avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 387 soluții astăzi
Forum Activitate LuminitaT

Activitate LuminitaT

Buna ziua, sunt salariat si lucrez pentru doua societati, respectiv am doua contracte individuale de munca. Situatia mea este urmatoarea:
1. Platesc pensie alimentara de intretinere copil, pensie care nu se retine pe statul de plata de catre angajator, plata o fac la banca direct in contul copilului;
2. Platesc o poprire infiintata de un BEJ, pentru care angajatorul, in trecut, imi retinea din salariu dar, nu platea mai departe in contul indicat de BEJ. Din acest motiv am semnat o conventie cu debitorul pentru plata unei sume, lunar. Astfel, BEJ a ridicat poprirea infiintata si transmisa angajatorului.
In luna decembrie 2022 angajatorul a primit o noua infiintare de poprire de la AAAS(de la stat). Intrucat eu am doua plati lunare de efectuat, pensia alimentara si conventia, care nu sunt retinute pe statul de plata si, avand in trecut experienta prin care angajatorul retine pe stat dar, nu plateste mai departe, as dori sa ma ajutati cu un sfat si informatii:
1. Ce posibilitati am pentru a plati direct in contul indicat de AAAS(cont de trezorerie)?
2. Cum calculez rata obligatorie de plata catre AAAS, cunoscand faptul ca toate obligatiile mele de plata nu trebuie sa depaseasca jumatate din venitul net?
3. Ce trebuie sa depun la angajator pentru a nu mai retine pe stat?
Va multumesc. Toate cele bune.
Multumesc tare mult pentru raspuns. Numai bine!
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarele:
1. In cazul unei mosteniri, daca nu te prezinti si devii strain de succesiune, dupa care mai apar bunuri, cel care a renuntat nu mai participa la suplimentul de mostenire?
2. Sotul supravietuitor participa la mostenirea din partea familiei sotiei impreuna cu copiii decedatei?
Multumesc anticipat. Toate cele bune.
Buna ziua,
Daca am reactivat un CIM cu data de 22.06.2020(CIM suspendat pentru somaj tehnic cel putin 15zile), cum se calculeaza cele 3 luni pentru care pot solicita ajutor conform OUG 92/2020(41,5%)?
Varianta1: 22.06.2020-30.06.2020, 01.07.2020-31.07.2020, 01.08.2020-31.08.2020, 01.09.2020-21.09.2020
sau
Varianta2:01.07.2020-31.07.2020, 01.08.2020-31.08.2020, 01.09.2020-30.09.2020
Va multumesc.
Toate cele bune.
Luminita
Răspuns la discuția anexe la ordinul 50/1990
Buna ziua,

Va rog puteti sa atasati Ordinul MMPS nr.50/ 1990 completat cu toate avizele ulterioare la data de 31.08.1994 la adresa de email luminita.trofin@gmail.com
Va multumesc. Toate cele bune.

Cornel Vasile a scris:

Lasati o adresa de email si vi-l trimit eu.

