Ne aflam in situatia de a fi expropriati de o importanta suprafata de teren care face parte din locatia in care ne desfasuram activitatea de productie mobila.Problema este ca ne vor lasa in urma exproprierii cu o suprafata prea mica ca sa ne putem desgasura activitatea si totul pentru construirea unei linii ferate de mare viteza.Cum ne putem impotrivi legal si care ar fi caile de atac;am inteles ca exista o hotarare guvernamentala in acest sens si nu am avea castig de cauza nicaieri(dar cine tine cont de un producator care abia a cumparat aceasta locatie,am obtinut toate avizele de funtionare,am luat locatia pe credit bancar si cand sa ne bucuram ca intr-o perioada de criza produsele noastre sant cerute in continuare pe piata ,iata ca apare aceasta problema care ne da pedte cap toata afacerea).Cine ne poate ajuta?
Cum trebuie arhivat dosarul salariatului conform legii si ce trebuie sa contina( am auzit ca sant amenzi si daca nu lai arhivat corect!?)?
Buna ziua,
Mai este valabila legea care da dreptul angajatorilor sa verifice la domociliu angajatii aflati in concediu medical ?
Buna ziua,
Am o nelamurire:
Functionam ca firma de productie mobila din 2006;anul acesta am deschis o sucursala care are ca obiect de activitate :"Activitati in ferme mixte"(cultura cerealelor combinata cu cresterea pasarilor),aceasta in vederea accesarii unor fonduri europene.Dupa operatiunile de la ORC,in momentul cand am ridicat C.U.I-ul nou pentru sucursala(care contine si J separat),am dus la Finantele de care apartinem declaratia 098=cerere de inregistrare in scopuri de TVA pentru sucursala.Toate bune pana aici,numai ca astazi abia ni se spune ca Sucursalele nu au voie sa aiba cod valid de TVA separat -cel folosit pentru aceste scopuri fiind cel de la firma mama.
Acum:
Dosarul pentru fonduri a fost depus cu C.U.I.-ul de la sucursala.
Pentru cererile de oferta in vederea achizitiilor de masini/utilaje s-a transmis C.U.I.ul de la sucursala.
Va rog sa-mi spuneti ce este de facut acum,daca nu cumva se vor incurca lucrurile in sensul ca:
1.Ma tem ca proiectul fiind pe sucursala ,utilajele trebuie achizitionate tot pe sucursala(si aici santem neplatitor de TVA -C.U.I.ul predat in dosarul de fonduri fiind cel al sucursalei).In acest caz va trebui sa platim si TVA la valoarea utilajelor?(acestea vor fi aduse din Germania)Sau putem trimite codul valid de TVA de la Firma mama pentru a achizitiona utilajele ,acestea urmand a fi folosite pe sucursala?
2. Daca acest lucru este posibil,ma tem ca pe masura ce vom fi verificati in cursul implementarii proiectului,observandu-se facturile pe firma mama in conditiile in care proiectul si toate datele de la dosar fiind ale sucursalei vom fi obligati sa dam banii inapoi ?
Mentionez ca pana azi, toate organele de unde am cerut informatii cu privire la acest aspect-TVA(ORC,Finante) nu au stiut ca sucursalele nu au voie sa aiba cod valid de TVA ,altul decat firma mama,zilele trecute ,chiar dansii mi-au dat formularul 098 in vederea completarii.
Imi cer iertare daca ma repet si poate ca nu sunt succinta ,dar credeti-ma imi vajaie capul de toata nebunia asta si ce este mai rau am impresia ca cei de la Finante nu sunt siguri de nimic,or noi nu mai avem timp sa fim nesiguri.
Cine ma poate lamuri? ce ar trebui sa facem?
Multumesc pentru rabdare!
Multumesc frumos;o firma care cumpara utilaje agricole cu fonduri europene prin masura 121 , ne-a propus sa accesam masura 112 -cumparare terenuri agricole -urmand a i le cesiona spunand ca asta se incadreaza in masura.Dar acum m-am lamurit;inteleg ca daca prin mas.112 cumparam terenuri agricole este obligatoriu sa achizitionam si utilaje ,altfel,mai mult ne incurcam.
Inca o data multumesc.
Buna seara,
Este posibil sa cumperi cu fonduri europene terenuri agricole-prin masura 112-si apoi sa cesionezi aceste terenuri unei alte firme a pentru a le lucra(in conditiile in care prin aceasta masura sau achizitionat doar terenuri agricole si nu si utilaje agricole)