avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 810 soluții astăzi
Forum Activitate Christina Pletea

Activitate Christina Pletea

Răspuns la discuția PARTAJ
Avand in vedere ca ati dobandit terenul inainte de a va casatori cu domnul, asa cum spune si titlul de proprietare, terenul este al dvs. Din cealalta perspectiva insa, avand in vedere ca banii proveneau de la dansul si ati dat si o declaratie in acest sens, asa cum a spus si unmoeglich, ati recunoscut ca aveti o datorie fata de domnul, pe care va trebui sa o returnati.
Buna ziua,

Puteti divorta la notar sau la Oficiul de stare civila. Partajul il puteti face la notar in acelasi timp, insa il puteti face si ulterior. Casa se va imparte intre dvs. si sotul dvs.In cazul in care doriti sa divortati la un notar, va trebui sa mergeti la un notar din circumscriptia judecatoriei in a carei raza teritoriala se afla locul incheierii casatoriei sau ultima locuinta comuna a sotilor. La notar, se va depune o cerere de divort, care se face in scris si se semneaza personal de catre soti in fata notarului public competent la care se depune cererea. Cererea de divort va cuprinde declaratia sotilor ca nu au copii minori nascuti din casatorie sau adoptati, precum si invoiala acestora asupra numelui de familie pe care il va purta fiecare dintre ei dupa divort.

Cererea de divort va fi insotita de fotocopii ale certificatelor de nastere ale sotilor, precum si ale actelor de identitate ale acestora. Odata cu depunerea cererii de divort, sotii vor prezenta notarului public certificatul de casatorie emis de autoritatile romane in original si copie legalizata, copia legalizata urmand a fi anexata la cererea de divort.
Originalul certificatului de casatorie se retine de catre notarul public pana la eliberarea certificatului de divort.

Dupa inregistrarea cererii, pentru a putea continua procedura de divort, notarul public verifica in Registrul national de evidenta a cererilor de divort sa nu mai fie inregistrata de catre soti o alta cerere de divort.
Notarul public, dupa ce efectueaza operatiunile anterior va acorda un termen de 30 de zile pentru eventuala retragere a cererii de divort. La expirarea termenului, notarul public va verifica daca sotii staruie in cererea de divort

Notarul va emite o incheiere, iar in baza incheierii de admitere a cererii de divort, elibereaza certificatul de divort, in care constata desfacuta casatoria dintre soti prin acordul partilor. Certificatul de divort se intocmeste in 6 exemplare originale, dintre care: un exemplar pentru fiecare dintre soti, un exemplar pentru dosarul de divort, un exemplar pentru mapa de divorturi de la sediul biroului notarial, un exemplar pentru registrul starii civile de la locul in care s-a incheiat casatoria sau unde s-a transcris certificatul de casatorie eliberat intr-un alt stat si un exemplar pentru registrul starii civile detinut de directia judeteana de evidenta a persoanelor.

Certificatul de divort, va consemna desfacerea casatoriei prin acordul sotilor, in fata notarului public, precum si numele de familie pe care fostii soti le vor purta dupa divort.
Dupa eliberarea certificatului de divort, notarul public va comunica, de indata, un exemplar al acestuia la primaria locului in care s-a incheiat casatoria sau unde s-a transcris certificatul de casatorie eliberat intr-un alt stat, spre a se face mentiune despre divort in actul de casatorie, si un exemplar la registrul starii civile tinut de directia judeteana de evidenta a persoanelor.
Odata cu eliberarea certificatului de divort, notarul public restituie sotilor certificatul de casatorie, pe care va inscrie mentiunea: «Desfacut casatoria prin certificatul de divort nr. .../...» .

Recomandarea mea este sa mergeti la un notar, intrucat acesta poate usura toata procedura pentru dvs.

Răspuns la discuția Ce fel de republica este Romania?
Sau mai exact, struto-camila, vb lui Alex Munteanu.
Răspuns la discuția Ce fel de republica este Romania?
Conf. art.1 din Constitutia Romaniei, aceasta este un stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil. Forma de guvernământ a statului român este republica.
Este o republica semi-prezidentiala .

