Multumesc pentru raspuns.
As prefera insa un pret fix sau mai exact chirie la pretul de ... cu toate utilitatile incluse. As prefera aceasta varianta deoarece asa cum am mai spus exista un singur contor, mai multe incaperi, o parte din utilitati se platesc estimativ si abia pe la vreo trei luni se face regularizarea si pana atunci s-ar putea ca chiriasul sa fie plecat deja si probabil ar fi mai mai greu sa recuperez banii pentru utilitati. Mie mi-ar conveni acesta varianta insa nu stiu daca este posibila/permisa din punct de vedere legal.
Va rog tare mult daca stie cineva sa-mi spuna. In cazul in care se poate cum ar trebui mentionat in contract, chirie in valoare de ... cu toate utilitatile incluse sau chirie in valoare .... si eventual mentionat separat ceva de genul "c/v utilitatilor le suporta proprietarul".
Buna ziua,
As dori daca se poate cateva lamuriri suplimentare legate de impozitul pe chirii si anume:
Daca exista un singur contract de inchiriere am inteles ca se plateste un impozit forfetar de 16% calculat asupra sumei de 75% din valoarea chiriei si in functie de situatie se mai plateste si contributia la sanatate.
Daca la sfarsitul anului exista 5 contracte de inchiriere in derulare atunci din anul urmator este obligatoriu ca impozitarea sa se faca in sistem real. Dar aici nu am inteles mai departe ce inseamna mai exact in sistem real si cum se procedeaza. Trebuie neaparat ca persoana fizica in cauza sa se inregistreze PFA la Registrul Comertului? Sau doar trebuie sa tina contabilitate ca un PFA sau asemanator cu PFA? Trebuie registru de incasari si plati? Daca da atunci care sume sunt considerate venituri, presupun ca cele din contractele de inchiriere. Si care vor fi cheltuielile deductibile, sau nu exista? Daca impunerea se face in sistem real atunci contractele de inchiriere se mai inregistreaza la Finante? Daca impunerea e in sistem real persoana fizica trebuie sa emita facturi si/sau chitante sau sunt suficiente contractele de inchiriere eventual inregistrate la Finante? Ma gandesc ca la impunerea in sistem real impozitul e de 16 % dar nu am inteles asupra carei sume se calculeaza? Si ma gandesc ca se mai plateste si contributia la sanatate in functie de caz sau la impunerea in sistem real e obligatorie contributia la sanatate? Dar contributia la pensii e obligatorie?
Am mai inteles ca se poate opta pentru impunerea in sistem real chiar si pentru un singur contract de inchiriere, este adevarat?
Orice lamuriri suplimentare legate de acest subiect sunt binevenite.
Multumesc
Multumesc pentru raspuns.
Dar in cazul in care in pretul chiriei sunt incluse si c/v utilitatilor, sau mai exact chirie cu toate utilitatile incluse, atunci nu este deductibila toata suma pentru PJ?
O PJ doreste sa inchirieze un spatiu de la o persoana fizica. Ar dori sa stabileasca un pret al chiriei care sa includa si contravaloarea utilitatilor, adica chiria include si contravaloarea utilitatilor. Se poate acest lucru?
In calitate de persoana fizica as dori sa inchiriez o parte dintr-un imobil unei persoane juridice cu destinatia de spatiu pentru locuit pentru angajati ai PJ. Datorita faptului ca imobilul are doar cate un singur contor pentru fiecare utilitate, m-am gandit sa includ in pretul chiriei si contravaloarea utilitatilor. Este permis acest lucru? Desi cred ca m-ar dezavantaja datorita faptului ca ar trebui sa platesc impozit si pentru suma care ar reprezenta cheltuieli de intretinere:apa, curent, incalzire, etc. Exista vreo alta varianta, solutie pentru aceasta situatie? As dori sa stabilesc un pret fix care sa includa si chiria si utilitatile.
Multumesc
Multumesc din nou pentru raspuns, insa tot nu am inteles daca trebuie sau nu clasificare din partea autoritatii nationale pentru turism. Am primit informatia ca, conform ordinului 65/2013 al autoritatii nationale pentru turism trebuie totusi clasificare. Nu mai inteleg nimic, mi-ar fi de mare ajutor ceva informatii suplimentare.
Multumesc
Multumesc pentru raspuns.
Dar mai trebuie si clasificare din partea ministerului turismului?
Am inteles ca exista posibilitatea de inchirieri de camere in scop turistic a camerelor situate in locuinta personala si pentru aceasta se depune la Finante declaratia 220 plus anexa privind stabilirea normei de venit, insa nu am inteles unele aspecte si anume;
-mai trebuie vreo autorizare, clasificare sau altceva din partea ministerului turismului?
-pe langa declaratia 220 mai trebuiesc intocmite alte formulare, declaratii, etc?
-ce documente trebuiesc intocmite in legatura cu turistii? trebuie contract de inchiriere? in situatia in care contractul de inchiriere este obligatoriu, acesta se inregistreaza undeva? turistii trebuie inregistrati undeva? ce document se elibereaza turistului in momentul in care va face plata sau nu se elibereaza nici un document? trebuie casa de marcat?
Si alte lamuriri sunt binevenite.
Multumesc
Multumesc pentru raspunsuri.
Legat de rezilierea contractului cu ce data ar trebui sa fie, cu data de acuma sau cu data de la care nu a mai platit? Sau doar la Finante sa cer sistarea impozitului cu data de la care nu mai este platit?
Multumesc
Buna ziua,
In calitate de persoana fizica am inchiriat o camera unei PJ pentru sediu social.
In ultima luna nu mi-a mai platit chiria si in contractul de inchiriere este specificat in felul urmator:
Rezilierea contractului:
a) prezentul contract se reziliaza de plin drept, fara somatie, fara punere in intarziere, fara alte formalitati si fara interventia instantei de judecata, aceasta clauza constituind un pact comisoriu expres:
-in cazul neachitarii de catre chirias a chiriei datorate in termen de 14 zile de la data scadentei stipulate la punctul x din contract;
Si acum intrebarea: in situatia in care termenul de 14 zile de la data scadentei a trecut si chiriasul nu a achitat chiria si nici nu mai reusesc sa iau legatura cu el, contractul de inchiriere se considera automat reziliat sau mai trebuie indeplinite ceva formalitati (notificare, etc.)?
Si a doua intrebare: care este procedura pentru a nu mai plati mai departe la Finante impozit pe chirii? Ce acte ar trebui sa fac/duc pentru Finante? Cum sa fac dovada ca contractul s-a reziliat? Mentionez ca nu reusesc sa mai iau legatura cu chiriasul pentru a semna vreun eventual act.
Multumesc