Buna ziua, in vederea formularii unui raspuns corect va rog sa precizati scopul actualizarii precum si tipul de entitate (publica sau privata).
Buna ziua, asa cum s-a aratat mai sus, nu este o discriminare. Taxa locala pentru autoturismul detinut se plateste la fel, indiferent daca aveti domiciliuul intr-o zona cu drumuri asfaltate sau drumuri de exploatare/comunale neasfaltate. Va sugerez insa sa verificati in ceea ce priveste impozitul pe cladiri, declaratia pe care ati depus (dvs sau parintii dvs) deoarece in formularul respectiv sunt doua coloane unde puteti inscrie suprafata imobilului detinut (cu sau fara utilitati/instalatiii). In categoria "cu utilitati/instalatii" se incadreaza numai acele imobile care sunt legati la furnizorii celor patru utilitati importante: apa, canalizare, incalzire si energie electrica. Daca lipseste vreunul din cele sus mentionate, imobilul respectiv se incadreaza in categoria "fara utilitati", unde impozitul aferent este mult mai mic. Sunt Primarii care nu iau in considerare acest aspect, calculand astfel impozite destul de mari pentru cladirile detinute.
Buna seara,
calculul impozitelor si taxelor locale, insclusiv pentru autovehicole, sunt stabilite prin Legea 571/2003 (codul fiscal al Romaniei), titlul IX. Modalitatea de calcul in sine nu puteti contesta, nu este o discriminare, ci practic se considera ca o masina cu cat are motor mai mare tinde cu atat mai mult sa fie considerat ca un produs luxos, din acest considerent si impozitul este mai mare.
Conform catalogului privind clasificarea si duratele normate a mijloacelor fixe, autoturismul se amortizeaza in 4-6 ani (daca nu utilizati in regim de taxi sau daca nu este microbuz), in functie de politica financiar contabila pe care ati adoptat in cadrul societatii. Amortizarea se calculeaza in fiecare an fiscal. Cu totul alta problema este deductibilitatea acestor cheltuieli de amortisment.
Este important sa calculati amortismentul deoarece aceste cheltuieli influenteaza in mod direct rezultatul final al exercitiului si implicit cuantumul impozitului pe dividende pe care veti fi obligat sa achitati in urma profitului obtinut.
Buna seara,
da, invvestitia se poate amortiza. Chiar este indicat sa se amortizeze, deoarece veti fi obligat sa platiti un impozit pe dividendul distribuit, in cazul in care veti avea profit. Este indicat sa calculati amortismentul, deoarece astfel profitul realizat scade, la fell si impozitul pe dividende.
Daca sunteti neplatitor de TVA, nu veti putea recupera aceasta taxa. TVA-ul va face parte din valoarea contabila a utilajului achizitionat, urmand sa treceti treptat pe cheltuieli pe seama amortizarii.
Puteti functiona concomitent, asa cum spuneti dvs, insa trebuie sa luati in calcul care dintre sisteme de impozitare va convine mai mult (3 % pe cifra de afaceri realizata plus 16% asupra dividendului repartizat in cazul IMM sau 16 % impozit pe venit plus CAS si CASS, in cazul persooanei fizice autorizate.
Buna ziua,
se aplica art.2.
Buna ziua.
Cabinetul medical individual poate sa functioneze ca persoana juridica (SRL in majoritatea cazurilor) sau Persoana Fizica Autorizata. In vederea formularii unui raspuns legat de impozit pe profit/venit, va rog sa precizati in ce categorie se incadreaza CMI dvs.
Buna seara!
De această problemă se confruntă foarte multă persoana. HG nr.44 din 2004 prin care se aprobă Normele de aplicare a Codului Fiscal vă oferă soluţia legală în acest sens.
Astfel, in conformitate cu pct.122, alineatele (2) şi (3), Titlul IX., "Pentru mijlocul de transport pentru care contribuabilul nu mai poate face dovada existentei fizice, scaderea de la plata impozitului pe mijloacele de transport se face prin prezentarea unui document din care sa reiasa ca mijlocul de transport a fost dezmembrat", "In lipsa documentului prevazut mai sus, contribuabilul care nu mai poate face dovada existentei fizice a mijlocului de transport cu care figureaza inregistrat in evidentele compartimentului de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale va prezenta o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte elementele de identificare a contribuabilului si a mijlocului de transport respectiv, documentul prin care a dobandit acel mijloc de transport, imprejurarile care au condus la pierderea acestuia", ami citat din reglementarea menţionată.
Aceeaşi reglementare, la pct.123. (1) prevede faptul că "Detinerea unor piese sau a unor caroserii de autovehicule nu inseamna ca acel contribuabil are un autovehicul taxabil".
Din experienţă vă spun, mulţi funcţionari care se ocupă cu impozitele şi taxele locale, nu cunosc acest aspect, ca atare v-aş sugera să depuneţi în scris la Primăria în cauză o solicitare de radiere din evidenţa fiscală a autovehicolului respectiv, invocând punctual reglementarea sus menţionată, ataşând şi declaraţia aferentă. Cred că numai în acest fel veţi avea câştig de cauză.
Vă doresc succes în continuare.