Buna ziua,
Am trimis unui client o factura in valoare de 1500 lei, dar el a gresit si a depus in banca, nu contravaloarea facturii, ci suma de 2000 lei. Ce este de facut? Cum pot justifica diferenta? Pot fi trasa la raspundere si eu, la un control, sau este vina doar a clientului? Se aplica impozitul de 16 % si la diferenta de 500 lei sau acela este venit neimpozabil?
Multumesc anticipat
Buna seara,
As dori sa aflu daca suspendarea unui membru de partid poate insemna ca acesta nu mai este considerat in cvorumul oricaror sedinte de vot din partid. Este exclus inclusiv din numarul de membrii ai Adunarii Generale?
Partidul nu este infiintat.
Buna seara,
As dori sa ma ajutati cu intelegerea urmatorului articol din Legea partidelor
"Art. 14. - (1) Adunarea generală a membrilor partidului politic sau a delegaţilor acestora, la nivel naţional, este organul suprem de decizie al partidului."
Adunarea generala este alcatuita din totalitatea tuturor membrilor inscrisi sau exista un numar limitat care accede la aceasta?
Buna ziua. Multumesc de raspuns. In RJIP trec la documente chitanta reprezentand contravaloarea facturii de energie electrica sau fac o dispozitie de plata pt. 8% din suma si pe aceea o inregistrez?
Buna seara,
As dori sa stiu daca este corect ca sa inregistrez in RJIP TOATA suma de pe chitanta energie electrica sediu social, daca proprietarul este tatal meu, iar conform contract de comodat eu deduc 8% pentru PFA. Eu asa am inregistrat pana acum si am facut fise pentru cheltuieli deductibile plafonat in care am aratat ce suma este deductibila si ce suma este nedeductibila, dar am primit o informatie de la cineva ca nu as fi procedat corect cu inregistrarea in RJIP a sumei totale de pe chitanta. Persoana respectiva sugera sa intocmesc o dispozitie de plata pentru suma pe care o deduc si pe aceea sa o trec in RJIP.
Ma poate ajuta cineva cu niste informatii cat mai corecte?
Multumesc anticipat.
Daca am gresit mai multe randuri (7 la numar) in Registrul Jurnal de Incasari si Plati, ce fac le tai cu cate o linie pe toate si scriu cum este corect? Mai este necesar sa semnez si sa pun si data cand am facut modificarea? Este legal sa schimb acest RJIP cu unul nou?
Va rog mult sa ma lamuriti si pe mine....
Imi cer scuze, nu am inteles. Trec cat scrie pe factura sau cat scrie pe chitanta?
La mine, proprietarul locuintei unde am sediul social achita faccturile de la Electrica si uneori plateste mai mult decat scrie pe factura. eu inregistrez in RJIP suma de pe factura sau cat scrie pe chitanta?
Multumesc de ajutor.
In primul rand, multumesc pentru ajutor. Deci pe aceeasi fisa de operatiuni diverse trec total luna octombrie si pe urmatorul rand trec o cheltuiala din luna noiembrie, spre exemplu.
Ce se intampla daca eu am inregistrat in RJIP datele de pe factura de la Electrica-data emiterii etc. si nu cea de pe chitanta?
Mai am o nelamurire in legatura cu internetul. Daca eu am un contract de comodat incheiat intre mine ca si PFA si proprietar, eu nu pot sa imi deduc cuantumul de cheltuieli (spre exemplu, 8%) chiar daca facturile la electrica si la internet sunt pe numele proprietarului?
Si inca o intrebare, daca am facut act aditional la contractul de comodat( in care am modificat cuantumul de cheltuieli, adica am raportat total m2 locuinta la suprafata camerei care a devenit sediu, rezultatul fiind de 8% si procentul asta il aplic la calculul cuantumului de cheltuieli deductibile), trebuie sa declar undeva ca am facut acest document, adica la Finante sau la Registrul comertului?
Buna ziua,
Sunt PFA si as dori sa ma ajutati cu o informatie referitoare la completarea fisei pentru operatiuni diverse si implicit a jurnalului privind operatiunile diverse. Am cateva nelamuriri:
1. Se face cate o fisa pentru fiecare luna si pe randul cu total insumam toate cheltuielile deductibile plafonat pentru sediul social conform contract de comodat, spre exemplu, din luna respectiva? Sau pe aceeasi fisa scriem totalul la final de luna si pe randul urmator incepem cu cheltuielile din luna urmatoare. De exemplu:
7 noiembrie-cheltuieli cu energia -10 lei
20 noiembrie-internet-30 le
30 noiembrie-total -40 lei
5 decembrie-cheltuieli cu energia-20 lei etc
Sau :
7 noiembrie-cheltuieli cu energia -10 lei
20 noiembrie-internet-30 lei
5 decembrie-cheltuieli cu energia-20 lei etc
2. La finalul fiecarei luni, trecem suma totala din luna respectiva in Jurnalul privind operatiunile diverse pentru sediul social conform contract de comodat, ca de exemplu:
31 octombrie-cheltuieli cu energia electrica-35 lei
31octombrie-internet-30 lei
30noiembrie-cheltuieli cu energia electrica-10 lei
30 noiembrie-internet-30 lei ?
SAU
31 octombrie-65 LEI
30 noiembrie-40 lei ?
3.Am o alta nelamurire, sper sa nu para ridicola, dar vreau sa fiu sigura ca este corect: si in registrul jurnal de incasari si plati si in aceste fise pentru operatiuni diverse am trecut la felul documentului doar numarul facturii pentru ca nu aveam spatiu sa scriu si numarul chitantei sau extrasului. Este corect?
4. As dori sa stiu daca este suficient sa fac o singura fisa pentru operatiuni diverse pentru CHELTUIELI NEDEDUCTIBILE unde sa trec atat impozitul si CASS-ul anticipat cat si partea nedeductibila a cheltuielilor cu sediul social conform contract de comodat sau trebuie sa fac fise separate pentru fiecare tip?
Mai este necesar sa completez si un document cumulativ pentru acestea sau este suficienta numai fisa?
As avea mare nevoie de aceste informatii. Va multumesc mult.