Este logic ce spuneti dvs, doar ca dezvoltatorul a luat / va lua finantare pt tot blocul. Ar insemna ca acesta / acestia sa calculeze cat trebuie sa le revina din vanzarea unui anumit apartament, ceea ce nu stiu daca sunt dispusi sa calculeze sau este posibil.
Asa este , de principiu aveti dreptate ca este o situatie cu un risc, dar in acelasi timp inteleg ca este o situatie destul de comuna, aceea in care se tranzactioneaza apartamente ipotecate fie de primul proprietar fie de dezvoltator. Este o situatie generata de faptul ca foarte multi cumparam pe credit ( si ca unii dezvoltatori iau finantare punand gaj pe constructia in sine ) .
Constructorul are un istoric, finantatorul are o reputatie, nu ii consider suspecti.
Dar eu sunt in ceata vizavi de ordinea pasilor de ridicare a ipotecii pe care ii propune acest antecontract. Din ce am mai citit, declaratia finantatorului ca este de acord cu ridicarea ipotecii lui trebuie furnizata bancii mele creditoare INAINTE de semnarea contractului si plata catre vanzator, nu dupa.
Buna ziua,
Sunt in situatia in care trebuie sa ma deci daca semnez un antecontract pt un apartament nou, in constructie, asa cum este propus documentul sau se impun ajustari la document .
In Antectr este specificat :
" Promitenta Vânzătoare declară că terenul pe care urmează să se edifice Blocul, de la momentul la care Promitenta Vânzătoare a dobândit dreptul de proprietate, nu a fost și nu este scos din circuitul civil, se află în proprietatea și posesia sa, nu face obiectul niciunui contract de închiriere sau altă formă de locațiune cu persoane fizice sau juridice, nu face obiectul vreunui litigiu aflat pe rolul instanţelor judecătorești, nu este începută nicio formă de executare silită, nu a fost adus ca aport la capitalul social al vreunei societăți comerciale, că la Data Finală nu va fi înstrăinat sau ipotecat (exceptând ipoteca inscrisa in cartea funciara a terenului, cu incheierea nr. … , in favoarea sotilor … (”Finantatorii”), conform contractului de ipoteca autentificat sub nr. … ).
( nota mea : asadar Finantatorul este o persoana fizica, din ce reiese din ctr cat si cartea funciara de informare pe care am scos-o eu de la ANCPI. Am anonimizat datele acestea dar sunt clar specificate. ) .
Impozitele și taxele locale pentru acest imobil sunt achitate de către Promitenta Vânzătoare, la zi.
După semnarea Contractului, toate impozitele și taxele aferente Imobilului vor fi suportate de către Promitentul Cumpărător.
Promitentul Cumpărător este de acord și declară, în mod expres, că are cunoștință de intenția Promitentei Vânzătoare de a constitui ipoteci de rang subsecvent, împreună cu interdicția de transfer și grevare cu sarcini în favoarea Finantatorilor si/sau instituțiilor finanțatoare sau oricăror alte terțe părți care vor acorda finanțări suplimentare finantarii existente la Data Semnarii, Promitentei Vânzătoare („Entitățile Finanțatoare”), care vor acorda un împrumut pentru a dezvolta Blocul în care este situat Apartamentul și celelalte construcții conform Autorizației de Construire. Promitenta Vânzătoare va încheia contracte de ipotecă pentru garantarea împrumuturilor asupra terenului și tuturor celorlalte îmbunătățiri ulterioare (incluzând, printre altele, construcțiile care vor fi edificate pe teren, incluzând Apartamentul,, Locul de Parcare, Boxa și toate spațiile comune).
Promitentul Cumpărător declară că ipotecile descrise în prezentul articol vor fi opozabile acestuia și vor avea prioritate înaintea oricăror alte drepturi ale Promitentului Cumpărător care rezultă din prezentul Antecontract sau din lege " .
Nota mea : deci vanzatorul ma anunta ca va lua si alte imprumuturi, de la finantatori sau banci, si vor avea si acestia ipoteci pe imobil.
Urmatorul articol descrie cum se va proceda cu ridicarea acestor ipoteci ale entitatilor finantatoare :
"În termen de 10 (zece) zile de la semnarea Contractului și plata integrală de către Promitentul Cumpărător a Prețului Total al Imobilului și efectuarea tuturor celorlalte plăți datorate conform prezentului Antecontract și Contractului de către Promitentul Cumpărător, Promitenta Vânzătoare se obligă să furnizeze Promitentului Cumpărător o declarație autentică a Finantatorilor, prin care se aprobă eliberarea și radierea ipotecii doar de pe Imobil și cotele aferente indicate în Art.I.1 literele (ii) și (iii), precum și toate celelalte documente și acte necesare din partea Finantatorilor pentru radierea acestei ipoteci din Cartea Funciară a Imobilului („Declarația Autentică”), iar Promitentul Cumpărător va semna oricare documente cerute de Finanțatori în acest scop " .
