avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 499 soluții astăzi
Forum Activitate ricosmin

Activitate ricosmin

Multumesc pentru raspunsuri.

Nu contest in niciun moment obtinerea Acordului din partea Bancii (mi se pare logic sa ai nevoie de el), cum de altfel inteleg inclusiv motivul pentru care ar dori sa aiba la dosar Contractul de Inchiriere si respectiv C.I. ale chiriasilor. Ceea ce contestam in intrebarea adresata mai sus era modul de obtinere al Acordului, care este cel putin aberant, in conditiile in care la restul bancilor (fara a da nume, ma refer la cel putin 4 banci din clasamentul primelor 10 banci din punct de vedere al activelor bancare) pentru a obtine Acordul trebuie completata o simpla cerere scrisa de mana. Banca este libera sa ofere sau nu acest Acord (legea ii permite si sa accepte si sa refuze).

Chiar si asa, luand in considerare aceasta situatie absurda, in care Banca cere Contractul de Inchiriere si C.I. ale chiriasilor inainte de a-si da Acordul si pe baza carora, ulterior Banca isi da Acordul, in cazul producerii unor prejudicii de catre chiriasi, care este baza legala si cum ar putea Banca sa procedeze in aceasta situatie, intrucat si-a exprimat Acordul pentru inchiriere, iar Contractul de Inchiriere se incheie intre proprietar si chirias, unde Banca nu are nicio valoare juridica prin care sa urmareasca in vreun fel chiriasul sau sa isi recupereze vreo pierdere de la chiriasi? Sau imi lipsesc mie niste date in aceasta chestiune? Cu siguranta imi lipsesc, dar pentru asta m-am adresat acestui forum, pentru a incerca sa inteleg logica in acest demers.

Din punctul meu de vedere, din moment ce eu sunt proprietarul si doresc sa inchiriez, clar imi asum niste riscuri, printre care si posibilitatea ca un chirias sa imi produca prejudicii pentru care voi raspunde in calitatea pe care o detin, adica aceea de proprietar. Situatia in care imobilul se va executa de creditor si va fi scos la licitatie, in cazul unei inchirieri, nu cred ca este foarte clara, astfel incat sa stie fiecare parte ce se intampla daca ... si cine raspunde daca ...

Din tot ceea ce am citit din punct de vedere legislativ si fiscal, am impresia ca aceasta activitate de inchiriere a imobilelor obtinute prin creditele Prima Casa este permisa, dar nu este suficient de bine reglementata, lasand loc de multe interpretari si incertitudini.

Multumesc.
Buna ziua,

As dori sa va adresez o intrebare privind inchirierea unui imobil achizitionat prin programul Prima Casa.

Am citit majoritatea intrebarilor adresate pe aceasta tema si imi cer scuze daca ma repet cumva.

Am achizitionat anul acesta (2018) un imobil prin programul Prima Casa. Banca la care am obtinut Creditul nu o voi mentiona.

Doresc sa inchiriez acest imobil si prin urmare am intrebat consultantul bancii cum sa procedez.

Banca mi-a comunicat ca pentru obtinerea acordului trebuie sa aduc o serie de documente printre care Contractul de Inchiriere impreuna cu C.I. ale chiriasilor.

In Contractul de Credit nu se specifica nimic legat de activitatea de inchiriere. Stiu ca Banca poate impune absolut tot ce legea nu ii interzice, dar situatia mi se pare cel putin bizara: cum poate Banca sa ceara un contract de inchiriere pentru a-si da acordul sa pot inchiria, respectiv sa pot semna contractele de inchiriere? Care este logica? Care mai este rolul Acordului daca eu deja semnez un Contract de Inchiriere pentru care teoretic imi trebuie Acordul bancii?

Ma puteti lumina, va rog?

Multumesc.
Multumesc pentru raspuns.
Am un PFA si imi fac dosarul pentru Concediu Crestere Copil. Am depus la finante declaratia 220, ca sa-mi faca regularizarea veniturilor pe anul 2013 si sa ajung cu plata impozitelor si taxelor la zi. Problema este ca am declarat un venit mai mare decat ar fi trebuit - nu am trecut plata cotizatiei la sanatate ca fiind cheltuiala deductibila. Am platit impozitul pe suma care am declarat-o. Cand am ajuns acasa am refacut calculele si am observat greseala. Avand in vedere ca eroarea este in favoarea statului, am platit un impozit mai mare decat ar fi trebuit, este cazul sa ma tem de un eventual control de la finante?
Concret: venit brut: 44000
cheltuieli deductibile: 11000
venit net: 33000
Daca iau in calcul diferenta aferenta pentru cotizatia la sanatate, mi-ar iesi un venit net de 32000. (sumele sunt rotunjite, nu exact cele din hartiile mele)
gigipopa a scris:

Nici nu este nevoie de avizul cuiva, din aceeasi curte, pentru a se incheia contracte cu fiecare in parte.


