Buna ziua! In luna aprilie urmeaza sa revin la serviciu dupa incheierea concediului de crestere copil. Conform HG 865/2023, angajații care se întorc dintr-un concediu de creștere au dreptul să primească, în materie de condiții de muncă, orice avantaj salarial sau îmbunătățire obținute între timp de colegii lor prezenți la muncă. Cu alte cuvinte, la revenirea în activitate, ei trebuie să beneficieze de același tratament cu ceilalți angajați, ca și cum nu ar fi lipsit pentru a beneficia de concediul de creștere a copilului.
Intrebarea mea este: cum ma asigur ca angajatorul imi ofera aceleasi avantaje ca restului colegilor? Cum pot verifica ca acest lucru se intampla? Este la latitudinea angajatorului ? Cum ma asigur, de exemplu, ca beneficiez de o marire salariala urmare a modificarii inflatiei? Multumesc!
Buna ziua! Am incercat din rasputeri sa aflu singura raspunsul la intrebarea pe care o am si sa ma asigur ca raspunsul nu exista deja pe platforma Avocatnet. Ma aflu in concediu pentru cresterea copilului din luna mai 2020 si urmeaza sa revin la serviciu in luna aprilie 2024, momentan aflandu-ma in acelasi tip de concediu pentru al doilea copil. As vrea sa stiu daca in momentul revenirii la locul de munca, am dreptul sa ii cer angajatorului o indexare a salariului cu rata inflatiei sau daca acest lucru ar trebui sa se intample in mod automat? Mentionez ca nu am gasit aceasta informatie in CIM si as vrea sa stiu ce prevede legea, inainte sa abordez departamentul de Resurse Umane in vreun fel. Multumesc mult!
In primul rand, mentionez ca sunt PFI, iar certificatul de inregistrare fiscala a fost eliberat de ANAF, Registrul Comertului nefiind deloc implicat in acest context.
Saptamana trecuta mi-am schimbat numele in urma casatoriei, iar saptamana aceasta doresc sa depun declaratia unica. Problema este ca, intre timp, am fost si la Politie pentru a-mi schimba buletinul, ceea ce inseamna ca in momentul de fata nu am carte de identitate.
Intrebarea mea este: pot depune declaratia unica in aceste conditii, pana la eliberarea noii carti de identitate? Este de ajuns sa am o copie dupa cartea de identitate si eventual permisul de conducere? De asemenea, mai este nevoie sa depun si alte formulare?
Inainte de a posta intrebarea, am incercat sa gasesc un raspuns clar pe forum, dar si pe alte site-uri, insa fara succes. Povestea mea este urmatoarea: in luna mai a acestui an am depus formularul 050 pentru schimbarea sediului fiscal, insa aceasta nu a fost inca solutionata. Sediul anterior era intr-un alt judet si acum o saptamana am obtinut de la Administratia Finantelor de acolo dovada clara ca ei au transferat "dosarul" meu catre Bucuresti.
Asadar, as avea doua intrebari:
1) Se obliga Administratia Fiscala la un termen maxim de solutionare a unor astfel de cereri/formulare? Daca da, ce as putea face in acest sens?
2) Cum as putea sa aflu daca cererea mea a fost solutionata, fara a fi nevoie sa merg la sediul Administratiei Fiscale? Mentionez ca am incercat sa sun in repetate randuri la sediu, insa ori suna ocupat, ori nu raspundea nimeni minute in sir. Am depus si o plangere pe site-ul ANAF, insa mi s-a raspuns sa merg la sediul unde am depus formularul.
Am nevoie de ajutorul vostru pentru a afla unde se afla cardul meu de sanatate. Am incercat sa sun la Casa de Asigurari si le-am trimis si un e-mail, dar nu am primit absolut niciun raspuns.
Situatia mea e cam asa: am domiciliul in Bucuresti si cardul mi-a fost trimis prin posta (am primit un aviz), insa nu am putut ajunge la oficiul postal sa il ridic, deoarece eram pleacat din oras.
Inainte de a avea domiciliul in Bucuresti, am locuit in judetul Suceava, unde mai sunt inca inscrisa la un medic de familie. Mentionez ca in Bucuresti nu m-am inscris inca la un medic de familie.
