avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 509 soluții astăzi
Forum Activitate CosticaV

Activitate CosticaV

Buna seara,
Suntem un grup de mostenitori (veri) care dorim sa dezbatem si apoi sa vindem mostenirea ramasa de la bunica noastra decedata in anul 1977. Este vorba de un teren arabil aflat in extravilanul localitatii Munteni, jud. Galati. Din pacate mostenitorii directi, parintii nostri, nu au facut dezbaterea succesiunii dupa moartea bunicii. De altfel inainte de Revolutie pamantul apartinea statului si nu se putea revendica nimic.
Pentru terenul in discutie a fost emis Titlul de proprietate pe numele bunicii. Originalul titlului de proprietate s-a pierdut. Avem numai o copie xerox. Va rog sa ma ajutati cu un sfat: de unde as putea obtine o copie legalizata (duplicat) a acestui titlu, care sa poata fi folosita la dezbaterea mostenirii? As mai mentiona ca titlul de proprietate a fost emis de Comisia Judeteana Pentru Stabilirea Dreptului de Proprietate Asupra Terenurilor Galati.
Va mai rog sa-mi spuneti cum se poate face dezbaterea succesiunii in cazul in care unul din veri (suntem 7 de toti) nu vrea sa se prezinte la dezbatere sau nu mai poate fi gasit ( nu se mai stie nimic de el, probabil plecat in strainatate) ?
Este nevoie in acest caz de un proces la judecatorie?
Va multumesc anticipat pentru lamuriri.


Multumesc frumos pentru raspuns. Am inteles ca Decretul 112/65 nu face nicio referire la grupele de munca. Intreb insa daca nu cumva exista posibilitatea sa fac referire la alta lege, daca exista vreo una, care poate fi aplicabila in cazul meu. Exista vreo lege care reglementeaza munca la lucrari in strainatate si care face referire si la grupe de munca?
Cer iertare pentru insistenta. Inca odata multumiri.
Buna ziua,
As fi recunoscator daca m-ar putea ajuta cineva cu un sfat in urmatoarea problema:
Sunt pensionat din 2011 si la iesirea la pensie am incercat sa obtin incadrarea in gr. I a pe perioada lucrata in strainatate. Este vorba de o perioada de sapte ani lucrata in trei tari cu conditii de munca deosebit de grele (Egipt, Iraq si Qatar) la constructii de retele electrice. La dosarul de pensie am depus pentru aceasta perioada adeverinte corespunzator celor trei tari in care am lucrat. La calculul pensiei aceste adeverinte nu au fost luate in considerare. Motivul respingerii a fost ca adeverintele sunt fundamentate pe Decretul 112/1965 art. 1, lit. c care nu face nicio referire la grupe de munca.
Credeti ca se mai poate face ceva sa obtin grupa I pentru aceasta perioada? Cui ar trebui sa ma adresez sa prezint situatia in amanunt pentru a gasi o solutie?
Va multumesc anticipat si va doresc numai bine.
Răspuns la discuția Impozit pe sediu IF din locuinta
Multumesc frumos pentru lamuriri.
Răspuns la discuția Impozit pe sediu IF din locuinta
Multumesc frumos pentru indumari.
Cu scuze , insist in continuare pana ma lamuresc.
Ce inseamna "declaratie"? (exista un formular?) si unde trebuie depusa, la primarie sau la finante?
Pot depune acum o declaratie fara sa fie insotita de evaluare?
Evaluatorul pe care l-am contactat a spus ca evaluarile se depun numai la inceputul anului.
Pot depune cat mai repede, saptamana viitoare, declaratia (dupa ce ma lamuresc unde) si apoi evaluarea s-o depun ulterior la inceputul anului 2017?
Am uitat sa precizez ca am platit, in trim II impozitul pe apartament pe anul 2016. Ar trebui sa platesc acum numai diferenta de impozit aferenta sediului IF conform noului cod fiscal. Cat ar putea sa mai insemne aceasta diferenta in cazul cel mai defavorabil cand nu mai pot depune evaluarea locuintei pana la sfarsitul anului?
Va multumesc.
Buna seara
Sunt recunoscator daca ma poate ajuta cineva in rezolvarea urmatoarei probleme.
Am un IF din 2004, cu sediu social declarat in locuinta de trei camere, la bloc, in care locuiesc.
In aceasta perioada am dedus in baza unui contract de comodat, din cheltuielile locuintei (apa, energie, gaze) o cota de 1/3 corespunzatoare unei camere in care am declarat sediul.
Obiectul de activitate al IF este distribuirea de produse naturiste in sistem ambulant, fara punct fix de distribuire.
Odata cu noul cod fiscal din ianuarie 2016 s-a impus obligativitatea majorarii impozitului pentru locuintele care sunt si sedii de firme.
Dintr-o greseala de comunicare cu contabilul meu n-am stiut ca trebuie sa fac si sa depun la Primarie pana pe 30.martie o evaluare a locuintei pentru recalcularea impozitului. Am pierdut si termenul de 31 mai.
Am aflat zilele trecute ca problema nu este simpla si risc sa platesc un impozit foarte mare.
Mai pot face ceva pana la sfarsitul anului?
Am contactat un evaluator care mi-a spus ca evaluarile se depun la Primarie numai la inceput de an.
Ar putea cineva sa-mi spuna ce procent de majorare a impozitului risc daca nu depun evaluarea locuintei anul acesta?
Multumesc foarte mult
Am postat intrebarea referitoare la recuperarea cheltuielilor facute de martori la prezentarea in instanta acum o saptamana. Din pacate pana acum n-am primit niciun raspuns. Din ce motiv oare?
Va rog sa ma ajutati sa aflu daca si cum se pot recupera cheltuielile facute de un martor, cu deplasarea la sedinta de judecata. Fac precizarea ca martorul nu este din Bucuresti si a primit citatie sa se prezinte la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Va multumesc
Sunt in situatia de a emite prima factura pentru 2013. Ce ar trebui sa mentionez pe factura, concret si unde anume, legat de noile reglementari privind plata TVA la incasare ? Va multumesc.
Multumesc pentru raspuns dar tot n-am inteles daca pentru demolarea instalatiei scoasa din uz, in afara de acceptul majoritatii locatarilor din bloc, mai este necesara alta aprobare.
Ma gandesc la aprobarea din partea Asociatiei de proprietari de cartier ( care administreaza si blocul nostru), sau la Compania termica locala care a alimentat blocul nostru.