avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1156 soluții astăzi
Forum Activitate ionuti71

Activitate ionuti71

Va multumesc pentru raspunsuri.
Buna ziua,
Va rog sa ma lamuriti in urmatorul caz:
Sotia este angajata unei firme din luna noiembrie 2012, avand salariul minim pe economie de 700 lei.
In urma unor investigatii medicale, in luna decembrie 2012, este diagnosticata cu cancer mamar si intra in C.M cu codul 14.
Incepand cu luna ianuarie 2013, firma, cu toate ca primeste de la noi Certificatul medical in primele 3 zile de la eliberarea lui de catre medicul specialist, intarzie cu plata salariului si cate 3 - 4 saptamani peste data de salariu care este 25 a lunii urmatoare, iar banii pe care ii vireaza nu depasesc suma de 500 lei.
In luna august, am fost instiintati de catre directorul firmei, ca data de salariu a fost mutata pe 30 a lunii urmatoare, iar sotia isi va primii bani in jurul datei de 4 sau 5 pentru ca nu sunt suficiente incasari.

Ce doresc sa aflu de la dumneavoastra, este daca firma procedeaza legal mutand ziua de salariu asa tarziu si daca nu cumva trebuiau sa plateasca salariul tinand cont de majorarile salariale din februarie si din iulie.

Va multumesc.
In luna mai am intabulat 9 privilegii imobiliare fara a platii vreo taxa. Am platit doar ptr extrasul de carte funciara 20 lei deoarece nu cunosteam numele proprietarului.

Am spus acest lucru in iunie si in topicul de mai jos:
www.avocatnet.ro/content/for... .

O zi buna sa aveti!
madelfa a scris:

... Mentionez ca scara pe care locuiesc eu nu are nicio datorie fata de administratie si ne-am fi dorit sa ne separam din toate punctele de vedere de restul asociatiei, sperand astfel sa se reia furnizarea serviciilor. Adminstratorul sustine ca nu se poate face aceasta separatie pana ce datoriile totale ale blocului nu vor ajunge la zero...si ca practic nu putem decat sa stam cu mainile incrucisate si sa asteptam ca datornicii sa achite restantele, ceea ce mi se pare inacceptabil, avand in vedere faptul ca acestia nu pot face acest lucru....



Aceeasi situatie cu o scara care vrea sa se desprinda din asociatia veche, avem si noi. Eu nu am fost de acord cu protocolul ce urma sa fie semnat intre asociatia veche, cea noua, primarie si furnizori, motivandu-mi refuzul pe faptul ca vechiul adm a sustras o suma importanta de bani din fondurile incasate, neachitand furnizorul de apa, iar atata timp cat asociatia veche inregistreaza datorii la furnizor pe care asociatia noua nu vrea sa le suporte in solitar cu ceilalti, am decis in CE sa nu aprobam separarea.

La urma urmei ( in cazul meu ) toti locatarii suntem vinovati ca nu am intrebat ani de zile ce se face cu banul nostru si acum cand a fost descoperita frauda administratorului cei care sunt la zi ( la zi in listele de plata, dar la furnizorul de apa sunt restantieri din 2010 iulie) ce fac? vor sa paraseasca asociatia? nu suntem de acord! In cazul nostru, somatia de plata emisa de Judecatorie cine o plateste? doar cele 3 scari? ptr ca vinovati si restantieri in acelasi timp catre furnizor suntem toate cele 4 scari. Drept urmare, scara ce vrea sa se desprinda nu poate face acest lucru pana nu accepta plata in solitar cu celelalte 3 scari somatia de plata emisa.

Poate ca la Ploiesti veti gasii alte solutii.
La noi furnizorul de apa vrea sa semnam conventii de facturare individuala a consumului...mai aveti astfel de solicitari ale furnizorului de apa?
Răspuns la discuția Privilegiu imobiliar
Laura Ciobeica a scris:
...
Costuri sunt, din pacate. Desi legea 230/2007 spune ca aceasta actiune este scutita de taxa de timbru, de la intrarea in vigoare a NCC, se taxeaza atat cererea (100 lei) pentru extras cat si instituirea privilegiului imobiliar in favoarea asociatiei (1% din valoare restanta a imobilului). Ca sa fiti pregatiti, eu n-am fost si a trebuit sa revin cu suma.
Sfatul meu, asigurati-va ca locatarii respectivi sunt proprietarii de drept, sa aveti numele complet al acestora (trebuie mentionati ambii soti in toate formularele) si procedati la instiuirea rapida a privilegiului.
Toate formularele se gasesc la birourile OCPI.
L.C.