Speta o consider particulara in sensul ca ne incadram in situatia in care apartamentul pe care vreau sa-l cumpar este ipotecat in fav finantatorului, cu specificul ca finantatorul este/va fi la final cel putin partial o pers fizica, nu doar / nu neaparat si o banca .
As vrea sa stiu daca procedura descrisa in ultimul articol este corecta pentru ridicarea ipotecii finantatorului, in sensul ca nu vreau sa am surpriza ca banca sa nu vrea sa-mi dea creditul sa platesc apartamentul. Cum credeti ca ar trebui reformulat ? Eu nu am experienta in tranz imobiliare dar din ce stiu vanzatorul trebuie sa furnizeze bancii mele acea declaratie inainte ca banca mea sa faca plata, nu dupa.
Multumesc, sper ca am fost clar in expunerea mea.
Buna ziua,
Sunt asoc unic al unui SRL cu activitatea Proiectare de arhitectura. Acest SRL are 2 salariati ca Arhitect (eu + 1).
-Evaluarea riscurilor o voi face pe contract cu o societate de profil.
-Eu nu am facut nici un curs de ssm. Mi s-a propus sa intocmesc eu documentatia ssm (ca unic admin), sub indrumarea cuiva care se pricepe dar fara contract cu acea persoana, pe un tarif acceptabil. Ideea ar fi ca daca si cand va fi un control itm, sa fiu cu actele&procedurile in regula. Mi s a explicat ca abia atunci mi se va dispune o masura ( voi fi atunci obligat sa fac curs sau sa contractez servicii ssm), fara vreo amenda suplimentara.
Este aceasta o practica recomandabila? Ideea a pornit de la faptul ca activitatea este una fara mari riscuri ( sau nu le idebtific eu) , iar firma e mica .
Buna ziua ,
Urmeaza sa derulez procedura intrarii in proprietate pentru un teren alaturat casei, cf legii 18/91 si a cererii tip primita de la Primarie, care insira o lista de documente necesare .
Unul din puncte spune asa : " ( se cer ) declaratii notariale ale vecinilor de hotar ( dupa efectuarea masuratorilor ) din care sa rezulte faptul ca imobilul este invecinat cu imob dvs, ca nu exista litigii pe hotar etc.. " . Aici am o nelamurire legata de felul masuratorilor solicitate : cine este indreptatit sa le faca si sub ce forma ? Din cate stiu, la firmele de masuratori cadastrale se solicita documentele de proprietate, adica ceea ce inca nu am si urmaresc sa obtin.
Am o adeverinta de "Absolvent fara licenta " pe care nu scrie nici o data specifica de absolvire, doar data eliberarii de azi 01.10.2013 . Dar inteleg ca eu ( si cei ca mine ) suntem asimilati aceleiasi situatii ca cei care au luat licenta . nCei care au luat licenta pe 20-si ceva iulie au avut cele 60 zile numarate incepand cu 1 august, asa am aflat de la cateva persoane. Asadar astazi s-au implinit vreo 62 sau 63 zile.
* Condiţiile de obţinere a indemnizaţiei de şomaj pentru absolvenţi:
Absolvenţii care se află în evidenţa agenţiei judeţene pentru ocupare a forţei de muncă din raza de domiciliu/ reşedinţă şi care nu au putut ocupa un loc de muncă după absolvirea unei instituţii de învăţământ, într-o perioadă de 60 de zile, pot depune următoarele documente pentru a primi indemnizaţia de şomaj:
- actul de identitate – original şi copie;
- actele de studii şi alte calificări – original şi copie;
- certificatul de naştere – original şi copie;
- certificatul de căsătorie – original şi copie (dacă este cazul);
- adeverinţa medicală -din care să rezulte că este apt(a) de muncă;
- declaraţie pe proprie răspundere că nu urmează o formă de învăţământ (notariat);
- dovada că s-au înregistrat în evidenţele A.J.O.F.M. sau adeverinţa eliberată de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, prin care se certifică data înregistrării persoanei în evidenţele proprii, în cazul în care persoana s-a înregistrat în vederea medierii pentru încadrarea în muncă la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, acreditat sau notificat conform legii;
- acte eliberate de organele financiare teritoriale – din care să rezulte că nu realizează venituri.
Am bolduit documentul la care fac referire si care ma ingrijoreaza in acest moment.
Ma voi duce in urmatoarele zile imediat ce strang toate actele necesare la dosar.
Problema pe care o intrevad este ca nu as mai avea cum sa obtin acea hartie care sa ateste ca nu m-am putut angaja in termen de 60 zile de la absolvire....pentru ca am ratat acel interval de 60 zile de a ma inscrie in evidenta cu absolventi. Ori este specificat ca este nevoie de acel document in dosarul de cerere a somajului .
Mai mentionez ca momentan locuiesc in Bucuresti iar domiciliul este in provincie.
Revin tot eu cu un raspuns , pana ce primesc un raspuns specializat : aflu ca exista posibilitatea de a incheia un contract de asigurare cu Casa de Sanatate pe o suma minima egala cu vreo 5 % din salariul minim, ceea ce inseamna vreo 45 lei.