Buna ziua.
Locuiesc intr-un apartament, intr-un bloc unde contorizarea apei se face de catre furnizor printr-un singur apometru pentru ambele scari de bloc iar in apartamente fiecare apartament are un apometru individual.
Fiecare proprietar duce citirea o data pe luna la asociatia de proprietari iar din insumarea consumurilor de pe toate apartamentele nu se ajunge la consumul total inregistrat de catre apometrul furnizorului.
Intr-o perioada de 9 luni au fost platite "diferente de apa" in cantitate totala de peste 420 de metri cubi ce ce s-a "tradus" intr-un cost suplimentar de 45,32 lei/persoana pentru perioada mentionata.
Explicatiile de la asociatie au fost ca aceste diferente pot aparea in principal din doua cauze:
- contoare defecte care nu contorizeaza corect
- citirile nu sunt facute de proprietari in aceasi zi la aceasi ora si astfel apar diferentele
As dori sa stiu daca exista un cadru legal prin care asociatia sa poata impune proprietarilor schimbarea tuturor apometrelor, in special a
celor care sunt vechi sau au expirata valabilitatea buletinelor metrologice.
In acest sens am gasit legea nr. 224/2015 ptr. modificarea si completarea Legii serviciului de alimentare cu apa si de canalizare
nr. 241/2006, in vigoare de la 02.08.2015, mai exact articolul 17:
Punctul (1-6) Principalele obligatii ale operatorului în raport cu utilizatorii din condominiu în cazul încheierii de contracte individuale de
furnizare/prestare a serviciului sunt:
d) sa factureze în sistem pausal utilizatorii care nu asigura montarea contoarelor de apa în toate locurile de consum aferente proprietatii individuale sau care nu verifica metrologic contoarele la termenul de scadenta ori nu înlocuiesc toate contoarele respinse metrologic;
Punctul (1-7) Principalele obligatii ale utilizatorilor din condominiu în cazul încheierii de contracte individuale de furnizare/prestare a serviciului sunt:
a) sa suporte proportional cu cota-parte indiviza cheltuielile de administrare, întretinere si reparare a instalatiilor comune de alimentare cu apa si de canalizare din condominiu;
c) sa suporte cheltuielile de montare, verificare periodica metrologica si înlocuire a contoarelor de apa aferente proprietatii individuale;
La punctul 1-6 se vorbeste de "operator" si "utilizatori", nu ma pricep eu la legislatie dar in cazul nostru daca furnizorul e societatea
comerciala X, operatorul retelei nu e Asociatia? Practic nu fiecare apartament are asumat contract cu Asociatia si prin urmare nu
Asociatia ar trebui sa impuna sistemul pausal la cei care nu au verificarea metrologica la zi si nu vor sa isi schimbe contoarele?
Dorim practic sa gasim o solutie de a monta contoare cu citire la distanta in fiecare apartament si daca se poate cei care nu doresc sa isi monteze noile contoare sa suporte integral consumul necontorizat.
Va multumesc pentru timpul acordat.