Multumesc de raspuns, Sper totusi sa mai vina cineva cu vreo solutie daca cunoaste/stie
La ei s-a facut cererea, si raspunsul a fost: "veniturile reprezentand "acorduri, sporuri/prime" inscrise in adeverinta ..... elibata de "IFMA SA" nu au fost valorificate intrucat nu reprezinta sporuri cu caracter permanent" .. Aici este buba.. cum nu reprezenita "caracter permanent" odata ce s-au luat impozit pe ele? O adeverinta s-a dat doar pe anii 1991-1992, dar munca in sine a fost intre 1976-1992, rezultand ca restul de arhiva "nu exista" sau s-a facut pierduta doar pentru el. Deci.. cum se poate recupera "arhiva lipsa" pentru ca nu e vb doar de 1-2 ani.. ci 14 ani de beneficii suplimentare.
Buna ziua.
Tata are urmatoarea problema, la care va cer indrumarea:
A lucrat la IFMA (fosta fabrica de lifturi din Buc), vechimea anilor de munca i s-au dat (calculat) dar nu si adeverinta cu procentajul de vechime in munca si celelalte sporurile aferente care se faceau, justificand ca arhiva lui nu se gaseste, dar pentru ceilalti colegi care au lucrat in acelasi atelier s-au gasit (in aceleasi conditii). Aceasta adeverinta de care are nevoie este sa demonstreze si sporurile aferente pentru a-i servii la Casa de Pensii. Cum se poate rezolva aceastra problema. Multumesc.
Exemplu adeverinta:
salariu baza 1500 lei + 12% vechime + 30% realizari + 10% ore suplimentare(etc) care inseamna 2650 lei total. Impozitul la vremea respectiva l-au luat pe suma totala(2650 lei), dar in cartea de munca e trecut doar salariul de baza.
Multumesc de informatie. O sa revin pe pm in caz ca mai am intrebari. Toate cele bune
Salut,
Am o garsoniera si doresc sa o dau spre chirie legal. Din pacate, chiar si din ghidul realizat pe acest site nu prea am inteles mare lucru, decat de formularul 220 (declaratie de venit estimat/norma de venit) in termen de 15 zile. Aceasta declaratie e cu dus si intors... daca eu estimez ca venitul v-a fi de doar 1000e dar defapt real este 2000 trebuie sa ma duc sa declar diferenta? Ptr ca poate intr`un final nu pot inchiria toate cele 12 luni, si o tin in chirie doar 8, ceea ce mi se pare o prostie sa platesc mai mult.
Daca inchiriez garsoniera cu 250e, cat revine statului din aceasta suma?
Pe langa formularul 220, se adauga automat si urmatoarele acte ce trebuiesc duse la ANAF?
"3 exemplare de contract de inchiriere (un original si doua copii);
dovada detinerii proprietatii (copie si original);
act de identitate proprietarproprietari (copie si original)"
Preferabil sa`mi explicati ca unui copil mic :)... "te duci, iei formuraul 220 si restul de acte, platesti ~50e taxele ptr fiecare luna data in chirie (daca ai dat 2 luni chiria + 1 garantie, din 750 e, platesti 150), iar in fiecare luna dupa ce incasezi banii de chirie mai dai o fuga la anaf si platesti iar cei 50e"
Scuzele de rigoare, sunt anticipate daca am gresit locul topicului, si raspunsului dvs.
Multumesc de informatie. O seara buna
Buna ziua/seara
Cu o singura problema va deranjez.
Un batran de 83 de ani, lucid (nu 100% ci undeva la 80%), cu o singura mostenitoare legala, o nepoata, mai are dreptul de a dona sau vinde garsoniera altei persoane straine, fara un control sau aprobarea unui doctor (ca poate lua singur decizii)? Din cate stiam, peste o anumita varsta, aceste acte de vanzare/donare se fac in urma unui control la doctor, sau cu un "tutore" legal (respectiv mostenitoarea de drept)
Multumesc
Doresc sa deschid un SRL sau PFA ptr import de tutun din USA, ca si importator unic pe Romania (posibil si europa ptr ca nu am gasit produsele lor la vanzare pe site`uri online specializate) Care ar fi taxele vamale si accizele de plata per kg, bax sau per factura (ex: Entitatea X a achiziţionat din Rusia vodka in valoare de 50.000 lei, taxele vamale fiind de 5.000 lei, iar accizele de 10.000 lei.)? Ma intereseaza in special pentru tutunul la punga (30g - 2kg) Multumesc (
[ link extern ]
stiu ca nu are legatura, dar ma gandeam la ceva asemanator daca m-ati putea ajuta. cea de mai sus as putea sa o modific ptr problema
Domnule Director/ Doamna Directoare,
Subsemnata ............., salariata a societatii ............., in functia de............., solicit modificarea timpului de lucru de la orele 10-18 la orele 8-16, modificarea ma ajuta la urmarea cursului de asistent medical. Cer aceasta modificare, conform OUG ??? Art. ??.
Anexez la prezenta cerere adeverinta eliberata de scoala formatoare ............, eliberata in data de ...........
sau ceva de genul asta... nu stiu cat este de corect ce am scris mai sus, de accea am nevoie de una reala din partea dvs
Ma puteti ajuta cu o cerere tip ptr schimbarea programului de lucru? In loc de 10-18 sa fie 8-16 ptr a putea urma o scoala de asistent general... am gasit ceva asemantor intr`un topic mai vechi la care n`am putut raspunde dar nu stiu nici unde sa modific si nici nu am putut raspunde acolo. Preferabil cat mai imposibil de refuzat, deoarece angajatorul imi da el de ales in ce zile sa ma duc, sau ma pune sa`mi iau respectivele ore din zilele de concediu. Va multumesc
Domnule Director/ Doamna Directoare,
Subsemnata ............., salariata a societatii ............., in functia de............., solicit reducerea timpului de lucru de la .... ore pe zi la .... ore pe zi, reducere la care am dreptul datorita faptului ca sunt gravida, conform OUG 96/2003 Art. 13.
Anexez la prezenta cerere scrisoarea medicala eliberata de medicul de familie Dr. ............, eliberata in data de ...........
Va multumesc!
Data Semnatura