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea speta:O societate cu raspundere limitata, cu o investitie in conservare, care are un grad de neutilizare 90%, restul de 10% utilizabil-birou pentru sediul administrativ, intrucat societatea are si sediul social in incinta respectiva.Cheltuielile curente ale societatii, dupa intrarea in conservare, sunt:Cheltuieli cu energia electrica,cu deversarea apelor pluviale,cu telecomunicatiile,cu asigurarea proprietatii,cu salariile angajatilor(pentru intretinerea PROPRIETATII)
Intrebare:
1,Aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul impozitului pe profit? Avand in vedere ca: pentru iluminat, pompare apa si incalzire(pe timp de iarna conservarea cladirii trebuie asigurata la 5-6 grade celsius), se foloseste energie electrica;deversarea apelor pluviale si salariile angajatilor+cheltuielile cu telefonele, de asemenea sunt pentru a asigura o buna intretinere a conservarii imobilului;
2,Cheltuiala cu asigurarea si impozitul proprietatii, este deductibila?
3,In ce priveste cheltuiala cu amortizarea, este nedeductibila 90%(cat este neutilizabila) sau 100%?
Va multumesc.
Buna ziua, va rog sa ma ajutati cu un sfat pentru urmatoarea problema: Am schimbat furnizorul de telefonie mobila prin portarea numarului de la Vodafone, din data de 12.11.2015. In data de 04.12.2015 am primit un plic de la Vodafone in care era o factura cu o suma mare de plata, 370.49 lei, reprezentand taxa de reziliere contract. Precizez ca furnizorul la care m-am schimbat s-a ocupat de portarea numarului.
Intrebare: Daca eram sub contract(respectiv o aprobare telefonica de prelungire a contractului, fara nicio facilitate, de care marturisesc ca nu imi amintesc) nu trebuia sa fiu instiitat ca numarul de telefon se poate porta numai cu achitarea unei suma de 370 lei?
Azi am primit si o notificare de la Vodafone prin care sunt instiitata, intr-un mod politicos, ca daca nu imi achit datoria risc ca suma de 370 lei sa se transforme in 522 lei, adaugandu-se cheltuieli de judecata si executare silita.
Va rog, exista vreo solutie legala sa nu platesc acesta suma, care marturisesc este mare pentru mine?
Va multumesc.Toate cele bune.
Multumesc pentru raspuns. Da, sunt contabila. Marturisesc ca intrebarile sunt pentru a cunoaste si alte opinii ...Am citit pe un site de specialitate ca aceasta taxa se inregistreaza pe cheltuieli de exploatare, si anume contul 635 (in opinia mea nu este corect). Nu m-am mai intalnit cu acest tip de speta. Referitor la hotararea judecatoreasca, nu o am inca....de fapt nu s-a judecat inca...Momentan s-au platit trei taxe pentru trei cereri...., dar am sa cer lamuriri suplimentare.Toate cele bune.
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns: In urma rezilierii contractului de inchiriere, s-a constatat ca, chiriasul nu a lasat spatiul in starea in care l-a preluat la semnarea contractului. Daunele sunt substantiale si, pentru ca nu ne-am inteles amiabil, a fost dat in judecata. Pentru depunerea cererii s-a platit la Primarie o taxa judiciara de timbru, o suma mare, de aprox 100.000 lei.Intrebare:
1. Aceasta taxa se inregistreaza direct pe cheltuieli deductibile sau nedeductibile? Sau intra in valoarea cladirii si se amortizeaza?
2. Avand in vedere ca momentan nu mai avem chirias, cheltuiala cu amortizarea este deductibila?
Va multumesc.
Toate cele bune.
Buna seara,
Sunt proprietarul unui imobil care are spatele alipit cu imobilul vecinului pe o distanta de peste10m. Vecinul detine o suprafata mare de teren cu mai multe constructii. Dumnealui doreste sa construiasca un restaurant si in acest scop a depus la primarie actele necesare obtinerii autorizatiei de construire. Eu am primit de la primarie o adresa prin care mi se cere opinia cu privire la PUD. In respectivul PUD casa care are calcanul lipit de casa mea nu mai exista, adica urmeaza sa fie demolata si locul va fi ocupat de spatiu verde si dale inierbate. Am dat un raspuns la primarie ca nu sunt de acord (pentru ca nu stiu ce se intampla cu spatele casei) si am expus punctul meu de vedere printr-o serie de intrebari, dar investitorul a venit la mine si mi-a spus ca din cauza sesizarii mele i s-a blocat PUD-ul, si i-am creat probleme, pierde bani...s.a.m.d. De asemenea, dumnealui mi-a spus ca PUD-ul nu are nicio legatura cu demolarea, ca pentru demolare are deja toate avizele, urmeaza doar sa obtina autorizatia si ca nu are nevoie de acordul meu pentru demolare. Din acest motiv sunt dezorientata, nu stiu ce urmeaza sa se intample....va rog, daca este posibil, sa ma ajutati cu niste raspunsuri:
-Este adevarat ca PUD-ul nu are nicio legatura cu demolarea?
-In ce priveste demolarea, am vreun drept? Investitorul mi-a spus ca nu este obligat sa imi refaca spatele casei, iar daca am nevoie sa fac reparatii trebuie sa ii cer acordul sa ma lase pe proprietatea lui. L-am intrebat ce se intampla daca nu imi da acordul, raman cu casa neizolata? Si mi-a dat de inteles ca da. Toate astea, daca nu sunt de acord cu PUD-ul. Din acest motiv trebuie sa stiu, daca merg la primarie sa spun ca sunt de acord cu PUD-ul, in acordul asta nu intra si acordul pentru demolare? Dumnealui mi-a spus sa facem o hartie in fata avocatului (care este din partea dansului) cu toate “pretentiile” noastre. Este valabila d.p.d.v. Juridic? Va multumesc.