avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Activitate Daniel_Ion

Activitate Daniel_Ion

Răspuns la discuția Prelungirea unui contract
Buna ziua,

Atata timp cat contractul e pe perioada determinata, se presupune de la inceput ca el se va incheia de drept la data mentionata si nu se presupune prelungirea lui din oficiu, cu exceptia cazului in care exista vreo clauza contractuala care ofera aceasta posibilitate.

Dupa cum a afirmat freeelis,
Actul de prelungire nesemnat de dvs nu produce niciun efect juridic.
Prin urmare, la data expirarii duratei pentru care a fost incheiat c.i.m.acesta inceteaza de drept.


Cred ca solutia optima (daca dvs nu mai aveti exemplarul dvs de contract) este sa rugati angajatorul in scris (eventual prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire) sa va trimita prin posta o copie a contractului individual de munca semnat de dumneavoastra din arhiva sa pentru a putea consulta prevederile contractuale.

Buna ziua,

V-as ruga sa ma ajutati cu o lamurire in urmatoarea chestiune:
Un angajator isi exprima verbal intentia de a-i atribui angajatului un nou tip de sarcini (mai predispuse la risc de pierdere financiara) care nu au fost negociate la interviul de angajare nici nu sunt specificate expres in CIM sau in fisa postului.

- Are angajatorul dreptul de a decide unilateral, date fiind circumstantele stabilite in cadrul negocierilor de angajare?
- Care sunt metodele formale de informare a angajatului?

Deocamdata, angajatorul nu a oferit formarea pentru aceasta noua categorie de sarcini, dar si-a exprimat intentia s-o faca.

- Cum se procedeaza ca angajatul sa refuze formarea, apoi asumarea si executarea acestor sarcini riscante?

Va multumesc mult.
Buna ziua,

Lucrez jumatate de norma intr-o firma de externalizare servicii (BPO) cu regim de ture si program de luni pana vineri de la 9-21. Din motive personale, am inaintat demisia mea pe un formular tipizat superiorului meu direct. A doua zi, am constatat ca demisia nu fusese inregistrata de acesta, asa cum imi promisese, iar cand am dorit sa iau legatura cu el, acesta "isi luase liber" de la serviciu, nefiind de gasit.

Desi termenul legal de preaviz este de 20 zile lucratoare, noul angajator are nevoie de mine in circa 13-14 zile lucratoare, de unde ramane o diferenta de 6-7 zile lucratoare de efectuat la vechiul angajator.
Noul angajator ofera un training full time (8.5-9 ore, inclusiv pauzele) timp de o luna, perioada in care nu mai am timp fizic sa ajung la vechiul angajator si sa prestez jumatatea de norma in cele 6-7 zile restante din preaviz.

0. Am dreptul sa solicit demisia direct, fara sa mai astept procedura depunerii de catre superior (o practica la limita legii, in opinia mea), pentru a obtine un nr. de inregistrare? E suficient daca fac o cerere pe o coala A4?

1. Avand in vedere ca am 14 zile de concediu neluate, il pot obliga pe angajatorul actual sa compenseze diferenta cu zile de concediu si sa-mi plateasca restul de zile?

2. Daca actualul superior nu e de acord cu ideea, am dreptul sa-l rog sau sa-i comunic oficial ca solicit segmentarea perioadei de preaviz, asa incat sa efectuez restul zilelor dupa acea prima luna de training la al doilea angajator?

3. Exista vreo limitare legala la numarul de ore lucrate pe zi la doi angajatori diferiti?

Va multumesc mult!
Buna ziua,

Am avut un contract de telefonie mobila care a expirat de cativa ani, dar care s-a prelungit tacit. Conditia rezilierii in acest caz este ca eu sa notific compania respectiva cu 30 de zile inainte in scris prin recomandata cu confirmare de primire.

Intre timp, a survenit o neconcordanta in sistemul companiei de facturare a apelurilor din abonamentul meu in lunile iulie si august, motiv pentru care a trebuit sa comunic cu reprezentantii ei prin intermediul unei interfete online.

