avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1408 soluții astăzi
Forum Activitate cosminph

Activitate cosminph

Am citit undeva ca se poate achita si la oficiile postale. Este adevarat? Ca la DITL este mare aglomeratie in perioada asta. Am stat aproape 1h ca sa platesc taxa de timbru de 20 lei .. daca stiam ca trebuie si pt certificat plateam atunci. Totusi nu inteleg care e rostul acestei taxe: numai chitanta aia care confirma plata valoreaza mai mult de 1 leu. Probabil se doreste descurajarea contestatarilor.
Certificatul de grefa pt recuperare permis se timbreaza? Daca da, cat este timbrul si de unde se procura.
Exista situatii in care toata corespondenta care se poarta între parti in vederea incheierii unor contracte de vanzare trebuie certifica pe un suport durabil (e-mail), aceste mijloace constituind probe in caz de litigiu - cazul contractelor incheiate la distanta conform OUg 34/2014.
Răspuns la discuția folii auto
procmarci a scris:

Nicaieri in lume nu se aplica folie pe parbrizul masinii, nici pe exteriorul, nici pe interiorul acestuia.


Daca nu va suparati, in ce act normativ este prevazut expres ca pe parbriz nu se poate aplica folie? Am tot auzit chestia asta dar nimeni nu a precizat unde scrie asa ceva.
Ca motivatie am inteles ca folia de protectie nu se justifica pentru ca parbrizul are un strat mult mai gros de sticla fata de celelalte geamuri ale masinii si contine ceva care nu lasa cioburile sa se imprastie in caz de spargere, in timp ce opacitatea foliei solare insumata cu cea a parbrizului depaseste limitele admise. Cam astea ar fi justificarile pentru a nu monta folii pe parbriz, dar curios este ce spune legea cu privire expresa la actiune.

P.S. Am tot citit pe site-urile comerciantilor de folii auto cum ca acestea contribuie la scaderea temperaturii in autoturisme. Pai, atata timp cat partea din interiorul masinii care este expusa cel mai mult luminii solare este bordul, iar pe parbriz nu poti monta folii, rezulta ca justificarea lor este falsa. In plus, indiferent ce mama ei de folie ai pune pe toate geamurile, o masina care zace in soare ore in sir se alege cu supraincalzirea elementelor de caroserie care, la randul lor, degaja caldura inclusiv in habitaclu. Deci o alta bila neagra. Bine, teoriile de mai sus sunt valabile pentru o masina statica. Intr-o masina aflata in miscare si in interiorul căreia circula aerul - conditionat sau brut, sunt de acord ca se mai schimba situatia.
Mai revin cu cateva intrebari si cu speranta ca nu sunt prea sacaitor, dar vreau sa fiu si eu pregatit inainte sa pun pixul pe hartie.
1. Exista vreun act normativ care reglementeaza relatiile dintre service-uri si clienti?
2. Service-ul a intocmit un deviz pe care l-a trimis asiguratorului spre aprobare.
Dupa ce masina va fi reparata, ce documente ar trebui sa solicit de la service din care sa reiasa ce piese au fost montate pe masina (producator, coduri, garantia acestora etc).
Cum masina nu o pot demonta ca sa vad ce piese au fost montate sau sa verific in detaliu cum a fost executata lucrarea, vreau sa stiu cum pot actiona in cazul in care apar probleme cu masina dupa reparatie datorita unor executii neconforme,
Multumesc.
albastrel_2 a scris:


2.Solutia imediata ar fi repararea masinii intr-un service agreeat de asigurator prin decontare directa intre asigurator si service.Depinde acum cat de avariata este masina si ce anume a fost afectat. La avarii minore care au afectat doar caroseria, in urma reparatiei, se poate spune ca masina este ca noua. Probleme se ivesc atunci cand sunt afectate, directia si motorul, intr-ucat service-ul poate folosi piese de schimb nu tocmai originale.


Maşina este internata in service-ul reprezentantei, care are decontare directa cu casco. In prima faza s-a facut o constatare de catre inspector, avariile vizibile - fara a demonta vreun element al masinii - fiind trecute intr-o fisa pe care am semnat-o si eu. Dupa analizarea auto de catre mecanici au fost gasite si alte defecte, acestia intocmind o lista pe care au trimis-o asiguratorului si pe care eu nu am semnat-o.
În mare e vorba de urmatoarele piese: bara fată+proiector dr, faruri, radiatoare, ventilator, compresor, curea zdrelita, rezervor lichid parbriz, aripa dr fata, scut motor, cadru motor, janta dr fata+articulatii roata, prag dreapta si o serie de plastice din jurul rotii dr - toate acestea de inlocuit,/ lonjeroane deviate cu vreo 10-15 grade spre stanga, capota, portieră dr spate, aripa dr spate si bara spate de vopsit - au fost usor zgariate in urma contactului cu celalalt auto. Astea reprezinta ceea ce se vede. E posibil sa existe si la amortizor drt probleme si chiar la motor de la zdruncinatura.
cioan a scris:

Raspunsurile la intrebarile dvs. le gasiti in conditiile de asigurare anexate politei de asigurare. Cititi-le.


:) Multumesc, am citit si eu prevederile din polita CASCO, dar ma interesa dacă exista alta modalitate de a fi despăgubit avand in vedere ca nu eu sunt vinovat si ca masina era practic noua. Adica nu prea as avea de gand sa ma aleg cu o rabla in timp ce cel vinovat a platit o amenda de 300 lei(150 in 48 ore) si acum isi vede bine-mersi de treburile obisnuite si multumita vitezei mele de reactie a scapat si cu masina intreaga dupa eveniment - o zgarietura mica pe aripa stanga.
Bună ziua. În urmă cu o săptămână am fost implicat într-un accident rutier în care mi-am avariat auto din vina altui conducător. Întrucât deţin asigurare CASCO am decis să deschid dosarul de daună la ei urmând ca aceştia sa se îndrepte către RCA-ul vinovatului. La încheierea poliţei CASCO, valoarea de nou a maşinii a fost calculată la 14.700E(15.500E x 0,95) iar suma asigurată este de 12.600E.
Menţionez că maşina este practic nouă (1 an şi 3 luni), în garanţie, 12.000 km. În urma constatărilor făcute de inspectorul de daună, unele piese au fost propuse la înlocuire iar altele la reparaţie. Conform condiţiilor de acordare a garanţiei, pentru ansamblurile şi subansablurile supuse reparaţiilor, vopsirilor etc. se pierde garanţia.

Întrebări:
1. În cazul în care auto este declarat daună totală, ce sumă de bani aş primi pe maşină?
2. În cazul în care auto nu este declarat daună totală, ce soluţii am? Adică eu am cumpărat o maşină nouă cu intenţia de a mă folosi de ea pe termen îndelungat, mai am de plătit rate la bancă încă 6 ani, iar acum mă aleg cu o rablă pentru că să fim serioşi, o maşină reparată nu mai ajunge la starea iniţială. Aşa îmi luam una la mâna a doua la jumătate de preţ şi poate ieşeam mai câştigat.
Mulţumesc şi îmi cer scuze dacă am scris prea mult sau dacă am fost incoerent. În funcţie de răspunsurile şi de solicitările d-voastră voi reveni cu detalii.