Societatea intra in procedura simplificată prevăzută lege nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, publicata in MO nr. 359 din 21 Apr 2006, procedura care se aplică debitorilor aflaţi în stare de insolventa, in baza art. art.1 alin (2) lit. (e).
Reprezentantul legal al firmei sau un imputernicit legal va depune o cerere la tribunalul de pa raza teritoriala isi are sediu social firma in cauza, impreuna cu urmatoarele acte:
a) bilanţul certificat de către administrator şi cenzor/auditor, balanţa de verificare pentru luna precedentă datei înregistrării cererii de deschidere a procedurii;
b) o listă completă a tuturor bunurilor debitorului, incluzând toate conturile şi băncile prin care debitorul îşi rulează fondurile; pentru bunurile grevate se vor menţiona datele din registrele de publicitate;
c) o listă a numelor şi a adreselor creditorilor, oricum ar fi creanţele acestora: certe sau sub condiţie, lichide ori nelichide, scadente sau nescadente, necontestate ori contestate, arătându-se suma, cauza şi drepturile de preferinţă;
d) o listă cuprinzând plăţile şi transferurile patrimoniale efectuate de debitor în cele 120 de zile anterioare înregistrării cererii introductive;
e) o listă a activităţilor curente pe care intenţionează să le desfăşoare în perioada de observaţie;
f) contul de profit şi pierdere pe anul anterior depunerii cererii;
g) o listă a membrilor grupului de interes economic sau, după caz, a asociaţilor cu răspundere nelimitată, pentru societăţile în nume colectiv şi cele în comandită;
h) o declaraţie prin care debitorul îşi arată intenţia de intrare în procedura simplificată sau de reorganizare, conform unui plan, prin restructurarea activităţii ori prin lichidarea, în tot sau în parte, a averii, în vederea stingerii datoriilor sale; dacă această declaraţie nu va fi depusă până la expirarea termenului stabilit la alin. (2), se prezumă că debitorul este de acord cu iniţierea procedurii simplificate;
i) o descriere sumară a modalităţilor pe care le are în vedere pentru reorganizarea activităţii;
j) o declaraţie pe propria răspundere, autentificată la notar ori certificată de un avocat, sau un certificat de la registrul societăţilor agricole ori, după caz, oficiul registrului comerţului în a cărui rază teritorială se află domiciliul profesional/sediul social, din care să rezulte dacă a mai fost supus procedurii prevăzute de prezenta lege într-un interval de 5 ani anterior formulării cererii introductive;
k) o declaraţie pe propria răspundere autentificată de notar sau certificată de avocat, din care să rezulte că nu a fost condamnat definitiv pentru fals ori pentru infracţiuni prevăzute în Legea concurenţei nr. 21/1996 şi că administratorii, directorii şi/sau asociaţii nu au fost condamnaţi definitiv pentru bancrută frauduloasă, gestiune frauduloasă, abuz de încredere, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, infracţiuni de fals ori infracţiuni prevăzute în Legea nr. 21/1996, în ultimii 5 ani anteriori deschiderii procedurii;
l) un certificat de admitere la tranzacţionare pe o piată reglementată a valorilor mobiliare sau a altor instrumente financiare emise.
Succes!
Legea privind sănătatea reproducerii şi reproducereaumană asistată medical a fost adoptata de cele două Camere trimisă de Preşedinţie la Curtea Constituţională.
Curtea Constitutionala a decis urmatoarele:
1. Constată că prevederile art. 2, art. 3 lit. n), o) şi r), art. 5, art. 7 alin. (6), art. 10, art. 12 alin. (1), (2), (3) şi (4), art. 13 alin. (1), art. 15 alin. (2) lit. d), art. 17 lit. a), b), c) şi d), art. 21 alin. (1) lit. a), b), d), e) şi f), art. 22, art. 23 alin. (1) şi (2), art. 24 alin. (1), art. 25 alin. (1), art. 26 alin. (2), (3) şi (4), art. 28 lit. a), art. 29, art. 30 alin. (2), art. 32, art. 35 şi art. 36 alin. (2) din Legea privind sănătatea reproducerii şi reproducerea umană asistată medical sunt neconstituţionale.
