Adică "la negru". Ei cumpără marfă de la depozite şi o vând pur şi simplu. În plus vând şi țigări "ruseşti", fără timbru, de contrabandă.
Bună ziua !
Posed o Întreprindere Individuală prin care vând produse şi servicii, iar în vecinătatea zonei în care activez o familie "şi-a deschis magazin", pe 1 martie a.c. Am pus între ghilimele deoarece marfa este cumpărată pe bon fiscal de la engross, şi vândută fără nici un fel de document.
Care sunt măsurile pe care considerați că ar trebui să le iau ?
Mulțumesc!
Vã mulțumesc din suflet și vã doresc o zi minunatã ! :)
Bunã ziua și vã mulțumim tuturor pentru tot ceea ce faceți.
Am o curiozitate:
Soții despãrțiți recent, ea este acum prietena mea.
Cei doi st(ãte)au în chirie, dar ea vrea sã se mute.
Am dreptul de a merge să o ajut la împachetat și cãrat lucrurile, sau e nevoie și de acceptul lui ?
Mulțumesc.
Bună ziua, aceeași neclaritate o aveam și eu. Ideea mea este de a vinde produse alimentare, băuturi și tutun, la domiciliul clientului, pe bază de comandă, și cu eliberarea de bon fiscal. Ceea ce nu înțeleg este totuși CE produse pot vinde (comercializa) potrivit acestui cod, 4617, întrucât de la Registrul Comerțului mi s-a spus că pentru produse alimentare este necesar un curs de igienă alimentară, sau ceva de genul..
Vă mulțumesc și vă doresc o zi excelentă.
Daniel.
Bună ziua, am o nedumerire în privința atribuirii unui cod CAEN, implicit asupra activităților pentru care voi fi autorizat să le desfășor.
Ideea mea de business este de a furniza către clienți, persoane fizice, bunuri de consum cotidian: pâine, ulei, zahăr, țigări, șamd. Vânzarea are loc ambulant - la domiciliul clientului, sau pe stradă, etc PE BAZÃ DE COMANDÃ (aria de acoperire va fi în zona domiciliului personal, clienții - vecinii mei) și se eliberează bon fiscal.
Consider că mi se potrivește codul CAEN 4617 - Intermediere în comerțul cu amănuntul al produselor alimentare, băuturi și tutun.
În acest sens, am înțeles că nu am nevoie de punct de lucru, implicit autorizații etc..
Întrebarea este DACÃ produsele amintite se încadrează în clasa/codul CAEN respectiv.
Cei de la Registrul Comerțului mi-au spus că pentru ”comerț cu produse alimentare” am nevoie de o diplomă de absolvire a unui curs de igienă alimentară. Și, presupun, în mod logic, de spațiu de depozitare conform legii.
Aș dori deci să mă ajutați cu informații & detalii suplimentare.
Vă mulțumesc.
Bună ziua tuturor celor de aici.
Vă rog să mă luminați în privința următoarei chestiuni:
În zona în care locuiesc (la casă), cele mai apropiate magazine se află la o distanță
considerabilă, astfel că m-am gândit să le ofer vecinilor mei o alternativă
convenabilă.
Prin înființarea ca PFA sa a unei ÎI, pentru comercializarea de bunuri de consum
- alimentare și nealimentare, cu prețuri ”ca în piață” - scutindu-i deci de
timp, efort și bani (transportul cu microbusul, dus-întors etc).
Întrebările la care vă rog să răspundeți sunt:
1. Care sunt diferențele, deosebirile, între PFA și ÎI?
Impozitele sunt aceleași? Am citit că, de când PFA pot avea angajați, nu mai sunt
deosebiri. Oricum, care este mai convenabilă, prima sau a doua?
2. Având în vedere că, cel puțin pentru început, nu aș avea spațiu comercial
(magazin), pot funcționa ca și vânzător ambulant de produse (alimentare & nealimentare)?
Am găsit pe internet că aceasta (vânzător ambulant..) este prevăzută de COR, la
codurile 911101, respectiv 911102.
