avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1044 soluții astăzi
Forum Activitate c1pri

Activitate c1pri

Buna ziua, multumesc pentru raspuns. Calitatea de asigurat in sistemul de stat de sanatate este obligatorie sau optionala? Stiti cumva cum era la nivelul anului 2014 si cum este acum in 2019? De exemplu daca nu doresc sa fiu asigurat in sistemul de stat de sanatate este posibil?
Buna ziua,

Am primit zilele trecute o scrisoare ( Iunie 2019 ) de la finante cu titlul "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate Anul 2014", in valoare de 855 lei ( am avut venituri din cedarea folosintei bunurilor in anul 2014 de unde a rezultat aceasta suma ).

Ar fi trebuit sa platesc separat la casa de sanatate aceasta suma in 2014 sau finantele ar fi trebuit sa retina pt sanatate sau in 2014 era optional plata la sanatate?

Daca au trecut 5 ani, desi nu am beneficiat de vreun serviciu platit de casa de sanatate in 2014 trebuie sa platesc aceasta suma? In cazul in care ar trebui sa o platesc si au trecut 5 ani, nu se prescrie? Ce spune legea in acest caz? Multumesc

Buna ziua,

In ianuarie 2018 am vandut apartamentul unde locuiam. Noul proprietar m-a rugat sa nu reziliez contractul existent de internet si tv cu UPC de la locatia respectiva deoarece ar dori sa il preia el.

Au trecut 3 luni de la finalizarea vanzarii si abonamentul a ramas pe numele meu fiind platit in continuare de actualul proprietar, in acest interval de timp l-am contactat de cateva ori sa stabilim cum ne putem intalni sa trecem contractul pe numele lui dar mi-a spus ca are treaba ( fiind din alta localitate ) si nu a mai dat nici un semn.

In aceste conditii am mers la UPC si am reziliat contractul in luna Aprilie 2018.

Dupa un an de zile , respectiv in Aprilie 2019 primesc un mesaj de la UPC prin care mi se solicita sa returnez echipamentele date in custodie de ei la inceputul contractului ( am avut un contract pe 7 ani la acea locatie respectiv un aparat telefonic vechi, un receiver vechi si un router ).

Nu pot returna aceste echipamente deoarece nu mai am acces la fost adresa unde am fost proprietar.

Mi s-a spus ca actualul proprietar si-a facut un alt contract tot la Upc in luna iulie 2018 si ca ar fi primit alte echipamente. Totusi persoana responsabila cu instalarea serviciului cand a mers la locatie si a vazut echipamentele vechi nu ar fi trebuit sa sesizeze Upc sau clientul ( eu ) in legatura cu aceste echipamente? De ce au incheiat un nou contract in conditiile in care stiau motivul pentru care l-am reziliat ca sa lase sa treaca un an si sa doreasca echipamentele inapoi?

In contract exista o clauza in care se mentioneaza ca in cazul returnarii acestor echipamente ar trebui sa le platesc la un pret exorbitant gen un router 200 lei, un receiver 400 lei si un telefon de camera antic 100 lei.

Mentionez ca le-am folosit 7 ani de zile fiind client iar aceste echipamente sunt vechi nici macar nu se mai folosesc actual de catre Upc , acestia le preiau si le dau la casare sau pt piese.

As fi dispus sa le platesc eu pretul de casare dar in nici un caz pretul de noi sau chiar mai scump decat pretul de nou.

De asemenea le-am propus sa le aduc la schimb alte echipamente la fel pe care le pot achiziona la un pret corect de vechi la fosti clienti Upc care le-au cumparat de la ei, dar nici nu vor sa auda.

Upc vrea efectiv sa obtina pe aceste echipamente de casare o suma exorbitanta de bani. Consider abuziva aceasta clauza, as putea apela la ANPC sau ce ma sfatuiti?

Cum as putea proceda in aceasta situatie? Mi-au dat termen pana vineri iar in cazul in care nu returnez sau platesc mi-au scris in mesaj ca se va ocupa o firma de recuperari debite banuiesc.