2. Constată că prevederile art. 12 şi art. 27 din legea menţionată sunt neconstituţionale în măsura în care nu prevăd un organism de specialitate, cu atribuţii de control, care să poată fi sesizat de solicitanţii a căror cerere a fost respinsă.
Definitivă şi general obligatorie.
Decizia se comunică Preşedintelui României, preşedintelui Camerei Deputaţilor, preşedintelui Senatului, primului-ministru şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Dezbaterea a avut loc la data de 18 iulie 2005 şi la aceasta au participat: Ioan Vida, preşedinte, Nicolae Cochinescu, Constantin Doldur, Acsinte Gaspar, Kozsokár Gábor, Petre Ninosu şi Ion Predescu, judecători.
Decizia a fost publicata in M.Of. nr. 664/26 iul. 2005
Dupa parerea mea, lucrurile sunt simple. Ceea cea trebuie sa faci este un demers juridic bazat pe realitatile de fata. Nu tu te-ai obligat prin respectivul contract. Ci respectivul contract este realizat printr-un fals material si uz de fals ( pentru autorul faptei ). Nu cunosti autorul faptei, cu doar existenta savarsirii unei fapte penale ( a carei consecinte juridice te afecteaza in mod direct ); prin urmare, vei face un denut la sectia de politie, pe raza teritoriala unde s-a facut respectivul contract si prezinti succint cum a fost posibile realizarea unor raporturi juridice intre dvs. si societatea ce furnizeaza servicii de telefonie mobila, fare a da o calificare juridica, ci te vei margini a prezenta doar situatia in fapt si la final sa scoliciti luarea si dispunerea in consecinta.
In ce priveste eventualitatea unui proces, nu esti tu persoana sa actionezi in judecata..sub nici o forma, nu este maniera in care trebuie sa actioneze un om nevinovat. Daca te va da in judecata, soliciti suspendare procesului civil pana la solutionarea cauzei penale de la sectia de politie, respectiv parchet. Apoi, vei aduce probele si vei da o declaratie la politie atunci cand iti vor face o notificare sa prezinti lamuriri in legatura cu denuntul facut. Expertiza grafoligica asupra semnaturii din cauza penala ca folosi si cauzei civile si ma indoiesc respectivele concluzii ale expertului grafolog vor concluziona ca dvs ati semnat contractul, devreme ce sustineti ca asa s-au intamplat lucrurile...Prin urmare procesul civil se va finaliza prin constatare neexistentei consimtamantului ( conditie esentiala pentru valabilitatea unui contract, potrivit art.948 Cod civil ), iar, potrivit art. 969 "conventiile legal facute au putere de lege intre partile contractante", iar prin interpretarea per-a-contrario a acestui ultim text de lege si potrivit dispozitiilor procedurii civile instanta ar trebui sa dea o solutie de respingere a actiunii civile formultate de socitatea de telefonie mobila - reclamanta.
Concluzie - denunt la politie, prezentarea la termenele fixate in lucrarea penala si, in cazul unui proces cu soc. de telefonie mobil, cereti supendarea procesului. Dupa solutia in dosarul penal, va veti folosi de o expertiza grafologica, ceea va conduce, coroboratea cu alte probe ( existenta unei declaratii de pierdere la data faptei penale si a altui buletin ), la respingerea actiunii civile. Nu datorati nimica!
:)
Succes!
Buna ziua,
Cadrul legal in baza caruia mama dvs. poate solicita pensionare anticipata, dupa ianuarie 2007, il constituie legea 19 din 17 martie 2000, privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, intrata in vigoare si publicata in M.Of. nr. 140/1 apr. 2000.
