Si in ce moment trebuie sa fac aceasta schimbare? Cum as putea sa estimez exact care va fi valoarea veniturilor pe in cod sau altul. E aproape imposibil sa prevezi care va fi ponderea.
Avem un SRL cu un CAEN principal (Administrare de imobile) si un CAEN secundar (Consultanta IT).
Este obligatoriu ca veniturile rezultate din prima activitate sa fie mai mari decat cele din a doua? Exista o astfel de prevedere legala?
Estimam ca veniturile din CAEN secundar sa fie mult mai mari decat cele de pe CAEN principal.
Trebuie schimbat obligatoriu ordinea codurilor CAEN?
Multumesc
Buna ziua,
Caz: angajat pe perioada determinate de 1 an, contract ce expira in 31.01.2018. Angajatul nu mai doreste sa mai semneze in alt act de prelungire a contractului.
Poate solicita somaj dupa expirarea contractului?
Multumesc
Buna ziua,
Ma puteti ajuta cu lamuriri cu privire la impozitele datorate de PFA cu norma de venit in 2018?
Pentru in PFA cu norma anuala de 40 000 lei ma puteti ajuta cu o exemplificare?
CAS si CASS se raporteaza la norma de venit sau la valoarea salariului minim de 1900 lei?
Multumesc
Ce impozite si taxe are de platit o persoana juridica (miro) care are in proprietate un imobil si il inchiriaza unei persoane fizice?
Nu am gasit nicaieri aceste informatii. Peste tot se precizeaza impozitarea persoanelor fizice care obtin venituri din chirii.
In acest caz este obligatorie declararea contractului la Finante?
Va multumesc tuturor pentru informatii.
Partea cu casieria securizata cu grilaj si seif imi aminteste de copilarie, la CAP-ul unde lucre mama contabila, acum 30 de ani :D .
Firma care face Administrarea ne face si casierie clasica, fara cont in banca.
Noi dorim cont in banca (suntem majoritar tineri) . Casiera ( o doamna mai in varsta) nu doreste sa se complice cu incasari prin banca.
Din acest motiv am intrebat daca ne putem tine noi caseria.
Sau se poate face mixt - sa tina firma partea de casierie clasica si sa tin eu ca Presedinte incasarile prin banca, urmand sa predau banii incasati la casierie intr-o anumita forma (nu stiu care este aceasta).
Administratia mi-a spus ca PResedintele nu are voie sa aiba contact cu banii asociatiei. Si nu stiam daca acest lucru este real sau nu. Nu am vazut nicaieri in lege sa se interzica acest aspect.
Multumesc pentru raspuns. Asociatia noastra are doar o scara cu 20 apartamente.
Avem incheiat un contract cu o firma de administrare care ne tine si casieria si dorim sa incheiem contractul cu ei.
Dela ei am inteles ca Presedintele nu poate fi si casier in acelasi timp , ca presedintele nu trebuie sa se atinga de banii asociatiei.
E corect asa ceva? Eu nu am gasit in lege aceasta mentiune.
Daca presedintele deschide cont in numeloe asociatiei nu poate incasa si intretinerea de la proprietari?
Incercam sa ne gospodarim singuri fara a mai plati taxe la o firma si cautam solutii / raspunsuri
Multumesc
Presedintele asociatiei de proprietari poate fi si casier? Cine altcineva poate fi casier?
Avem o firma care ne efectueaza administrarea imobilului dar am dori sa ne gestionam singuri banii prin incasari cash si in contul bancar.
Cine ar trebui sa gestioneze contul bancar? Firma de administrare sau Presedintele? Persoana care are drept de semnatura pe cont este doar presedintele.
Multumesc
Buna ziua,
Am descoperit ca asociatia noastra are un certificat de inregistrare fiscala emis in 1998 de Ministerul Finantelor, in format mic. Este valabil? Sau e necesara preschimbarea lui cu modelele actuale?
Multumesc
Buna ziua,
Saptamana trecuta a avut loc o adunare geenerala a asociatiei de proprietari la care fostul Presedinte si-a dar demisia si eu am fost ales de majoritate (50+1 din total proprietari) pentru functia de Presedinte.
As dori sa stiu ce documente trebuie sa primesc de la fostul Presedinte si cum dovedesc eu in fata legii (sau a bancii, la deschiderea unui cont) ca eu sunt persoana desemnata sa reprezinte aceasta asociatie de proprietari.