Răspuns la discuția Reabilitare cazier judiciar
Va puteti intocmi si singur cererea, termenul de reabilitare fiind implinit.
Răspuns la discuția Reabilitare cazier judiciar
Cererea de reabilitare se depune fie la instanta care a solutionat cauza in prima instanta, fie la instanta de acelasi grad in a carei raza teritoriala isi are domiciliul persoana care doreste sa obtina reabilitarea. In practia, desi legea da dreptul de a alege intre cele doua instante, s-a aratat ca este mai eficienta introducerea cererii la instanta care a judecat cauza in fond si care are in arhiva toate datele cazului, inclusiv cele privind executarea pedepsei.

Reabilitarea de drept se acorda dupa trecerea unui timp de 3 ani, pentru o condamnare la pedeapsa amenzii penale sau la pedeapsa inchisorii de un an sau mai mica, daca in cursul acestui timp condamnatul nu a mai savarsit nici o infractiune. Deoarece opereaza in virtutea legii, reabilitarea de drept nu mai presupune nici o alta procedura din partea condamnatului, rezultatul fiind scoaterea din cazierul judiciar, de drept, de catre organele de politie. Atunci cand este nevoie de o confirmare a reabilitarii, condamnatul se poate adresa instantei pentru atestarea reabilitarii de drept.

Reabilitarea judecatoreasca opereaza pentru acele condamnari mai mari de un an ori chiar pentru pedeapsa detentiiunii pe viata, atunci cand aceasta a fost comutata sau inlocuita cu pedeapsa inchisorii. In functie de termenul cerut de lege, dupa expirarea acestuia, persoana condamnata trebuie sa se adreseze instantei cu o cerere de reabilitare. In ce priveste termenele, numai in cazuri exceptionale, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, poate dispune reducerea termenelor prevazute de lege.

Răspuns la discuția Indemnizatie crestere copil
In anul 2012 exista doua situatii pentru mamele care beneficiaza de indemnizatie pentru cresterea copilului: mamele care au nascut (sau au adoptat, au copii incredintati spre adoptie, au luat in plasament sau sub tutela) inainte de 31 decembrie 2010 se supun prevederilor OUG 148/2005 si mamele care au nascut (sau se gasesc intr-una dintre situatiile mentionate mai sus) dupa 1 ianuarie 2011 si care se supun prevederilor OUG 111/2010.
Pentru parintii care au copiii nascuti, adoptati, incredintati in vederea adoptiei, luati in plasament, in plasament in regim de urgenta sau tutela pana la data de 31 decembrie 2010 se aplica prevederile OUG 148/2005. Aceste persoane trebuie ca in ultimul an anterior datei nasterii copilului ori producerii evenimentelor mentionate, sa fi realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal. Beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si de o indemnizatie lunara reprezentand 75% din media veniturilor realizate in ultimele 12 luni.
Pentru parintii care au copiii nascuti, adoptati, incredintati in vederea adoptiei, luati in plasament, in plasament in regim de urgenta sau tutela dupa 1 ianuarie 2011 (deci inclusiv pentru mamele care vor naste in 2012), se aplica prevederile privind acordarea concediului si a indemnizatiei pentru cresterea copilului, cuprinse in OUG 111/2010.
Vor beneficia de indemnizatia pentru cresterea copilului persoanele care, in anul anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Daca parintele opteaza pentru ramanere in concediu de crestere al copilului pana la data la care aceste implineste 2 ani, va primi o indemnizatie lunara in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni, care nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 1.200 lei. In cazul acestei optiuni stimulentul de insertie nu se acorda.

Sentinţa de divorţ pronunţată în Japonioa trebuie înregistrată în România, prin înscrierea menţiunii de divorţ pe marginea actului de naştere / de căsătorie al persoanei în cauză. Înscrierea divorţului pronunţat în Japonia, privind un cetăţean român, se va face numai dupa ce hotărârea străină, definitivă şi irevocabilă, a fost recunoscută de către tribunalul judeţean de la ultimul domiciliu din România sau de către tribunalul municipiului Bucureşti pentru cetăţenii români care nu au avut niciodată domiciliul în România.
Pentru recunoaşterea hotărârii de divorţ pronunţate în Japonia, solicitantul va adresa cererea instanţei judecătoreşti competente personal sau prin împuternicit, cu procură specială autentificată la notar sau la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din statul de reşedinţă.
În cazul în care nu va puteti deplasa în România şi nici nu aveti persoane cunoscute, pe care să le împuterniciti în acest scop, va puteti adresa Baroului de avocaţi din localitatea în care urmează a fi recunoscută hotărârea, în vederea angajarii unui avocat. Toate cele bune!