Cererea se face in baza art.49 din legea mai sus-mentionata, care prevede urmatoarele:
"Asiguraţii care au depăşit stagiul complet de cotizare cu cel puţin 10 ani pot solicita pensia anticipată cu cel mult 5 ani înaintea vârstelor standard de pensionare".
Va atesez alatura Anexa 3 din lege.
ANEXA 3
VARSTELE STANDARD DE PENSIONARE SI STAGIILE MINIME SI COMPLETE DE COTIZARE
pentru femei si barbati, pe ani si pe luni,
pe perioada aprilie 2001 - martie 2015
------------------------------------------------------------------------------
F E M E I B A R B A T I
------------------ ------------------
P E R I O A D A Varsta Stagiul Stagiul Varsta Stagiul Stagiul
asiguratei complet minim asigu- complet minim
la iesirea de co- de co- ratului de co- de co-
la pensie tizare tizare la iesi- tizare tizare
ani/luni ani/luni ani/ rea la ani/ ani/
luni pensie luni luni
ani/luni
------------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4 5 6 7
------------------------------------------------------------------------------
aprilie 2001 - martie 2002 57 25 10 62 30 10
aprilie 2002 - septembrie 2002 57/1 25/1 10/1 62/1 30/1 10/1
octombrie 2002 - martie 2003 57/2 25/2 10/2 62/2 30/2 10/2
aprilie 2003 - septembrie 2003 57/3 25/3 10/3 62/3 30/3 10/3
octombrie 2003 - martie 2004 57/4 25/4 10/4 62/4 30/4 10/4
aprilie 2004 - septembrie 2004 57/5 25/5 10/5 62/5 30/5 10/5
octombrie 2004 - martie 2005 57/6 25/6 10/6 62/6 30/6 10/6
aprilie 2005 - iulie 2005 57/7 25/7 10/7 62/7 30/7 10/7
august 2005 - noiembrie 2005 57/8 25/8 10/8 62/8 30/8 10/8
decembrie 2005 - martie 2006 57/9 25/9 10/9 62/9 30/9 10/9
aprilie 2006 - iulie 2006 57/10 25/10 10/10 62/10 30/10 10/10
august 2006 - noiembrie 2006 57/11 25/11 10/11 62/11 30/11 10/11
decembrie 2006 - martie 2007 58 26 11 63 31 11
aprilie 2007 - iulie 2007 58/1 26/2 11/2 63/1 31/2 11/2
august 2007 - noiembrie 2007 58/2 26/4 11/4 63/2 31/4 11/4
decembrie 2007 - martie 2008 58/3 26/6 11/6 63/3 31/6 11/6
aprilie 2008 - iulie 2008 58/4 26/8 11/8 63/4 31/8 11/8
august 2008 - noiembrie 2008 58/5 26/10 11/10 63/5 31/10 11/10
decembrie 2008 - martie 2009 58/6 27 12 63/6 32 12
aprilie 2009 - iulie 2009 58/7 27/2 12/2 63/7 32/2 12/2
august 2009 - noiembrie 2009 58/8 27/4 12/4 63/8 32/4 12/4
decembrie 2009 - martie 2010 58/9 27/6 12/6 63/9 32/6 12/6
aprilie 2010 - iulie 2010 58/10 27/8 12/8 63/10 32/8 12/8
august 2010 - noiembrie 2010 58/11 27/10 12/10 63/11 32/10 12/10
decembrie 2010 - martie 2011 59 28 13 64 33 13
aprilie 2011 - iulie 2011 59/1 28/2 13/2 64/1 33/2 13/2
august 2011 - noiembrie 2011 59/2 28/4 13/4 64/2 33/4 13/4
decembrie 2011 - martie 2012 59/3 28/6 13/6 64/3 33/6 13/6
aprilie 2012 - iulie 2012 59/4 28/8 13/8 64/4 33/8 13/8
august 2012 - noiembrie 2012 59/5 28/10 13/10 64/5 33/10 13/10
decembrie 2012 - martie 2013 59/6 29 14 64/6 34 14
aprilie 2013 - iulie 2013 59/7 29/2 14/2 64/7 34/2 14/2
august 2013 - noiembrie 2013 59/8 29/4 14/4 64/8 34/4 14/4
decembrie 2013 - martie 2014 59/9 29/6 14/6 64/9 34/6 14/6
aprilie 2014 - iulie 2014 59/10 29/8 14/8 64/10 34/8 14/8
august 2014 - noiembrie 2014 59/11 29/10 14/10 64/11 34/10 14/10
decembrie 2014 - martie 2015 60 30 15 65 35 15
Succes!
