avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 720 soluții astăzi
Forum Activitate uboat

Activitate uboat

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
In cazul CEC-ului, pentru problema comisionului de 5 lei incasat, rezolvarea este foarte simpla: reprezentantii asociatiei cu drept de semnatura in banca, trebuie sa mearga la CEC si sa schimbe tipul de cont (pachet bancar). Va spun din proprie experienta.
Răspuns la discuția Hranire porumbei
Daca se face mizerie pe domeniul public, in functie de zona administrativ-teritoriala unde va aflati, s-ar putea sa existe hotarari ale consiliului local care reglementeaza situatia. De exemplu, in Bucuresti, Sectorul 4, exista HCL nr 22/2007, in baza careia Politia Locala ii poate amenda pe cei care procedeaza in felul descris de dumneavoastra. Va spun din proprie experienta pentru ca am avut astfel de cazuri, am facut sesizari, am primit raspuns oficial si am procedat in consecinta.
Răspuns la discuția Trecerea in cartea de imobil
De acord, dar poate user-ul "liliana81" nu este proprietar, ci un simplu locatar ...
Răspuns la discuția Trecerea in cartea de imobil
Baza legala actuala privind cartea de imobil o constituie OUG nr 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani si HG nr. 1375/ 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitara a dispozitiilor legale privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani.

Conform ultimului act normativ, rubricile obligatorii cartii de imobil sunt nr ap, numele si prenumele persoanei, seria si nr actului de identitate, data mutarii in imobil si felul adresei (domiciliu/resedinta), domiciliul inscris in actul de identitate, data mutarii din imobil.

Insa nu stiu daca exista carti de imobil in acest format, pentru ca, din discutii cu politistii de proximitate rezulta ca nu s-au tiparit.

Tipizatul in uz (conform Legii nr 105/1996, abrogata) are ca rubrici: nr ap, numele si prenumele persoanei, prenumele parintilor, data si locul nasterii, seria si nr actului de identitate, ocupatia si locul de munca, data mutarii in imobil si felul domicilierii (stabil, temporar), domiciliul stabil al persoanei flotante, data plecarii din imobil si locul unde s-a mutat.

Inscrierea se face pe baza actului original, deci nu trebuie sa predati nicio copie, ci doar prezentati pe loc, actul de identitate responsabilului cartii de imobil care noteaza datele necesare si va inmaneaza documentul inapoi.
Sunt presedintele unei asociatii din luna aprilie si am studiat aceasta problema, iar din vara lucrez la realizarea fondului arhivistic cu tot ce implica acesta, in mare:
- creare nomenclator arhivistic confirmat oficial de Arhivele Nationale (tabel cu tipurile de documente grupate pe problematica si termene de pastrare - in medie, 10 ani);
- sortarea fizica a documentelor pe problematici (conform nomenclatorului) si cronologic, pe ani calendaristici (ex. liste de intretinere si documente care stau la baza calculului acestora, 1994);
- eliminarea capselor si agrafelor;
- creare volume de cca 250-300 file, numerotate cu creion;
- asezarea acestor file intre 2 coperti de carton (de dosar sau speciale, de arhiva, cca 5 lei/buc), gaurirea acestora si coaserea cu sfoara

In mare acestea sunt activitatile; in practica, nomenclatorul dureaza cca 1-2 luni (birocratia oamenilor din birourile Arhivelor) si munca efectiva (singur, cca 4 luni, munca aproape zilnica, in medie 2 ore).

De consultat: Legea nr 16/1996-Arhivele Nationale, Ordinul 217/1996 privind instructiuni pt creatorii de arhiva, normativ privind spatiile si echipamentele de arhiva.

Pt detalii, ma puteti contacta pe privat pt a va trimite si un model de nomenclator, o procedura de lucru detaliata etc.

Mult succes si mai ales timp, chef, pasiune si rabdare!