avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 842 soluții astăzi
Forum Activitate Ioan Petru Butariu

Activitate Ioan Petru Butariu

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, se poate cu 9%. Cod fiscal: "Orice persoană fizică poate achiziţiona, începând cu data de 1 ianuarie 2024, în mod individual sau în comun cu altă persoană fizică/alte persoane fizice, o singură locuinţă a cărei valoare nu depăşeşte suma de 600.000 lei, exclusiv TVA, cu cota redusă de 9%;"
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Prin decizie:

Ordin 2634/2015:

24. Entităţile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:

- persoanele care răspund de organizarea şi conducerea contabilităţii vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuţii privind alocarea şi gestionarea numerelor aferente;

- fiecare document va avea un număr de ordine sau o serie, după caz, număr sau serie ce trebuie să fie secvenţial(ă), stabilit(ă) de entitate. În alocarea numerelor se va ţine cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;

- entităţile vor emite proceduri proprii de stabilire şi/sau alocare de numere ori serii, după caz, prin care se va menţiona, pentru fiecare exerciţiu financiar, care este numărul sau seria de la care se emite primul document.

25. Factura este document justificativ care stă la baza înregistrării în contabilitate a operaţiunilor economice.

Pentru operaţiunile economice pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu există obligaţia întocmirii facturii, înregistrarea în contabilitate a acestora se efectuează pe baza contractelor încheiate între părţi şi a documentelor financiar- contabile sau bancare care să ateste acele operaţiuni, cum sunt: aviz de însoţire a mărfii, chitanţă, dispoziţie de plată/încasare, extras de cont bancar, notă de contabilitate etc., după caz.

26. Toate operaţiunile privind factura (întocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectuează conform prevederilor Codului fiscal şi ale Normelor metodologice de aplicare a
347 = 711 productia realizata
711 = 347 productia vanduta
4111= 7017 la pretul de vanzare
Răspuns la discuția Plata chirie in numerar Euro
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

La acest tip de tranzactia, plata nu se poate efectua in euro intre rezidenti. Puteti trece in contract ca plata se efectueaza in lei la cursul de schimb euro la cumparare al unei banci. Acest curs sigur va acoperi valoarea in euro. Plata cu DP in lei.
Eu as inregistra cea cu discount, intrucat este vorba de o corectie de valoare.
Răspuns la discuția Modificare vector fiscal
Conform cod procedura fiscala trebuia sa fie operata declaratia 700:

Art. 88. - Modificări ulterioare înregistrării fiscale
(1) Modificările ulterioare ale datelor din declaraţia de înregistrare fiscală trebuie aduse la cunoştinţă organului fiscal central, în termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea şi depunerea declaraţiei de menţiuni.


Incercati sa redepuneti D700 cu alta data, si depuneti D112 cu zero daca nu aveti nimic de declarat.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, factura va contine TVA pe care d-voastra il inregistrati in pretul de achizitie al mijlocului fix. Nu veti calcula TVA la vanzare.
Puteti sa va inscrieti in CECCAR ca si contabil autorizat dupa sustinerea examenelor:

Se poate prezenta la examenul de admitere prevăzut la art. 3 pentru profesia de contabil autorizat persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are capacitate de exerciţiu deplină;
b) are studii medii cu diplomă recunoscută de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
c) nu a suferit nicio condamnare, care, potrivit legislaţiei în vigoare, interzice dreptul de gestiune şi de administrare a societăţilor comerciale.


Pentru profesia de expert contabil trebuie sa aveti studii sup. economice. Persoana îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are capacitate de exerciţiu deplină;
b) are studii economice superioare cu diplomă recunoscută de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
c) nu a suferit nicio condamnare care, potrivit legislaţiei în vigoare, interzice dreptul de gestiune şi de administrare a societăţilor comerciale.

Diferenta este ca contabilul autorizat poate executa pentru persoanele fizice şi juridice doar următoarele lucrări:

a) ţine contabilitatea operaţiunilor economico-financiare prevăzute în contract;
b) pregăteşte lucrările în vederea întocmirii situaţiilor financiare.
c) efectuează activităţi de evidenţă electronică a personalului şi de salarizare.,

printre care nu se regaseste întocmirea şi semnarea situaţiile financiare "şi execută lucrări cu caracter fiscal, respectiv calculul de impozite, taxe şi contribuţii, întocmirea şi depunerea de declaraţii fiscale şi asigurarea reprezentării clientului în relaţia cu autorităţile fiscale, ca parte a unui contract de prestări de servicii în domeniul contabilităţii."
Pt ca un bilant anual sa poata fi depus la ANAF trebuie mai intai sa fie aprobat de AGA. Deci fara convocarea AGA de catre administrator si aprobarea bilantului de catre AGA, acesta nu putea fi depus la ANAF. Mai jos aveti extrase din Legea 30/1990. Totodata puteti si d-voastra convoca AGA aratand scopul, care poate fi si prezentarea situatiei financiare anuale (bilant). Probabil ca ar trebui sa luati legatura cu un avocat daca s-a ajuns in aceata situatie.

Art. 194. -
(1) Adunarea generală a asociaţilor are următoarele obligaţii principale:

a) să aprobe situaţia financiară anuală şi să stabilească repartizarea profitului net;

Art. 195. -
(1) Administratorii sunt obligaţi să convoace adunarea asociaţilor la sediul social, cel puţin o dată pe an sau de câte ori este necesar.

(2) Un asociat sau un număr de asociaţi, ce reprezintă cel puţin o pătrime din capitalul social, va putea cere convocarea adunării generale, arătând scopul acestei convocări.

Art. 275. -
(1) Se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an ori cu amendă administratorul, directorul general, directorul, membrul consiliului de supraveghere sau al directoratului care:

b) nu convoacă adunarea generală în cazurile prevăzute de lege sau încalcă dispoziţiile art. 193 alin. (2);
Răspuns la discuția Protocol de masa pt salariați
Cred ca nu poate fi vorba de protocol in cazul angajatilor. Protocolul este pt terti.