La Cta eu am intabulat un numar de 9 Privilegii imobiliare, zilele trecute dupa ce am consultat ce ati atasat dvs. si a trebuit sa fac cativa pasi in plus:

Pasul 1: A fost nevoie mai intai sa solicit Situatia juridica a imobilului , deoarece nu aveam nr. cadastral si nr cartii funciare iar ptr cativa nici numele proprietarului - fara taxe, am completat cererea dupa site-ul OCPI si am atasat copie xerox dupa BI al meu; termen eliberare 10 zile.

Pasul 2: Avand nr cadastru si carte funciara, am solicitat Extras de informare din cartea funciara - taxa 20 lei, cerere descarcata dupa site, copie BI si imputernicire de la asociatie ptr mine, raspuns in 2 zile; am aflat din formular si numele proprietarilor.

Pasul 3: Intabulare privilegiu in favoarea asociatiei - fara costuri, cerere descarcate dupa site, imputernicire de la asociatie, cerere a asoc. in care scrii numele debitorului ( eu am trecut doar un sot, nu ambii ), suma restanta, nr cadastru si nr intabulare, copii xerox in 2 exemplare dupa listele de plata la febr. , martie si aprilie semnate si stampilate conf cu orig. depuse intr-un dosar; eliberare dupa 2 zile.

Succes!





Adriantot a scris:

.... Dumneavoastra nu aveti decat raspunderea ca ati facut copie a unui document asa cum l-ati gasit in asociatie si nu a corectitudinii elementelor inscrise in acesta.



multumesc ptr lamurire; vroiam ca nu cumva prin semnatura data pe lista primita de la vechiul adm., "sa girez" eu corectitudinea intocmirii ei.
1. Buna ziua, am terminat de inmanat personal proprietarilor notificarile ptr plata intretinerii, mai putin una pe care sunt nevoit sa o trimit prin posta cu confirmare de primire, deoarece mama celui plecat din tara, refuza sa primeasca personal notificarea.

2. Azi am fost la Serviciul de cadastru si publicitate imobiliara si am depus cerere ptr a afla situatia juridica a 3 apartamente ce au fost modificate si revandute sub forma a 5 apartamente si 2 garsoniere, ptr a solicita instituirea de privilegiu imobiliar pe ele.
La cerere trebuie sa depun liste de plata pe ultimele 3 luni, in doua exemplare semnate si stampilate conf. cu originalul.

Deoarece eu am preluat asociatia abia in februarie, pot sa semnez si sa autentific conf. cu originalul lista din ianuarie 2013, chiar daca de la fostul adm. nu avem decat listele pe luna ianuarie, nu alte liste vechi sau modul de calcul al penalitatilor aplicate?

Va multumesc ptr raspunsuri.




va multumesc tuturor ptr raspunsurile primite. chiar imi sunt de folos ptr ca ma confrunt cu aceleasi probleme ca si @Laura Ciobeica.

acum merg din usa-n usa cu notificarile de plata si in functie de cum evolueaza lucrurile, va tin la curent.
va multumesc inca o data.
da asa ar fi normal ca o copie sa fie in actele asociatiei...insa vechiul adm nu preda nici un act, nu registru casa, fond reparatii, fond rulment, nu fise de locatar, nimic; iar marea majoritate a proprietarilor nu sunt de acord cu actionarea adm in instanta, ei vor sa se faca o declaratie notariala cu suma lipsa din gestiune pe care adm sa o plateasca lunar - mie unul imi pare cea mai proasta decizie, dar nu poti combate majoritatea.

abia am reusit sa obtinem lista de plata la luna ianuarie ptr fiecare scara, unde locatarii sub semnatura au recunoscut sau nu debitul; cei ce nu au recunoscut debitul vrem sa-i notificam sa-si plateasca restantele, sa constituim privilegiu imobiliar, sau chiar sa-i dam in judecata.

cei care am preluat asociatia acum 2 luni, am fost nevoiti sa incepem fix de la 0, cu consumuri estimate ptr prima luna, abia ptr martie avem un istoric al consumului per locatar, iar mai nou suntem si actionati in instanta de furnizori, tocmai din cauza asta am hotarat sa-i notificam pe restantieri.

datorita lipsei banilor nu putem angaja un avocat ci incercam sa rezolvam problemele atunci cand ne lovim de ele, asa ca daca sunteti binevoitori sa ne dati orice solutie, noi o acceptam cu bucurie.
Va multumesc pentru raspuns.
- deci pot sa-l chem la asociatie si daca se prezinta asociatia face un proces verbal de conciliere directa in care debitorul ( familia lui ) poate cere esalonare la plata sau ce vor cere ei.
- daca nu se prezinta ma adresez unui mediator autorizat pentru a concilierea directa.

- pentru mediator avem nevoie de listele de plata vechi, mai exact din luna si anul de cand incepe debitul?
- ce putem face daca aceste liste nu mai exista deoarece vechiul adm nu le preda, iar de la fisierul fiecarei scari au disparut de mult?
-se pot reconstituii listele de catre noul adm?

multumesc.