dupa noua lege,care sunt pasii ce trebuie facutipentru vanzare teren si cladiri in extravilan in zona de frontiera (1,5 km) ?
in urma cu un an s-a vandut un imobil iar acum firma intra in insolventa. Sunt repercursiuni aspra tranzactiei???
Conventiile civile, o tema foarte sensibila, in conditiile in care, in ultimii ani, practica judiciara si legislatia in vigoare a dat interpretari dintre cele mai diferite activitatilor care se pot presta pe baza acestor tipuri de contracte.Concret, care sunt aceste acivitati si ce categorie de personal se poate angaja?!
societatea are datorii la stat (bugete si TVA). Nu se afla in procedura de insolventa sau faliment.
Poate sa vanda din proprietati (terenuri,cladiri,etc),fara a incalca legea sau interpretarea acesteia?Este interzisa vanzarea cu pana la 3 ani in urma ,daca exista datorii ?!
va multumesc
nu,cladirea nu avea teren.
multumesc ptr raspuns !
multumesc mult ptr.raspuns,
-o ultima precizare- patronul, care este si cumparatorul doreste sa stie daca este corecta cumpararea la val ramasa neamortizarcata,resp. 20000 lei,in iunie 2010,dat fiind faptul ca in Dec 2010 evaluatorul ii da o val.mai mare,respectiv, 45000 lei,ptr care s-a si calc si platit impozit,(chiar daca in conta nu mai trebuia reevaluare)
Este motivul ptr care la aceasta ora,cumparatorul (din dorinta unei tranzactii corecte) oscileaza in realizarea contr. vinzare -cumparare,considerand ca este O.K. daca plateste diferenta.Dar cum??? ,sau daca este corect nu mai este necesara plata diferentei.
corect ?, sau incorect ?
sc are ca obiect de activitate prestare servicii respectiv executia de instalatii de gaze naturale catre pers fizice si juridice.
La fiecare incasare s-a emis factura si chitanta ,desi firma are casa de marcat.
intrucat vinde si centrale termice.
Este corect?!
Daca ar trebui sa emit bon fiscal ce ar trebui sa contina acesta,ptr ptr ca initial se face contact si avans iar apoi se plateste diferenta.
La emiterea chitantei se evidentiaza din softul de facturare ca TVA se plateste la incasare.
va multumesc
bunaziua,
va multumesc ptr raspuns,
Fac cateva precizari,l
-la Primarie nu au acceptat sa scada cladirea de pe societate doar cu factura, sustinand ca doar cu actul notarial pot face asta,iar impozitul la primarie s-a platit in continuare alaturi de al celorlalte cladiri ala firmei.
Cheltiuala cu reevaluare nu s-a contabilizat.
Reprezinta o problema faptul ca val .de vanzare a fost egala cu val. ramasa neamotizata,iar val. de reevaluare era mai mare?.Aceasta se poate verifica oricand la primarie,la un control.
Daca DA,pentru acest motiv ,patronul doreste sa plateasca diferenta.
Se poate incasa cu chitanta diferenta,pana la val. de reevaluare.
Care poate fi solutia corecta???
va multumesc
in 2010 aveam in contabilitate o cladire care mai avea val de amortizare 20000 lei ,pe care am facturat-o patronului in iunie 2010, la aceasta valoare.In acest caz cladirea nu se mai afla in acte la Decembrie 2010.
In Decembrie 2010, pentru plata impozit la Primarie ,s-a cerut reevaluare,aceasta fiind realizata de un expert la valoarea de 45000 lei si impozitata ca atare.Cladirea nu mai era in contabilitate ,dar nu a fost intocmita nici vanzare-cumparare la notariat,intrucat cumparatorul nu mai era in tara.
Abia acum, in 2014,patronul face actele notariale iar pentru corectitudinea tranzactiei, insista sa plateasca diferenta pina la valoarea de reevaluare din Decembrie 2010.
Intreb, cum se mai poate inregistra si plati in contabilitate diferenta pana la valoarea de reevaluare din Decembrie 2010 ?!