Multumesc.
Buna ziua,

Sunt asociat intr-o firma impreuna cu o alta persoana in parti egale ( asociati si administratori ) care opereaza un site de comert online.

In ultimele 2 saptamani au intervenit cateva probleme de nefunctionare a site-ului datorita unei persoane care a reusit a patrunda anonim in sistem, numit generic "hacker" cum probabil ati mai auzit.

Parerea asociatului meu este ca in cazul in care cineva / persoana necunoscuta care poate fi de oriunde din lume ataca ( saboteaza e un termeni mai corect in acest context? ) siteul precum s-a intamplat in aceasta perioda ar dori sa depuna o plangere penala in sensul asta ( asa a inteles el ca persoana care face astfel de actiuni ar putea fi descoperita si cei care se ocupa asa ceva sunt Biroul de Criminalitate Organizata si Terorism).

Am cateva intrebari pe marginea acestui aspect la care asociatul nu m-a lamurit:

1. Acest birou se ocupa de asa ceva pentru site-ul unei firme? ( sau e de datoria specialistului firmei pe aceste probleme )

Asociatul sustine ca acest birou se ocupa gratis si ca descopera cine face aceasta infractiune.

Credeti ca in cazul in care s-ar ocupa exista vreo garantie ca va fi descoperit acest "hacker"?

2. Asociatul poate inainta plangere penala ( si impotriva cui? din moment ce nu se stie presupusul autor ) catre acest birou? Daca da atunci o poate face in nume propriu pe persoana fizica sau trebuie sa convoace AGA care sa-i aprobe mai intai aceasta cerere?

Buna ziua,

Acum cativa ani am rezervat un domeniu web ( pt a nu da nume il voi denumi generic
domeniu.net ) pe care ulterior am creat un site ( comercial ) adresat clientilor externi / f putini din ro.

Dupa cateva luni de la lansare am infiintat un srl impreuna cu doi prieteni care au devenit asociati , srl care sa administreze site-ul.

Dupa circa 9 luni de activitate ei mi-au solicitat crearea unui contract de "vanzare-cumparare" prin care eu sa le vand lor 2/3 din domeniul pe care eu eram "proprietar- owner" - mai corect spus rezervand domeniul am obtinut, in cazul domeniilor web dreptul exclusiv de folosire a acelui domeniu pe toata perioada pe care l-am rezervat in numele meu.

Am semnat intre noi un contract clasic ( de o pagina ) de vanzare-cumparare prin care eu ca si "proprietar" le vindeam lor 2/3 din domeniu.net contra unei sume de bani.

Ulterior am ajuns la neintelegeri si as vrea sa inchei colaborarea cu ei. Ei se considera "proprietari" pe domeniu prin acel contract si nu vor sa isi vanda partea.

Din cate am inteles un domeniu web are un singur "owner" cu dreptul exclusivist de folosire care poate sa licentieze / sa dea un drept de folosire unei/unor alte persoane fizice sau juridice care sa gestioneze domeniul in anumite conditii trecut intr-un contract.

Ceea ce contest eu in acest moment e acel contract intitulat de "vanzare-cumparare" ca fiind incorect intocmit in sensul definitiilor legale legate de domenii / folosire.

Se poate anula / nulitatea contractului? Sau ( cel putin in romania ) totul este interpretabil si ramane valabil?

A doua intrebare:

Eu imi pot ceda dreptul exclusivist de folosire a domeniului impreuna cu site-ul ( "sa il vand" ) unei alte persoane / firme? Sau ma impiedica acel contract de "vanzare-cumparare" pe care il am cu cei doi asociati? ( in contract nu este prevazut nimic in sensul acesta ).

Ar mai trebui sa le dau banii inapoi? Care ar fi cea mai buna solutie legala in aceasta situatie?

Multumesc.

Toate bune,
AC








Toate bune,
Ciprian A,