Sau, mai e varianta cu livrarea la domiciliul clientului, pe bază de comandă:
911301. Practic așa mi-aș dori să funcționez:
- fac o listă cu produsele și prețurile aferente, pe care o ofer potențialilor clienți;
- aceștia mă contactează și-mi spun de ce produse au nevoie;
- le pregătesc și le livrez în timp minim, cu avantaje de ambele părți.
3. Am voie să vând pâine? Sau trebuie condiții speciale de depozitare? (În afară de
igiena care este, dealtfel, obligatorie.)
4. Am nevoie de casă de marcat (AMEF)?
5. Cum mă sfătuiți să procedez, în vederea înființării? Care ar fi costurile
implicate? (Casă de marcat, taxe, autorizații, etc)
Vă mulțumesc.
Cu stimă,
Daniel, Piatra Neamț
Bună ziua tuturor celor de aici.
Vă rog să mă luminați în privința următoarei chestiuni:
În zona în care locuiesc (la casă), cele mai apropiate magazine se află la o distanță
considerabilă, astfel că m-am gândit să le ofer vecinilor mei o alternativă
convenabilă.
Prin înființarea ca PFA sa a unei ÎI, pentru comercializarea de bunuri de consum
- alimentare și nealimentare, cu prețuri ”ca în piață” - scutindu-i deci de
timp, efort și bani (transportul cu microbusul, dus-întors etc).
Întrebările la care vă rog să răspundeți sunt:
1. Care sunt diferențele, deosebirile, între PFA și ÎI?
Impozitele sunt aceleași? Am citit că, de când PFA pot avea angajați, nu mai sunt
deosebiri. Oricum, care este mai convenabilă, prima sau a doua?
2. Având în vedere că, cel puțin pentru început, nu aș avea spațiu comercial
(magazin), pot funcționa ca și vânzător ambulant de produse (alimentare & nealimentare)?
Am găsit pe internet că aceasta (vânzător ambulant..) este prevăzută de COR, la
codurile 911101, respectiv 911102.
Sau, mai e varianta cu livrarea la domiciliul clientului, pe bază de comandă:
911301. Practic așa mi-aș dori să funcționez:
- fac o listă cu produsele și prețurile aferente, pe care o ofer potențialilor clienți;
- aceștia mă contactează și-mi spun de ce produse au nevoie;
- le pregătesc și le livrez în timp minim, cu avantaje de ambele părți.
3. Am voie să vând pâine? Sau trebuie condiții speciale de depozitare? (În afară de
igiena care este, dealtfel, obligatorie.)
4. Am nevoie de casă de marcat (AMEF)?
5. Cum mă sfătuiți să procedez, în vederea înființării? Care ar fi costurile
implicate? (Casă de marcat, taxe, autorizații, etc)
Vă mulțumesc.
Cu stimă,
Daniel, Piatra Neamț
Mulțumesc pentru promptitudinea răspunsului, DAR întrebarea se referea strict la
faptul legalității comercializării de produse - amintite de Dvs -, sub forma Persoanei Fizice
Autorizate sau a Întreprinderii Individuale.
Dacă legea permite acest lucru, de restul mă ocup eu.
Ideea e că îmi doresc să acționez în limitele legii, plătind taxele și/sau impozitele necesare.
Bună dimineața/ziua/seara, stimați utilizatori ai Avocatnet.ro.
Sunt un șomer indemnizat (încă), și întrebarea la care vă rog să-mi răspundeți este următoarea:
Pot să mă autorizez ca P.F.A. sau I.I., pentru a comercializa țigarete?
Sau e obligatorie existența unui SRL?
Dacă da, ce condiții trebuie să îndeplinesc?
Sper că am fost cât mai clar și la subiect, atât în privința formei, cât și a conținutului întrebării. Și mai sper să-mi răspundeți.
Mulțumesc anticipat.
Cu respect,
Dumitru Daniel, Piatra Neamț.