Buna ziua,
In acest caz, dvs. in calitatea de credior al creantei aveti la dispozitie doua optiuni ( depinde f mult de prevederile contractuale ):
1. In raporturile civile, conform art. 1073 coroborat cu art. 1079 Codul civil, exista posibilitatea sa faceti o notificare prin executor judecatoresc, pentru ca pe langa suma principala de bani, cu titlu de imprumut, sa curga si penalitatile de interziere sau eventual clauza penala din contract ( acea sanctiune prevazuta exact pentru situatia de neplata ), pe deoparte, ori o cerere de chemare in judecata ( avand printre alte efecte juridice si curgerea penalitatilor de intarziere, la fel ca cazul de mai sus cu executorul judecatoresc ), pe de alta parte. Apoi, va judecati pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatorest a instantei de la domicilui celui care va datoreaza suma de bani. ( NB: aceasta actiune presupune avansarea unor cheltuieli judiciare, dar care ofera sanse f mari de castig si obtineti exact si intocmai ce ati cerut ).
2. Legea da dreptul creditorului sa decida el sigur, fara a cere acceptul din partea debitorului ( in drept, se numeste o subrogare conventionala, consimtita de creditor ), cui sa dea dreptul si actiunile sale creantei sale. In conformitatea cu art. 1107 codul civil, este subrogare conventionala cand creditorul, primind plata sa de la o alata persoana, da acestei persoane drepturile, actiunile, privilegiile sau ipotecile sal, in contra debitorului; subrogatia trebuie sa fie expresa si facuta intr-un timp cu plata.
NB Acest lucru se poate face in fata unui notar public. ( acest demers presupune o plata la intelegere cu cel care preia calitate dvs. de creditor, posibil sa va dea mai putini bani decat suma inscrisa initial in contrat, dar scapati de un eventual proces pentru recuperarea sumei de bani de la cel care va datora niste bani ).
Succes!
Declarati pierduta cartea de munca la Monitorul Oficial.
In baza inregistrarii contractului individual de munca, la inspectoratul teritorial de munca, pentru perioada in care ati lucrat la firma respectiva puteti face drepturilor salariale, vechimea in munca si contributia la bugetul asigurărilor sociale de stat.
LEGE nr.19 din 17 martie 2000, cu completarile si modificarile ulterioare, privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, publicata in M.Of. nr. 140/1 apr. 2000, prevede situatia in care nu sunt operate inregistrari in carnetul de munca, care s-a aplica in mod simetric si in situatia in care nu se mai gaseste carnetul de munca 'in corpore'.
Art. 161
Alin (2) În condiţiile în care, pentru o anumită perioadă, în carnetul de muncă nu sunt înregistrate drepturile salariale, asiguratul poate prezenta acte doveditoare de certificare. În caz contrar drepturile salariale luate în calcul se consideră egale cu salariul minim brut pe economie, în vigoare în perioada respectivă.
Concluzie,
Faceti o cerere catre Inspectoratul teritorial de munca in care sa prezentati absolut toate elementele de indentificare a contractului individual de munca pentru perioada la care ati lucrat la firma respectiva si sa solicitati o adeverinta care sa certifice vechimea in munca, contributiile la bugetul asigurărilor sociale de stat etc. Ulterior, urmatorul angajator care o sa va intocmeasca noul carnet de munca va lua in considerare si va completa in consecinta pe baza adeverintei eliberate de ITM de mai sus.
Succes!
