avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 807 soluții astăzi
Forum Activitate crinab

Activitate crinab

La vanzarea de mazare din productie proprie catre alta societate tot platitoare de TVA se aplica TAXAREA INVERSA? Daca da , la care categorie o gasim incadrata pentru declaratia 394?
Care este modalitatea cea mai corecta de decontare a cheltuielilor legate de transportul unui salariat cu masina proprie de la domiciliul acestuia situat in alta localitate, pana la locul de munca.Ce documente trebuie intocmite pentru a putea fi integral deductibile pntru firma si scoase din baza de calcul a impozitului pe venituri salariale si chelt.cu asigurarile corespunzatoare. Decizie a Administratorului, inscriere in contractul de munca?
Care este procentul de deducere a TVA-ului la achizitia unui autoturism nou folosit de catre administrator in interes personal. Care este modalitatea de a putea deduce TVA-ul .
Care sunt documentele care trebuie pastrate de firma si care sunt termenele. Ce se intampla cu documentele vechi care nu sunt obligatorii de pastrat ? Ce se poate distruge si ce nu? Trebuie depuse undeva, ex Arhivele Statului? Firma este infiintata de mai bine de 20 de ani.
Sotia unui cadru militar decedat in anul 2000 mai poate solicita pensie de urmas? Daca da si cere pensie de urmas, trebuie sa renunte imediat la pensia proprie, sau poate sa aleaga pensia cea mai mare? Mentionam ca sotul era deja pensionar , iar sotia s-a pensionat in anul 2001 ( cred ca iunie), ,moment in care i s-a spus ca nu mai poate solicita pensie de urmas.Se mai poate face ceva? Sotia supravietuitoare este pensionara de stat iar sotul era pensionar de la Casa de Pensii a Armatei. Va rugam sa ne dati un temei legal pentru a putea avea sustinere in demersul nostru in situatia intampinarii de probleme in relatia cu Casa de Pensii.
Societatea la care lucrez are un magazin de cosmetice si primeste marfa de la mai multi furnizori. Unii dintre acestia cand trimit facura, aceasta este insotita de certificat sau declaratie de conformitate , altii nu. Cand au fost intrebati despre necesitatea existentei acestor documente, acestia au spus ca nu stiu nimic despre acest lucru. o parte dintre acestia sunt distribuitori ai unor firme din stainatate. Va rugam sa ne spuneti daca este obligatoriu acest document. Unii dintre comerciantii de pe piata locala spun ca au fost intrebati in cadrul controalelor facute in comun de ANAF, ANPC despre existenta acestor documente, spunadu-li-se ca este obligatoriu ca fiecare produs sa aiba cerificat .
In urma cu mai multi ani au fost cumparate in leasing niste utilaje . Platile au fost facute dupa instiintarile de plata in care era trecuta de ex rata de 1000 EUR si dobanda de 50 EUR. In contabilitate inregistrarile au fost facute conform instiintarilor. Spre sfarsitul unuia dintre contracte , in momentul in care am primit de la administrator si desfasuratoarele leasigurilor, am vazut ca sumele din ct 167 erau mult mai mici decat ar fi trebuit. Analizand desfasuratoarele am vazut ca in lunile in care nu erau rate scadente erau trecute sume reprezentand dobanzi. Pe instiintarile de plata insa acestea nu se regaseau. Se platea suma trecuta in instiintare. Care este modul corect de a face corectiile necesare. Ce inregistrari trebuie facute? Diferenta de dobanzi o putem inregistra acum? Vom storna valoarea din ct 167 si o vom trece in ct 666?
Care sunt conditiile si avizele necesare pentru desfasurarea activitatii de vanzare bijuterii din argint in cadrul unui magazin de cosmetice. Ce avize sau autorizatii trebuie obtinute si de unde? Trebuiesc realizate conditii speciale pentru expunere sau vanzare ( vitrine incuiate, paza calificata etc) ? Contabilitatea este specifica acestui domeniu sau se considera o marfa oareceare?
Buna ziua, in completare, vreau sa spun ca nu avem nici un fel de document semnat. Mai mult decat atat, cel caruia i-am dat banii si face constructia este un prieten al celui care a facut concesiunea si trebuia sa faca constructia. Sotul meu este coleg de serviciu cu cel caruia i-am dat banii ,si are incredere in el. Eu nu am, si nu mai vreau sa dau nici un ban daca nu facem un contract , iar banii sa-i trimitem prin banca. Noi am dat pana acum 60.000 ron, numerar, bani pe care nu vom putea sa-i justificam , prin prisma noului plafon de plati. Va rog sa-mi spuneti ce fel de contract trebuie sa facem , pentru a putea face plata vanzatorului , pentru ca ne vom trezi la final ca trebuie sa platim prin banca ce depaseste 10.000 euro ( sau 40.000 nu stiu exact).
Dorim sa cumparam o casa aflata pe un teren concesionat.Mentionam noi am preluat constriurea acesteia, dat fiind ca cel care a concesionat terenul nu a mai avut posibilitati materiale. A fost facuta doar fundatia, dupa care noi am inceput sa construim fara sa respectam proiectul . Proprietarul a spus ca atat timp cat se pastreaza aceeasi amprenta la sol, nu mai este nevoie de alt proiect. Mentionam ca autorizatia de constructie este expirata, si nici nu a fost efectuat vreun Proces Verbal cu Primaria care sa ateste sistarea lucrarilor, sau prelungirea acestora. Intentia vanzatorului este aceea de a ne vinde cladirea neterminata (pt a plati mai putin la notar). Eu consider ca de fapt nu este respectata nici o forma legala, si nici nu putem intra in posesia cladii in conditiile de acum , in care nu este terminata. Constructia este facuta in regie proprie de catre cel care a concesionat cladirea si este facuta pe banii nostri.