Desi mi s-a promis corectarea facturilor, am constatat ca exista in continuare 3 solduri diferite in evidentele companiei (pe factura electronica, in contul meu din internet si in SMS-urile de notificare). Am sunat, mi s-a confirmat ca totul e in regula, dar peste 2 zile mi s-a suspendat serviciul telefonic.

Am revenit cu reclamatie referitor la suspendare, iar aceasta mi-a fost prelucrata in aproape o luna (timp in care abonamentul meu si inca unul au ramas suspendate).
In cele din urma, am primit un apel in care se oferea o corectura a soldului, la care am cerut si scaderea valorii proportionale a abonamentului suspendat abuziv, total pe care l-am achitat cateva zile mai tarziu. Atunci am solicitat un punct de vedere in scris din partea Companiei, legat de soldul meu si de ultimele obligatii ale mele.

In aceeasi zi am comunicat in scris prin interfata online dorinta mea de a rezilia contractul, fiindca am fost supus unui abuz, fapt dovedit si de Codul consumului si de legea Orban privind clauzele abuzive din contractele de prestari servicii.
In 8 zile se implineste termenul legal de raspuns de 30 de zile si nu am inca niciun raspuns.

In contract se indica>
Prezentul contract poate inceta prin denuntare unilaterala din partea Clientului la expirarea perioadei mentionate in oferta comerciala care a stat la baza incheierii contractului, cu acordarea unui preaviz de minim 30 de zile, prin scrisoare recomandata cu dovada de primire si cu conditia achitarii tuturor datoriilor catre Companie
.
Alftel spus, am nevoie ca un contabil de acolo sa clarifice situatia odata pentru totdeauna. Acest lucru nu se va intampla decat peste luni de zile din cauza sistemului si a vitezei extrem de incete de prelucrare.

1. Intrebarea este ce cai juridice am la dispozitie ca sa determin compania sa rectifice repede situatia pentru ca eu sa pot rezilia, in fine, contractul si sa nu mai achit cateva luni de abonament inutil?

2. Am obtinut de-a lungul perioadei contractuale beneficii sub forma de puncte care, pana la un moment dat, puteau fi compensate cu bani la plata facturii. Totusi, compania a modificat conditiile de acordare a punctelor, eliminand posibilitatea compensarii lor in bani, oferind doar reducere la achizitia unor produse. Nu am nevoie de niciun produs. Ele sunt beneficii obtinute prin faptul ca am achitat factura mereu la timp si mi se cuvin. La ce temei juridic pot apela ca sa obtin o compensatie?

3. Sub ce forma trebuie trimise solicitarile oficiale catre un agent economic? Este mesajul meu din interfata online echivalat cu o scrisoare oficiala?

Va multumesc mult!
Buna ziua,

Am recitit ordinul MFP 1040/2004 privind organizarea evidentei fiscale.
Sunt traducator autorizat, prin urmare tin evidenta in partida simpla.
Am recitit ordinul MFP 1040/2004 privind organizarea evidentei fiscale.
Ordinul respectiv prevede ca documentele care vor servi drept documente justificative trebuie sa aiba o serie de elemente obligatorii, prevazute la art 14, printre care si:
- numele şi prenumele contribuabilului, precum şi adresa completă (ceea ce nu poate aparea pe un bon fiscal de achizitie papetarie, de ex.)
- menţionarea părţilor care participă la efectuarea operaţiunii economico-financiare (un aspect la fel de imposibil in cazul unui bon fiscal)

Care sunt reglementarile privitoare la scaderea din evidenta (deducerea) bonurilor fiscale?

2. Un agent economic de la care am achizitionat articole de papetarie mi-a spus ca bonurile sunt deductibile pana la limita de 100 RON.
Care sunt prevederile in acest sens?

3. Unele bonuri fiscale se deterioreaza din cauza calitatii tusului cu care sunt imprimate (se estompeaza datele inscrise).
Ce se poate face in acest sens daca bonurile au fost deja inscrise in RJIP si fac obiectul unei raportari la Finante?

Si cum se pot pastra/proteja in viitor? Cunoasteti o solutie specializata (un fel de mediu ermetic etc.)?

Va multumesc foarte mult!