Sunt deacord cu ce a spus "ciprianhades" in prima teza a enuntului.
Pe buna dreptate, reabilitarea de drept opereza opie legis ( efectele se produc prin efectul scurgerii timpului descris de norma juridica privind termenul de 3 ani, privind reabilitarea de drept ). Insa, nu trebuie ca cineva sa o constate ( actiune in constatare a dreptului ) pe cale principala.
Solutia:
In opinia mea, trebuie sa formuleze, in scris, o contestatie privind acel cazier judiciar ( in care figureza condamnarea cu pricina, desi, nu ar fi trebuit sa apara pentru ca efectul reabilitarii il constituie tocmai stergerea oricarei condamnari penale ) , contestatie motivata in fapt si in drept. Numai in cazul in care contestatia este respinsa, ar avea calea unei actiuni in contencios administrativ. In concluzie, exista sansa ca problema juridica sa fie rezolvata in principal pe cale strict administrativa ( cu o contestatie si prin evitarea unui proces ), si, in subsidiar, sa se adresezi instantei de contencios administrativ in cazul respingerii acesteia.
Succes!
Buna seara,
Cetatenii români pot solicita pentru motive temeinice, aprobarea schimbarii pe cale administrativa a numelui de familie în baza O. G. nr. 41 din 30.01.2003. Prevederile O.G. nr.41/2003 se aplica de la 1.04.2005, iar competenta de aprobare a cererilor de schimbare a numelui pe cale administrativa va reveni presedintelui consiliului judetean.
Exista motiv intemeiat pentru schimbare numelui si atunci când parintii au divortat, iar copiii încredintati spre crestere si educare unuia dintre parinti, care a revenit la numele de familie avut anterior casatoriei, solicita sa poarte numele de familie al acestuia.
Cum se procedeaza?
Se completeaza un formular tipizat, care se depune personal de catre solicitant, pe care o va semna în fata ofiterului de stare civila. Când se cere schimbarea numelui de familie sau a prenumelui pentru un minor care a împlinit vârsta de 14 ani, va semna lânga parinte si minorul. Nu se admite depunerea cererii de catre împuternicit sau intermediar.
Ce acte va trebuie?
certificatul de nastere al solicitantului + doua copii xerox-legalizate;
certificatul de casatorie + doua copii xerox legalizate, daca persoana este sau a fost casatorita;
certificatul de nastere al sotului sau sotiei (daca si acesta schimba numele de familie) + doua copii xerox- legalizata;
certificatul de nastere al copilului minor si doua copii xerox – legalizate, când solicitantul cere schimbarea numelui de familie si are si copii minori;
declaratia consimtamânt data în forma autentica ,legalizata , a celuilalt parinte când se cere schimbarea numelui sau a prenumelui unui copil minor
declaratie consimtamânt din partea sotului când celalalt sot cere schimbarea numelui de familie comun – legalizata;
certificatul de deces al sotului + o copie xerox legalizata, când se cere schimbarea nume lui de familie dobândit prin casatorie si sotul este decedat;
sentinta de divort, ramasa definitiva, pentru persoanele care solicita aprobarea schimbarii numelui dobândit prin casatorie si pe care l-au pastrat si dupa desfacerea acesteia sau care cer schimbarea numelui de familie pentru un minor nascut dintr-o casatorie desfacuta prin divort;
memoriu motivat, în care se expune temeinicia motivelor invocate în solicitarea aprobarii schimbarii numelui sau a prenumelui;
un exemplar din Monitorul Oficial al României în care s-a publicat cererea de schimbare a numelui de familie sau a prenumelui;
orice alte acte sau documente pe care solicitantul considera ca pot fi invocate în sustinerea cererii sale;
cazier judiciar, eliberat de Politia Satu Mare si certificat de cazier fiscal privind pe solicitant, eliberat de Directia de Finante Publice a jud. Satu Mare, etaj. 3, cam. 305;
un timbru fiscal în valoare de 7000 lei, pentru fiecare cerere.
Succes!