Bună ziua. Este legala următoarea situație? Pensionar,65 ani, angajat la primărie cu continuarea activității după pensionare,contractul expiră în decembrie 2024. Actualul primar, care nu mai continua activitatea, poate semna un nou contract pentru un an, în septembrie, înainte de finalizarea mandatului lui? Multumesc!
Bună ziua. Suntem mai mulți frați, cu toții am hotărât să vindem casa părinților decedați, acum, unul dintre frați nu mai e de acord. El merge la sfârșit de săptămână acolo, cu prietenii sau copiii, întreținerea casei este comună, am participat cu toții la cheltuielile aferente. Am găsit cumpărător și el nu mai e de acord. Ce soluții sunt pentru a o putea vinde?
Bună ziua. Vă rog să îmi spuneți dacă salariile angajaților din primarii (comuna, bibliotecar, studii medii) ar fi trebuit sa se mărească din 1 ianuarie 2023 și confirm cărei legi? Mulțumesc frumos!
Bună ziua.Eu și soțul meu deținem un apartament dat în chirie. Am trei întrebări: la completarea declarației unice, ce trebuie să bifez: sistem real sau cote forfetare?Pot trece la sistem real? Am înțeles că în acest caz poți beneficia de niște deduceri! Ce implică aceasta opțiune? Și a doua intrebare: am înregistrat contractele de închiriere atât eu cât și soțul, la venitul net cât completez? Suma totală a chiriei sau doar câte 50% pentru fiecare? Mulțumesc frumos!
Impozitul a fost plătit pentru întreaga sumă, nu doar jumătate. Nu am știut până acum că dacă apartamentul este trecut pe numele amândurora, trebuie să plătim separat impozit, atâta timp cât suntem o familie. Ce va trebui sa facem de acum încolo?
Bună ziua. Am închiriat apartamentul proprietate comuna cu soțul eu, cu contract doar pe numele meu. Pot, începând din 2023 sa fac contract separat, jumătate fiecare? În acest caz, dacă suma obținută din închiriere nu depășește 6 salarii minime la fiecare, trebuie plătit Cass-ul? Mulțumesc.
Bună ziua. Vă rog să mă lămuriți în următoarea problemă : sunt cadru didactic și cu aprobarea Inspectoratului Școlar, doresc să îmi depun dosarul de pensie, în data de 1 iulie. Am anunțat secretariatul din luna martie și tot atunci am solicitat și plata concediului de odihna neefectuat. Am primit Decizia de încetare a activității cu data de 30 iunie, dar adeverința necesară la Casa de Pensii, se oprește la luna mai inclusiv, ceea ce, mă gândesc că va afecta calculul pensiei. Eu știam ca la încetarea contractului de muncă se achită toate drepturile salariale (ce se întâmplă cu diferențele salariale și hotărârile judecătorești? Cum le voi primi?) dar mi se spune că nu se poate și le voi lua lunar, până în septembrie! Ce se întâmplă cu sumele necuprinse în adeverință (retribuția pentru luna iunie și cea aferenta concediului de odihnă ? Am efectuat doar 19 zile din concediul de odihnă) ?Va trebui să cer o altă adeverință în septembrie după ce le voi primi, pentru a o duce la Casa de Pensii? Cum voi mai fi plătită dacă am încetat contractul de muncă? Și încă o întrebare, vă rog: cum se calculează zilele de concediu, având în vedere că am încetat contractul de munca în 30 iunie? Vă rog să mă sfătuiți! Vă mulțumesc foarte mult!
Bună ziua, revin cu o problema. Lucrez în învățământ și ma voi pensiona, cu aprobarea Inspectoratului Școlar, în timpul anului școlar. Secretariatul îmi cere un raport pentru concediul de odihnă neefectuat. Ce trebuie să conțină acest raport? Trebuie sa fac eu asa ceva? Mulțumesc.