Va multumesc, de acum pot sta linistit in ceea ce priveste investigatia facuta de cei de la gaz, pentru ca dosarul facut a respectat legea.
Multumesc pentru raspuns. Citind ce ati scris, am realizat ca eu nu am pus punctul pe "i". Ei au construit casa si au pus gaz, 2 focuri la etaj, unde stau dansii si doua jos, unde stam noi acum. Avand in vedere mesajul initial postat de mine: mai am nevoie de acordul la amandoi fratii pentru ceasul de gaz nou? (cel care ne-a refuzat initial nu va fi de acord niciodata)
Suntem 3 familii in curte (noi si 2 frati de la care am cumparat o parte din casa - noi stam la parter, ei la etajul 1). Noi avem 2 ceasuri de gaz (avem proiect care sa ateste asta), ceilalti cate unul. Pana acum un an, in curte au fost si parintii celorlalte 2 familii, care au reusit ca unul din ceasurile noastre sa le treaca pe numele lor, fara acordul nostru. Dupa decesul batranilor, am vrut sa trecem iar al doilea ceas pe numele nostru, sa ne tragem teava de gaz pana in spatele curtii. Firma autorizata care a venit sa lucreze ne-a spus ca e mai greu sa mutam ceasul inapoi in proprietatea noastra si e mai usor sa inchidem vechiul ceas si sa facem cerere pentru un ceas nou.
Problema a fost ca numai unul din cei doi frati si-a dat acordul. Pentru ca cel de la gaz nu a vrut sa lucreze in aceste conditii, fratele care ne-a ajutat ne-a dat o hartie de acord in numele celui care s-a impotrivit, semnand in numele acestuia din urma.
Noi detinem jumatate din casa si teren, iar teava principala de gaz, de la care s-au tras toate cele 4 ceasuri, e pe zidul nostru.
Fratele care s-a impotrivit a depus plangere la cei de la gaz, pentru ca am facut lucrarea fara acordul lui. Poate sa vina cineva sa ne anuleze lucrarea? Ce alte efecte negative pentru noi poate avea plangerea aceasta?
Multumim!
tudorvaleriu a scris:

1. Pe perioada concediului de maternitate va primi indemnizatie numai de la angajatorul unde are contract individual de munca.

3. Daca naste in decembrie sa mearga acum la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) sa incheie un contract de asigurare pentru concedii si indemnizatii (in calitate de PFA) deoarece stagiul minim de cotizare pentru acordarea indemnizatiei pentru concediu de maternitate este de o lunã realizatã în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordã concediul medical.


Am fost la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate si am vrut sa platesc cei 0.85%, insa nu m-au lasat sa depun cerere, intrucat cei care sunt angajati cu contract de munca nu bebeficiaza de concediu medical si de pe PFA. Asta inseamna ca se aplica ce ati spus dumneavoastra la punctul 1?
Stiu ca s-a mai discutat pe acest subiect, insa nu am gasit exact raspunsul la nelamurirea mea. Am fost plimbat pe drumuri, de la primarie la asistenta sociala, de aici la casa de asigurari de sanatate si de aici inapoi la primarie, fara a intalni pe cineva in masura sa imi dea un raspuns in litera legii.
Sotia lucreaza la o firma cu carte de munca si are si PFA (traducator). Plateste toate darile la stat pe cartea de munca, iar pe PFA doar cele impuse de lege, fara pensie si cei 0,85% pentru concedii.
Trebuie sa nasca in decembrie si pana acum am lamurit doar aspectul ca pe perioada CIC-ului va primi o suma in functie de cele 2 venituri ale sale, cumulate.
Vrem sa aflam raspunsul la urmatoarea intrebare: pe perioada concediului de maternitate, are dreptul sa primeasca bani de concediu si pe PFA, sau doar de pe cartea de munca? Si daca da, ce demersuri trebuie facute?
Multumim!