Ma puteti ajuta cu sfaturi si sugestii pentru a localiza cardul de sanatate ? :)
Multumesc pentru raspunsul prompt, insa am o nelamurire in ceea ce priveste punctul 25 al legii 61/1991 Republicata care mentioneaza ca:
25) tulburarea, fara drept, a linistii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigate sau larma;
Acest punct nu mentioneaza niciun interval orar si Imi e teama ca acelasi punct va fi invocat atunci cand Politia va fi chemata si a doua oara (si voi primi mult promisa amenda). Intrebarea mea este, de fapt: are dreptul Politia sa ma amendeze daca respect orele de liniste din punctul 26? In cazul in care primesc amenda, pot sa o contest in baza acestui punct?
As vrea sa stiu care imi sunt armele inainte sa continui cu renovarea si daca am legea de partea mea..
Multumesc din nou pentru ajutor si profesionalism!
Ruxandra
Am uitat sa mentionez ca prin lucrarile de renovare nu modific in absolut niciun fel structura de rezistenta a blocului :)
Am nevoie de ajutorul vostru din nou. Sunt intr-o situatie foarte complicata, dar o sa incerc sa nu ma lungesc prea mult. De doua saptamani am inceput sa imi renovez apartamentul si acum am probleme cu 2 dintre vecini. Inainte sa incep lucrarile m-am gandit ca ar fi cel mai bine sa discut cu administratora despre eventualele ore de liniste (nu este afisata nicio ora de liniste la avizier si administratora este chiar vecina mea de dedesupt). Administratora ne-a spus atunci, si mie si prietenului meu ca ar fi bine sa facem liniste intre 13 si 15 si dupa ora 21 pana la 8 dimineata.
Acum, dupa 2 saptamani in care am lucrat in casa si am respectat orele de liniste mentionate mai sus, administratora a sunat la politie (astazi, sambata, la ora 17:15) si nu mai recunoaste ca noua ne-a spus cu totul alte ore inainte sa demaram renovarea. Greseala noastra este poate ca nu am luat atunci o aprobare scrisa de la ea pe care sa fie mentionate orele de liniste.
Politia a venit si ne-a dat un avertisment ca deh..nu am dat decat doua gauri pentru plintele de la parchet. Insa ne-au promis ca data viitoare, indiferent de galagia pe care o facem si indiferent de ore, vom primi amenda.
Imi puteti da niste idei despre cum as putea sa scap din situatia asta si sa imi continui renovarea? Am primit o sugestie cum ca ar trebui sa obtin acordul vecinilor, dar problema e ca administratora nu imi va da niciun acord si atata timp cat ea va suna la politie, eu voi primi amenzi peste amenzi. Nu cred ca nu exista o lege care sa nu fie de partea mea..Nu mi se pare normal sa nu imi pot renova apartamentul din cauza unui singur vecin care e deranjat..
Multumesc pentru ajutor, ca de fiecare data!
Ruxandra
Imi cer scuze daca raspunsul la intrebarile mele exista deja pe forum, dar am nevoie de ajutorul vostru al tuturor cat mai curand posibil. Astazi am auzit cum ca ar trebui sa depun pana pe 25.02 declaratia 392B, in calitate de traducator (profesie liberala) neinregistrat in scopuri de TVA. Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1) Chiar trebuie sa depun aceasta declaratie? Daca da, este de ajuns sa depun doar declaratia imprimata la AF? Am auzit niste zvonuri cum ca ar trebui depusa si in format electronic, dar nu sunt sigura ce inseamna acest lucru.
2) Ce se intampla daca nu reusesc sa depun declaratia pana pe 25.02? Sunt pasibila de amenda sau doar penalizari?
Multumesc pentru ajutor!
O seara frumosa tuturor!
Ruxandra
Buna ziua,
Revin cu o noua intrebare aici. Sunt inregistrata la Administratia Financiara ca traducator (profesie liberala) si as dori sa stiu ce anume trebuie sa fac pentru a-mi adauga un nou domeniu de activitate (cursuri de limbi straine). Va trebui sa devin PFA? Daca da, cam care ar fi in mare pasii de urmat?