjesc la 19 zile? Daca da, exista vreun text de lege ?
Exista conventii prin care angajatorul poate beneficia de o anumita suma, timp de 12 luni, in cazul in care angajeaza someri peste 45 de ani sau tineri absolventi. Legea nr. 76/ 2002 reeglementeaza aceste conventii la art. 80, respectiv 85. In lege se regasesc si alte prevederi prin care angajatorul poate beneficia de un "stimulent" din partea statului.
Ma confrunt cu un caz similar, iar societatea respectiva factureaza suma + TVA.
Din cunostintele mele, nu se poate acorda si diurna si tichet petru ziua respectiva.
Conform Legii nr. 142/1998, acordarea de tichete de masa este o masura sociala ce vine in sprijinul salariatilor, deoarece reprezinta echivalentul unei mese zilnice fara taxe suplimentare.
Societatea ofera angajatilor cu contract individual de munca un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare. Tichetele de masa nu se acorda pentru zilele in care se primeste diurna, zilele de concediu sau pentru zilele libere platite. Sumele oferite in tichete de masa sunt destinate exclusiv produselor alimentare si sunt scutite de taxe patronale si salariale ,cu exceptia impozitului pe venit aplicat la sursa.
Buna ziua,
Ma confrunt cu urmatoarea situatie:
-la o societate se face restructurare de post;
-angajatul, care se afla momentan in preaviz, are pana acum 10 luni lucrate integral, iar in luna noiembrie va lucra pana in data de 12 inclusiv.
Din calculele mele rezulta 18.2 zile de concediu de odihna, din care 12 zile s-au efectuat.
Cate zile se platesc la lichidare 6 sau 7 (avand in vedere rezultatul matematic de 6.2 zile) ? Exista vreun act normativ care prevede rotunjirea in favoarea angajatului?
Pana acum pro rata de deducere aplicata a fost 100%. Trebuie sa calculez doar la finele anului pro rata? Prorata calculata in decembrie 2012 va fi prorata provizorie pentru 2013?
Revin cu intrebarea: Trebuie aplicata pro-rata la TVA? Care este procedeul?